Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Malin 845 skrev 2017-05-21 10:29:42 följande:

Stort lycka till när det kör igång! :*

Tack!
  • happylife
    oONinniOo skrev 2017-05-21 11:05:14 följande:

Misstänker att jag inte lär bli så långvarig i denna tråden. Började med svagt plus, som sen blev starkare och även rfsu visade något. Sen svagare igen och digitalt visar "inte gravid". Tempen fortsätter stiga dock..

Vad tråkigt!! När är bim?
  • happylife
    oONinniOo skrev 2017-05-22 06:31:38 följande:

Det var lite det jag funderar på, om det inte syns något om ett par dagar. Så får jag åtminstone svart på vitt hur det ser ut.

Testat nå mer?
  • happylife

Vaknade inatt vid kl 3 med ordentliga värkar som kom och gick intensivt, hade bm besök kl 10:30'och hon kunde konstatera att jag öppnat mig 3 cm, blev överraskad och glad! Nu är jag hemma och inväntar mer regelbundna värkar så vi får åka in och föda fram vår lilla tjej!

• happylife
    Treansresa skrev 2017-05-22 17:09:14 följande:

Åhh hoppas hon kommer inatt:) är så glad för din skull att det är pågång nu!!

Zora skrev 2017-05-22 17:11:17 följande:

Heja!! Håller tummarna att det drar igång ordentligt snart :)

Tack goa ni! livrädd,och förväntansfull samtidigt! Jag hoppas också att hon kommer inatt <3 känns rimligt men vi får se!
  • happylife

Vår dotter kom i måndags kväll kl 22:36! Helt fantastisk och snabb förlossning! Blev hinnsvept hos min barnmorska kl 10:30 och vid 17 började oregelbundna värkar, vid 19 kom de va 3e minut så då åkte vi in, kl 22:36 krystade jag ut henne på 20 minuter. Helt galen upplevelse, så intensivt! Hon mådde jättebra direkt och även jag, hon är så fin idag åker vi hem. Bara amningen som är lite jobbig med smärta för mig men vi får kämpa på med den nu första tiden!

• happylife
    frestelsen skrev 2017-05-27 20:04:21 följande:

16-24 dagar kvar till igångsättning!!! Hjälp så jag längtar!

Allt hänger på hur mogen tappen är vid första besöket. Nån som vet vad som kan ge mogen tapp? Hinkar hallonbladste men nått annat? Sex blir typ aldrig av då jag inte känner mig så snygg o smidig:(

Jag gjorde noll och ingenting för att försöka snabba på FL...eller ja tafatta försök; drack hallonbladste tre kvällar i rad i v 39+0 samt åt en halv ananas (pallade inte en hel haha) veckan innan bf. Folk sa åt mig att promenera massor men pallade inte, jag tog de bara lugnt hon föddes v 40+0 !
  • happylife
    frestelsen skrev 2017-05-28 15:40:01 följande:

Jo är ju de att jag ska bli igångsatt och tänkte om man kunde underlätta;) men får nog bara ta de som de kommer:)

Hur är bebislivet? Är hon snäll?

Ja de är nog tyvärr så hehe!

Hehe hon är en vanlig bebis som äter, bajsar, gråter, sover =P

Nä men skämt åsido så är olika från dag till dag, igår tex skrek hon av magont från kl 23 på kvällen o fram till kl 02.. hemskt för henne å mig. Men sedan dess har hon sovit till och från hela dagen idag i sin vagn som hon innan ej velat ligga i så de går fram o tillbaka. Amma har hon gjort typ dygnet runt tills idag då hon mest sovit =P men är tacksam att de finns mjölk o funkar! Imorn blir hon en vecka gammal min lilla tjej, hon är fantastisk
  • happylife

Jag tecknade Trygg Hansas gratis gravidförsäkring och nu tecknade jag deras barnförsäkring. Tar man betalversionen på gravförsäkringen så dras den summan av sen på barnförsäkringen har jag för mig! Men gratisversionen ska vara tillräcklig..

• happylife
    Zora skrev 2017-06-08 18:34:28 följande:

Jag får dessvärre lämna er. Varit inne på VUL med bruna flytningar och det är ett MA. Tom hinnsäck, deformerad, storlek motsvarande ca v.5 (borde vara i v.8)

Hoppas såklart att jag kan återvända någon gång i framtiden

Jag beklagar <3
  • happylife
    pugsnotdrugs skrev 2017-06-23 03:26:54 följande:
    Tack! Minns dig med:) har undrat hur det gått för dig?

Och er andra också? Hej de flesta av er "gamla" barn nu?

Det jag gjorde annorlunda var att det var 3e månaden med letrozol och vi hade hur mkt sex som helst, trodde jag skulle avlida! :P
    Stort grattis!!
    Jag har äntligen fått min dotter efter denna hemska resa <3
  • happylife
    frestelsen skrev 2017-07-07 09:16:00 följande:

Hur många av er vill ha fler barn?

Asså jag är sugen som fan men vet inte om jag pallar en graviditet om den ska va så jobbig som med Wilde..

Sen tog de ju 3 år att göra han med..

Hm jag ville ha två innan min bebis kom men nu känner jag att jag inte pallar haha! Ändrar mig säkert dock...mannen har två barn så vi har fullt upp om man säger så...
  • happylife
    Erla skrev 2017-07-21 13:13:54 följande:
    Borde väl också tänka så. Dock har bebisen blivit mer aktiv under dagen så avvaktar lite.
    Åk in..mycket bättre. Jag var inne då å då, min bebis var så lugn!
  • happylife
    Mimipig skrev 2017-07-20 20:19:29 följande:

Moderkaksprovet visade tyvärr på kromosomavvikelser. Jag har gråtit och sörjt i ett dygn, nu orkar jag inte gråta mer. Jag hade inskrivningssamtal idag och avbrytandet av graviditeten påbörjas på lördag och slutförs på måndag. Sen får vi vänta en månad och sen är det tillbaka på ruta ett och börja om. Jag önskar er alla i tråden all lycka till!

Men fy vad sorgligt jätteledsen för din skull!
  • happylife
    Erla skrev 2017-08-04 11:49:22 följande:

Idag har en STOR bit av slemproppen kommit ut ^^ Längtar så sjukt mycket efter lilla räkan så nu börjar väntan bli typ olidlig haha!

Hur lång tid tog det för er, som redan fått era små, för förlossningen att komma igång efter att slemproppen lossnat?

Min slempropp började lossna två dagar innan hon tittade ut
  • happylife
    Erla skrev 2017-08-08 12:07:38 följande:
    Min började släppa ordentligt i fredags och sedan dess har det kommit lite varje dag. Fler onda sammandragningar sedan igår så håller tummarna nu :D
    Så spännande!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend