Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Bäbiiiis skrev 2017-05-03 16:47:07 följande:

Hej hej. Kan bara lite kort meddela att vi är hemma och välmående. Storebror är lite svartsjuk och känslig just nu men det är ju en stor omställning för honom såklart.

Det stämmer att min slempropp gick delvis under veckan innan det satte igång. Det var som väldigt rikliga blodblandad slemmiga flytningar. Sen när vattnet gick kom hela proppen.

Hoppas detta är starten på något liknande då Columbus. Blir spännande att följa.

Välkomna hem! Hur gammal är storebror?

Stor omställning för alla!

Grattis igen
  • happylife

Fick svinont i magen för en halvtimme sen, kändes som en värk (?) men kan ju va eller är mest troligt förvärkar. Gjorde iaf väldigt ont som stegrades under nån minut sen va de borta igen =P

• happylife
    columbus skrev 2017-05-04 07:53:01 följande:

Låter ju knäppt att säga spännande när någon har ont men alla små tecken är ju trots allt spännande nu, haha. Känt något mer?

Haha ja det är spännande att ha ont numera! Nope inget alls!!

Luring! Blä
  • happylife
    Bäbiiiis skrev 2017-05-03 22:57:40 följande:

Han är 2,5 så han förstår ju inte riktigt men ändå tillräckligt för att reagera med att bli lite osäker och svartsjuk.

Verkigen stor omstälning för alla. Det blir tufft sen att vara själv med 2 barn. Nu har jag som tur är min man hemma i 2 veckor.

Jag förstår. Hoppas de blir bättre snart!

Skönt att han är hemma de första 2 veckorna iaf o hoppas de stabiliserat sig tills du är ensam hemma!
  • happylife
    misslina skrev 2017-05-06 14:41:41 följande:

Hej

Förlåt för sen uppdatering, men är inne i bebisbubblan;)

I onsdags den 3/5 kom vår tilltös till världen. 3655 g och 51 cm lång. Äntligen är hon här och vi är så kära i henne!

Grattis här med fantastiskt !
  • happylife
    Bäbiiiis skrev 2017-05-07 13:03:55 följande:

Hur går det för er Columbus o happylife? Fler förvärkar och slemproppsflytningar?

Hur är det med er andra? Vilka veckor är ni i nu? Några nya ultraljud på gång?

Nja, har en del förvärkar speciellt senare på dagen och kvällstid. Men inte så de känns som att de händer något direkt.. hade några dagar då hon var helvild i magen men nu inne på tredje lugna dagen. Får respons när jag lägge mig ner o buffar på henne men annars är,de lugnt jämfört med innan! Känns som hon ska stanna för evigt precis som Columbus säger, så segt! 14 dagar till bf idag...ska till bm imorn, vanligt besök. FÖRSÖKER njuta nu av sista barnfria tiden men längtar ju så efter henne nu!

Hur går de för dig/er?
  • happylife
    Bäbiiiis skrev 2017-05-07 17:02:04 följande:

Förstår att du längtar men det kan ju såklart dröja ett tag så det är bra att du försöker njuta och inte bara räkna ner dagarna.

Jag är TRÖTT! Men mår annars bra. Allt flyter på men att ha två barn som båda kräver mycket uppmärksamhet tar på krafterna. Och det blir ju inte en hel natts sömn direkt. Men jag ska inte klaga. Sådant är småbarnslivet och det är ju självvalt ;)

Ja precis jag inser ju det, mycket möjligt och troligt att gå över tiden, så försöker att inte räkna maniskt, men de är svårt =P planerar in en del aktiviteter så tiden ska gå lite snabbare. Men vilar mycket också!

Hehe jag förstår det! Tur att det är rätt årstid med ljus och början på värme!! Hjälper till iaf.

Hehe ja så är det ju
  • happylife
    frestelsen skrev 2017-05-07 15:30:58 följande:

Hur mycket mensvärk och SD ska man ha i v. 32? Jag har så jäkla ont tillofrån:(

Sticker o moler:( pallar inte ringa fl för småsaker heller:/

Jag fick också mycket mensvärk runt de veckorna, inget konstigt men inte så behagligt!
  • happylife
    Treansresa skrev 2017-05-07 22:18:23 följande:

Jag har läst här enda sedan november men inte vågar skriva förens nu på slutet. Var med i tempartråden bara en kort stund.

Väntar en liten 19/7 och är min tredje/sambons fjärde. Är i 29+3 idag.

Får man hoppa in här med er eller är det för sent?:)

Det är klart du får!! välkommen

Spännande! Är det er första gemensamma?

Hur mår du/hur har du mått i graviditeten?
  • happylife
    Treansresa skrev 2017-05-07 22:33:25 följande:

Tack så mycket!

Det är Våran första gemensamma och en "sladdis" då min yngsta är 7 och även hans.

Jag har och mår faktiskt oförskämt bra. Har lite foglossning men inget som förstör helt. Så jag är förvånad då ja var sängliggandes min förra graviditet.

Okej, kul att få en gemensam liten sladdis blir sladdis här med, min mans barn är 7 och 9 år. Vad skönt att få må bättre denna gång! Otroligt hur graviditeter hos samma kvinna kan skilja sig så mycket åt!

Surt när bm flyttar besöket såmlåmgt bort, man längtar ju till dem.

Jag ska till bm 11.30, blir spännande att se vad mitt SF mått ligger på samt om hon fixerat sig, har nästan känts som hon gjort de för det har ilat ordentligt senaste dagarna! Vi får se
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend