Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife

Gravida från Tempar/Fertility Friend

columbus skrev 2016-09-18 10:04:18 följande:

Vaknade inatt och grät av smärta, kändes som världens mensvärk på vänster sida. Aldrig varit med om liknande. Inget blod eller något sånt dock och känner ingenting nu på morgonen men nu är man ju skiträdd för missfall :(

Läskigt o obehagligt! Som alla skriver kan man ha väldigt ont av naturliga skäl. Vi promenerade lååångt igår, och när vi nästan var framme vid hotellet fick jag som ett knivhugg i vänster sida, tyckte till å hukade mig =P minns det från förra grav också. Det är ligamenten. Mina missfärgade flytningar är som bortblåsta nu, känns skönt. På tis ska jag ta mitt sista cb som borde visa 3+.
  • happylife
    columbus skrev 2016-09-18 11:34:57 följande:

Ja, man är ju så extremt nojig för allt. Idag mår jag dock jättebra igen så förhoppningsvis var det ingenting. Åh, spännande! Har också ett kvar som jag tänkte ta i veckan för att få sista ökningen bekräftad. Sen får det vara slut på testande! :)

Ja efter det är de slut.

Då blir det fokus på ultraljud istället

Nervöst! Vi kommer hem på lördag, då är det bara fyra dagar till vul! Så skönt.
  • happylife
    Bäbiiiis skrev 2016-09-18 12:38:06 följande:

En annan sak som kan orsaka kraftiga smärtor tidigt i graviditeten är att magen blir trög och man lätt får förstoppning + att man kanske är extra gasig.

Jag har en del problem med foglossning och det är ju inte heller speciellt skönt. Kommer ofta som kraftiga hugg om man anstränger sig eller gör någon vridning i bäckenet eller ljumskarna. Jag har fått foglossning tidigt i mina graviditeter (i v 10 med sonen och i v 7 när jag fick MA) och fick även lite innan mensen sist och nu kom det nästan direkt när jag plussade.

Ja precis, märker att min mage är annorlunda, trögare ibland lösare men framförallt mer gasig =\ not so fresh.

Känner som tur är inte av min hemska foglossning ännu!
  • happylife
    columbus skrev 2016-09-18 14:29:55 följande:

Skönt! Tiden går förhoppningsvis relativt snabbt tills dess. Längtar verkligen, samtidigt som jag är skitnervös över vad som kommer visas (eller inte visas). 

Ja man är verkligen nervös.

Har ju slutat med mina flytningar nu vilket är skönt , men då börjar man ist leta efter grav tecken som kommer å går å man bli livrädd haha. Gillade inte att morgonens kaffe smakade gott, haha! Klämmer på tuttarna och känner efter illamående =P

Man är ju bra knäpp!
  • happylife
    columbus skrev 2016-09-18 15:05:27 följande:

Men vad skönt att flytningarna har slutat i alla fall! Känner dock igen mig till 100% i det här ständiga letandet, haha. Man vill ju bara försäkra sig om att det faktiskt lever någonting där inne!

misslina skrev 2016-09-18 15:29:00 följande:

Vad skönt att höra att det har slutat

För dig :)

Ja tack det är väldigt skönt. Kan slappna av lite mer då!

Vågar dock inte bada nu på semestern tyvärr, finns ju infektionsrisk, speciellt om man blöder lite vilket jag inte gör nu iof, men ändå, vågar inte riskera nåt =\

Mår ni illa?

Jag mår inte illa längre, kan känna pyttelite på morgonen men inte alls mycket.

Är mest slit o drag i magen samt lite ömma bröst som jag kan härleda till graviditeten. Och ja lite trögtänkt också haha! Lite tydligare blodådror också
  • happylife

Grattis Columbus! Var väldigt nära på att ta mitt cb idag, men stod emot och höll mig.

Imorn bitti tänkte jag ta det! Håll tummarna

• happylife

Digitala sa tyvärr 2-3 idag =/ typiskt, hade hoppats på lite sinnesro, väntat så på att få ta detta testet. Men förra vändan terroriserade jag mig själv med dessa tester helt i onödan, de slog om typ en vecka för sent men ändå var allt i sin ordning. Så jag tänker inte tillåta mig själv att bli orolig redan nu. Hade ett två pack med mig så har ett till, får se hur länge jag väntar med det.

Jag mår iaf lite illa nu på morgonen o har molvärk samt andra symtom på dagarna.

Och som sagt inga blödningar, så inga ugglor i mossen ännu..

• happylife
    columbus skrev 2016-09-20 07:21:12 följande:

Typiskt! Men det kommer säkert slå om vilken dag som helst! Beror ju på hur koncentrerat urinet är och massa sådana saker också så jag tycker det är helt rätt att inte ana ugglor i mossen, även om jag förstår frustrationen. Försök njut så mycket du kan nu så kommer 3+ om ett par dagar och så är det ju VUL väldigt snart! :)

Ja men precis. Den tänkte läääänge, gravid kom upp först sen tog de en evighet innan 2-3 kom! Det var ju idag för en v sen den bytte 1-2 till 2-3 så lite slack får man väl acceptera! Väntar nog till torsdag fredag nu!

Tack för Pepp
  • happylife
    hoppitossa skrev 2016-09-20 08:42:23 följande:

Åh, jag tog också precis ett digital som visade 2-3. Hade ju egentligen bestämt mig för att inte ta fler! Men ökningen av hcg kan ju skilja sig lite åt så kanske inte behöver bli orolig ännu. Vilken dag efter äl är du på och vilken i graviditeten?

Typiskt jag tror jag är 5+1 idag. Äl var för ca 3 v sedan, 3 v och någon dag sen tror jag. Har bara 1 test till (är utomlands tom lördag) så tänker försöka vänta med det några dagar iaf. Surt att få 2-3 igen å sen inte kunna testa mer! Men som sagt, är inte särskilt orolig eftersom det förra vändan tog tid att få 3+ av nån anledning.

Mår verkligen "gravid" och har mycket vita gravidflytningar så det känns ändå bra.

Har nog blivit väldigt luttrad av de jag gått igenom. Blir de MF, ja då blir de å jag kan inte påverka. Ett tidigt MF går ändå snabbt att komma över för mig med tanke på att jag klarat ett avbrytande i v 16-17.

Så tänker jag iaf
  • happylife
    Bäbiiiis skrev 2016-09-20 11:28:27 följande:

Ja precis. Kommer vara i 11+6 när jag gör kub.

Kommer ni andra också köra kub/nupp?

Vi gör kub. Min man har en sjuk son så vi vill ha koll!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend