Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eid skrev 2016-09-13 06:01:29 följande:

Igår såg jag att min absoluta favoritartist- Bon Iver ska spela på Cirkus 30 och 31 januari. PRECIS när jag är beräknad. Oavsett måste jag bara köpa biljetter haha.. men tänk hur många dagar det finns som han annars kunde spela på- och så blir det precis. Men troligtvis går jag över tiden några dagar så det inte blir något bekymmer!

Lite som med dina korvar Gästen T, hur kan man lyckas välja exakt den sort (som man säkert vanligtvis inte köper) som riskerar att innehålla listeria?! Galet prickat! Håller tummarna för att du kräktes bort det dåliga och att du inte märker något mer av det!

Haha ja man lyckas alltid pricka konstiga datum! aldrig hört talas om Bon Iver, måste googla
  • happylife
    misslina skrev 2016-09-12 21:40:30 följande:

Det är säkert ingen fara! Jag håller alla tummar jag har! Stor kram

PS! Karlar!

Tack gumman, känns mycket bättre idag när de avtagit o inte kommit mer än de gamla blodet igår! Mår illa också vilket känns "bra"..
  • happylife

Ja just det, jag tempade idag o tempen var hög, 37.0. Sist jag trampade på äl+12 var den 37.1 och dagen innan 37.0.

Tempen vid mens brukar va 36.3 så detta måste ju vara positivt! Right?

• happylife
    columbus skrev 2016-09-12 20:53:57 följande:

Ja men verkligen! Förstår känslan med molvärken. Imorgon är en ny dag och då har du ju passerat BIM sen så förhoppningsvis känns det bättre då. Jag var skitnervös på BIM, det är väl nackdelen med att plussa så tidigt :/

Ja de känns faktiskt väldigt bra att ha passerat bim nu utan mens! Bara att mala på nu och försöka fokusera på annat! Tack för pepp och ja det är "hemskt" att plussa tidigt på så sätt!
  • happylife
    columbus skrev 2016-09-13 06:33:06 följande:

Såg ditt andra inlägg om tempen och det ser ju absolut lovande ut! Nu tycker jag du ska sluta tempa igen så börjar vi räkna ner dagarna till VUL istället :) hoppas tiden går fort!

Absolut inge mer temp. Skönt att kunna göra stickprov vid oro

Ja nu räknar vi ner!
  • happylife
    GästenT skrev 2016-09-13 07:00:18 följande:

Åh nu såg jag att du fått en blödning Happylife. Håller tummarna stenhårt för er nyplussade!

Ska bli spännande åh höra om era vul sen! :)

Ja =\ tack

Kommer lite idag med ser jag...

Hoppas de är normalt.
  • happylife

Ja ha, då va man igång igen ändå då.

Äl testet är bara för jag ville se om de stämmer att de blir positivt av hcg, och ja det gjorde det. Tycker att testlagret Stickan är stark å fin så vågar nog ta ett till cb digital idag å se vad det säger...

Lite brunt idag med, men har bestämt mig för att det är normalt i mitt fall eftersom jag hade så sist också..

• happylife
    hoppitossa skrev 2016-09-13 08:02:54 följande:

Jag vågar mig över till denna tråd efter mitt första plus ever igår. 

ÄL+15

ÄL+16

Kan någon av er förklara för min förvirrade hjärna, i vilken vecka är jag med "gravid 2-3" på digital?

Stort grattis spännande!
    Du blev befruktad för 2-3 veckor sedan, så då är du i v 4-5
    Men du tempar ju så då kan du ju se exakt
  • happylife
    Symetrical skrev 2016-09-13 08:43:48 följande:

Ser onekligen starkt och bra ut än så länge i alla fall! Hur långt efter äl är du idag?

Är bara på äl+15
  • happylife
    GästenT skrev 2016-09-13 08:55:30 följande:

Hmm. Men har förstått det som att brunt inte ska vara något pågående utan bara lite gammalt som vill ut? Hade också en massa brunt som kom i början :S Man blir ju sjukt orolig såklart!

Testen såg ju starka och fina ut! :)

Ja det är gammalt. Hade även färskt blod förra graviditeten, som såg en blodansamling bredvid graviditeten som var ofarlig då. Så man kan blöda av lite olika anledningar, men tänker ju alltid det värsta. Aha hade du! "Skönt" att inte va ensam. Hur länge pågick de å i vilken v? Va de runt bim?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend