Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife

Gravida från Tempar/Fertility Friend

mamalolo skrev 2016-09-11 18:31:56 följande:

Kära vänner, har ni tips på vad en kan göra mot illamående och konstant trötthet/hunger/huvudvärk? Köpte seabands idag men hjälper inte. Ligger i sängen mest hela tiden och hetsäter/mår illa i en märklig kombo. Allt är som ett töcken. Blir snart tokig, känner jag. :(

Fy! Så mådde jag förra grav. Loppans tips är jättebra!

Brukar gå över efter några veckor får man trösta sig me!
  • happylife
    misslina skrev 2016-09-11 16:10:54 följande:

Åh vad kul! Jag kommer nog att berätta för jobbet till veckan! Så de kan planera plus att jag slipper smyga! För jag gissar att illamåendet kickar in om 1-2 veckor.

Än så länge har jag lite ömmande bröst också är jag väldigt trött!

Jag gav mina föräldrar en kylbag med mjöl, mjölk, ägg och margarin igår . De stod som frågetecken ett bra tag och funderade fram och tillbaka haha. Men till sista klickade det. När jag väntade andra barnet så var typ det enda jag kunde äta utan att kräkas var pannkakor. Och mamma

Och pappa kom med jämna mellanrum med en laddning pannkakor och jordgubbssylt ;)

Vi var samlade hela min familj( typ 20

Pers) så det blev många skratt, hejarop och glädjetårar. ;) när de hade gissat rätt

Haha va roligt! Önskar jag va lika fyndig

Min man och två vänner vet hittills.

Väntar med jobb och resten till jag sett hjärtslag åtminstone!
  • happylife
    columbus skrev 2016-09-11 19:54:19 följande:

Men vad roligt att vi prickar exakt :D Haha ja, visst känns det futtigt :( Vill bara spola fram tiden några veckor. Vilken vecka har du tänkt att boka VUL i?

Verkligen! Jag såg hjärtslag v 6+4 sist då hade tänk boka till då nu me, 30/9 haha det är ju samma som du! Sjukt =P
  • happylife
    columbus skrev 2016-09-11 20:02:28 följande:

Haha, vad roligt! Då kan vi verkligen räkna ner dagarna (snarare timmarna) tillsammans :)

Haha ja hur ska man överleva tills dess...

Man är ju livrädd att mensen ska komma eller andra läskigt blödningar.

Har haft blödningar båda mina graviditeter, det första blev MF men inte det andra så de kan ju blöda utan fara...usch har lite ångest inför ev blödningar =| men ska förtränga det o njuta nu
  • happylife
    columbus skrev 2016-09-11 20:26:05 följande:

Ah gud, skoja inte.. Jag är hur nojig som helst och sitter och googlar allt möjligt för glatta livet. Det gör ju sällan någonting bättre :P

Förstår verkligen att du är rädd som upplevt det tidigare. Jag har ju aldrig varit gravid tidigare men är lik förbannat skiträdd för att något ska gå fel. Hopplöst och jobbigt att gå och oroa sig hela tiden. Ska verkligen och försöka njuta istället! :)

Om jag fick ge ett enda tips: googla ej!!
  • happylife
    Symetrical skrev 2016-09-12 05:57:23 följande:

Eller hur!? Sjukt hett med hormonrand! Tur att det inte är badsäsong på länge, för efter storebror fanns den kvar i över ett halvår! ;'D

Jag var seriös! jag har kvar min rand fortfarande, tycker det är fint <3
  • happylife

Hörrni det här alltså..förra gången jag blev gravid fick jag tacka nej till ett bra jobberbjudande pga det. Och nu, vad händer då? Jo jag ska på en intervju idag för ett jobb som skulle se väääldigt bra ut på mitt cv som jag gärna vill ha. Men då är jag preggo, igen! Så olägligt.

Känns jobbigt att gå på intervjun men jag tänker att jag kör all in och om jag blir erbjuden jobbet får jag se hur jag gör...

Btw kan jag inte dricka kaffe nu längre, smakar Pekka. Kom efter några v sist men nu väldigt tidigt! Och jag vaknar tidigt väldigt kissnödig och magen är som en ballong. Det har jag inte saknat =P men oj så glad jag är att få känna detta igen!! <3

• happylife
    GästenT skrev 2016-09-12 06:58:07 följande:

Haha va kul!! Grattis! Jag fick också ett jobberbjudande preciiiis när jag plussat. Valde att berätta för chefen direkt och frågade om erbjudandet fortfarande var aktuellt. Kände på mig att hon skulle förstå. :) Men fasiken va spännande för dig då! Det är bara att tuta och köra på intervjun idag så får du berätta sen hur det gick och vad du bestämmer dig för! :D

Haha va lustigt! Tack ska göra mitt bästa
  • happylife
    Symetrical skrev 2016-09-12 07:23:20 följande:

Jaha! Men gulle dig. :-* Är din lika skev som min? :P

Ser inte att din är skev?
  • happylife

Jaha så länge fick man v glad. Blöder nu!!!

Fan fan fan

Någon som blödit å de gått bra?

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend