Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Symetrical skrev 2016-09-12 15:27:02 följande:

Men är du förbi bim borde det hypotetiskt sett stå 2-3 imorgon och då kan du ju jämföra med på fredag. Och även om det fortfarande står 1-2 imorgon borde det ha ändrats till 2-3 på fredag.

Japp..men förra grav (Gud vad jag tjatar om den, men jämför allt med den) var mina digital hela tiden 1 v efter, trodde nåt va galet pga det och blev sjukt orolig. Men så va de som de skulle =\ men klart kan ju testa denna gång, o inte bli orolig om den i te slår om "i tid"

Har beställt från apotea så kommer nog kl 12 imorn, får spara morgonturen..

Jag som hade lovat mig och min man att INTE jaga graviditetsveckor med digitala denna gång!! Blä.
  • happylife
    Sagan12345 skrev 2016-09-12 16:09:00 följande:

Åhh så jobbigt, tror inte du har något att oroa dig för när det bara är lite brunt.. Har de avtagit nu?

Det är mindre men lite gammalt kvar.. Tack för omtanken!
  • happylife
    columbus skrev 2016-09-12 18:35:25 följande:

Hur går det för dig?

Jo tack de går bra....inget mer har kommit och jag har lugnat ner mig.

Bråkat med mannen dock han är inte den bästa när jag mår dåligt, då blir han frustrerad o säger dumma saker. Så har gråtit o oroat mig några timmar men nu har det lugnat sig...

Pratade med min fd barnmorska som skickade remiss för ultraljud runt v 6 så,ska försöka slappna av tills dess...
  • happylife
    Symetrical skrev 2016-09-12 17:23:50 följande:

Tänkte mest eftersom du plussade tidigare den här gången, så borde du ju få 2-3 åtminstone på fredag.

Ja precis! Kanske onödigt att testa redan imorn?
  • happylife
    columbus skrev 2016-09-12 19:54:07 följande:

Vad skönt att höra! Men tråkigt med mannen :( om det är någon tröst (vilket det såklart inte är, men ändå) så har jag och min bråkat idag också. Vi är TOTALT olika när det kommer till känslor där jag visar allt och han inget, vilket ställer till det vissa gånger och speciellt nu när det är så mycket som händer.

Skönt i alla fall att du har fått ultraljud bokat! Det är skitsvårt att slappna av men vi får göra vårt bästa! :)

J det är omvälvande att bli gravid, dom fattar inte det! När jag berättade att jag blöder lite fick jag en suck och kommentaren "nu är karusellen igår igen". Inte så

Schysst kan jag tycka! Blev sur å ledsen o bråket va igång. Han tycker jag ska "slappna aaaaaav" och "sluta hetsa så". Pucko! Inte lätt. Ja vi får försöka slappna av nu <3

Känner du nåt?
  • happylife
    GästenT skrev 2016-09-12 17:15:41 följande:

Trevligt när man köper sig en ekologisk korv i helgen och nu läser att den dras tillbaka pga listeria....

Nä va läskigt man får nog i sig massa sånt skit som man inte vet =\ är nog ingen fara!
  • happylife
    columbus skrev 2016-09-12 20:46:11 följande:

Haha åh gud. Känner så igen det där. "Slappna av", "tagga ner", "lugna dig" och "stressa inte upp dig så" är standardfraser här hemma. Lagom less man är på att höra det, haha.

Brösten är lite ömma fortfarande och emellanåt känner jag lite lätt mensvärk i korta stunder, men det är absolut inget ihållande. I övrigt inga symtom så blir spännande att se när och om det utvecklas :) mest spänd för att berätta för mina föräldrar i helgen! :)

Ja å den sista man vill höra det ifrån är sin man! Han vet hur jag/vi kämpat å vad vi gått igenom. Men de klart, han åker ju till jobbet å slipper all oro jag bär på varje sekund! Grr.

Jag har mycket molvärk, är obehagligt för de känns som mensen ska komma vilken sekund som helst!

Förstår de, så mysigt
  • happylife
    Symetrical skrev 2016-09-13 05:31:33 följande:

Jag hade nog inte kunnat låta bli, men det är ju såklart upp till dig att avgöra. Skönt att det avtagit i alla fall och bara verkar ha varit lite gammalt blod. <3

Hehe får se. Har sparat morgonurin, tror testen kommer med posten idag.

Det har inte kommit mer och jag mår illa, så försöker förtränga gårdagen. Det är trots allt relativt vanligt med light blödning på bim har jag läst. Hade jag inte plussat hade jag misstänkt graviditet pga alldeles för lite mens på mensdagen o blivit glad över positiv gravtest =P man är rolig alltså.

Nu väntar jag spänt på vilket datum jag får göra vul!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend