• K Kalle

Rösta inte på SD om du är för ett öppet och jämställt sahälle!

Det är så mycket fokus på SD:s invandrarfientlighet så folk ser inte hur oerhört värdekonservativa de är. Inte konstigt att det är mest män som röstar på dem. De drömmer sig tillbaka till ett fiktivt 50-tal med hemmafruar och alltid soliga somrar. Men det var inte särskilt bra för kvinnor på 50-talet. Kul att inte kunna skilja sig därför att man är helt ekonomiskt beroende av sin man liksom och vara tvungen att leva i misär om maken bestämmer sig för skilsmässa. Kvinnor som blev gravida fick ofta sparken från jobbet.

SD:are vill begränsa aborträtten, återinföra sambeskattningen och vårdnadsbidraget, tvångssterilisera handikappade och förbjuda äktenskap mellan homosexuella, skrota diskrimineringslagen (så att man återigen kan diskriminera gravida kvinnor) bland mycket annat. SD står för ett mörkt och kallt och kvinnofientligt samhälle.

Jag minskar mer än gärna på invandringen. Den invandring vi hade förra året var extrem och har redan fått negativa konsekvenser. Jag känner personer som i desperation över att en massa kvinnofientliga män från Afghanistan mfl länder väller in över gränserna, nu funderar på att rösta på SD. Dessa är dock totalt emot allt annat SD står för (se exempel ovan).

Gör inte misstaget att rösta på SD!

• Svar på tråden Rösta inte på SD om du är för ett öppet och jämställt sahälle!
  • KillBill
    K Kalle skrev 2016-01-18 07:34:56 följande:

Det är så mycket fokus på SD:s invandrarfientlighet så folk ser inte hur oerhört värdekonservativa de är. Inte konstigt att det är mest män som röstar på dem. De drömmer sig tillbaka till ett fiktivt 50-tal med hemmafruar och alltid soliga somrar. Men det var inte särskilt bra för kvinnor på 50-talet. Kul att inte kunna skilja sig därför att man är helt ekonomiskt beroende av sin man liksom och vara tvungen att leva i misär om maken bestämmer sig för skilsmässa. Kvinnor som blev gravida fick ofta sparken från jobbet.

SD:are vill begränsa aborträtten, återinföra sambeskattningen och vårdnadsbidraget, tvångssterilisera handikappade och förbjuda äktenskap mellan homosexuella, skrota diskrimineringslagen (så att man återigen kan diskriminera gravida kvinnor) bland mycket annat. SD står för ett mörkt och kallt och kvinnofientligt samhälle.

Jag minskar mer än gärna på invandringen. Den invandring vi hade förra året var extrem och har redan fått negativa konsekvenser. Jag känner personer som i desperation över att en massa kvinnofientliga män från Afghanistan mfl länder väller in över gränserna, nu funderar på att rösta på SD. Dessa är dock totalt emot allt annat SD står för (se exempel ovan).

Jag hoppas att media belyser sverigedemokraternas bakåtsträvande konservativa politik. Nu när invandringen är nere på låga nivåer så kan man hoppas att fokus hamnar på andra frågor än just invandring.
  • jeanette02

Man får hoppas att människor läser på respektive partiers partiprogram och inte bara tror på dina lögner K Kalle.

Bla annat står införande av FRIVILLIG sambeskattning.

Var hittar jag källa på att tvångssterilisera handikappade?

• K Kalle
    jeanette02 skrev 2016-01-18 08:31:18 följande:

Man får hoppas att människor läser på respektive partiers partiprogram och inte bara tror på dina lögner K Kalle.

Bla annat står införande av FRIVILLIG sambeskattning.

Var hittar jag källa på att tvångssterilisera handikappade?

Jag pratar inte partiprogram utan vad enskilda SD:are tycker.
  • Dr Nail

Det är så mycket fokus på SD:s invandrarfientlighet så folk ser inte hur oerhört värdekonservativa de är. Inte konstigt att det är mest män som röstar på dem. 

Egentligen, ganska konstigt. Kvinnor är av naturen mer konservativa varelser än män.
  • K Kalle
    Dr Nail skrev 2016-01-18 10:41:29 följande:
    Egentligen, ganska konstigt. Kvinnor är av naturen mer konservativa varelser än män.
    Jaså? Hur tänker du då?
  • Dr Nail
    K Kalle skrev 2016-01-18 10:42:52 följande:
    Jaså? Hur tänker du då?
    Det jag tänker är det jag skrev.

Okej, du vill ha en förklaring. Mannen upptäcker och testar nya egenskaper, kvinnan bevarar sådana som är positiva för arten ur överlevnadssynpunkten, genom att sortera bort män med icke-önskvärda egenskaper i parningsurvalet. Mannen är naturens försökskanin. Kvinnan ser till att spara det som verkar fungera.

Darwin. Ta det för vad det är med andra ord.
  • En god vän

Det tänker jag inte göra heller, så det är lugnt.
  • Sfinx2
    K Kalle skrev 2016-01-18 09:00:04 följande:

Jag pratar inte partiprogram utan vad enskilda SD:are tycker.

Är det inte partiprogrammet som gäller då? Vad enskilda SD:are tycker är ungefär lika viktigt som att många vänsterpartister fortfarande är kommunister rent privat. Det betyder inte att partiet som sådant står bakom dessa åsikter.
  • K Kalle
    Fralland skrev 2016-01-21 13:45:35 följande:
    Du ger själv en del bra argument för varför man ska rösta på SD!

Skulle vi exempelvis begränsa aborträtten och säga nej till homosexuella äktenskap så skulle detta vara mycket bra.

Vi har ett dekadent samhälle där alla möjliga avvikare få komma till tals.
    Sedan bör man gå längre än SD och inte bara begränsa invandringen utan man bör helt stänga gränserna för folk utanför Europa att kunna söka asyl här.
    Ja, du tycker så, men troligtvis är det många av de som röstat eller funderar på att rösta på SD som INTE tycker så. Jag vet flera som är desperata när det gäller invandring och därför funderar på att rösta på SD, men de gillar definitivt inte det du skriver om att minska aborträtten och ta bort homosexuellas rätt att gifta sig!
  • En god vän
    Fralland skrev 2016-01-21 13:45:35 följande:

Vi har ett dekadent samhälle där alla möjliga avvikare få komma till tals.

Definiera "avvikare".

Avvikande för vem?
Svar på tråden Rösta inte på SD om du är för ett öppet och jämställt sahälle!