• soofa

BIM februari 2016

Jag har letat men inte hittat någon tråd för oss med BIM i februari 2016. 

Jag hade hoppats på ett plus nu i januari, men mensen verkar komma på måndag eftersom mina spottings har kommit som de brukar. Nu siktar jag på ett plus omkring den 11 februari istället och hoppas att ni är många som vill följas åt. Glad

• Svar på tråden BIM februari 2016
  • soffis87

2:a riktiga försöket eftersom jag har haft strul med att få ordning på äl etc. Slutade dock med p-ringen i oktober i hopp om att bli på smällen så fort jag tog ut den. Första barnet. 28 år och min sambo är 25.

• Bananen92
    Emmabo skrev 2016-01-08 23:46:51 följande:

Samma sak här! Använder i princip alltid glidmedel men efter att jag läste att det tydligen kan försvåra, för bara någon vecka så har jag beställt fertilitetsglidmedel (Sasmar Conceive plus från graviditetskollen) till denna månaden. Hoppas det går vägen nu, vi får hålla tummarna! :D

Har också köpt Conceive plus! :) Tjoho, nu hoppas vi att det är det som behövs för att få till ett plus! Vilket försök är du på?
  • Bananen92
    879214 skrev 2016-01-09 12:10:00 följande:

Första försöket, andra barnet kanske ska tilläggas. 23 år. Intressant att höra mer om er. Fyll gärna på med info :) kanske kan läggas på BIM-listan?

Jag fyller 24 år, min sambo är 26 år. Båda har fast jobb och vi bor för tillfället i en hyresrätt men är på jakt efter en bostadsrätt nu när vi tänker skaffa familj :)
  • frestelsen

Jaha spotings idag blir mens ikväll eller inatt. Så hoppar gärna in här med er. Bim 8/2, 2:a försöket sen MA i november.

• Min tur

Hej hej.... Fjärde försöket få att få till vår första bebis :)

Senaste mensen kom 18 (!!!) dagar sent så denna månaden testar vi rosenrot för att se om det hjälper oss.

Jag är 32 och sambon är 34. Bor i en stor villa och vill nu börja använda de extra sovrummen till annat än att samla skräp i ;)

BIM runt 5 februari

• soofa

Jag skulle börja testa senast cd 14, kanske till och med ta ett test på cd 10 eller 12 bara för att se hur det ser ut liksom. :)

Tussigullan skrev 2016-01-09 12:27:03 följande:

Jag måste få fråga. Jag ska testa med älstickor då jag ska ha ägglossning nångång mellan 17-20e januari. Jag har 12 st stickor liggandes, tänker att det räcker va? När hade ni börjat testa? Har haft stenkoll på både äl o bim och det har alltid varit på klockslaget regelbundet och så denna månaden blev det lite knas med allting. Så är just nu väldigt osäker på när allt äger rum. Om jag ska gå på originalcykeln så är äl den sjuttonde och ska jag gå efter p-tracker appen så är det den 20e...hahah är det rimligt att börja testa 14-15?

• soofa

BIM-lista:

31/1-3/2: Tussigullan

1/2: Bananen92, 3:e försöket, första barnet

2/2 mkes, 11:e försöket, andra barnet

3/2 Emmaboo

4/2: 879214, 1:a försöket, andra barnet

5/2: Min tur, 4:e försöket, första barnet

5-6/2: soffis87, 2:a försöket, första barnet

8/2: frestelsen, 2:a försöket efter MA

9/2: 8airam8

10/2: Nilsanna

11/2: soofa, 10:e (isch) försöket, första barnet

• 8airam8

Fick mens igår. Gyn konstaterade att jag hade haft ägglossning den här vändan (var där i måndags), och jag hoppades givetvis på att vara gravid. Men icke, tänkte jag igår. Mådde illa, men tänkte att jag var skendräktig. Idag har jag varit darrig och mår illa, inget knas med magen, och jag blöder väldigt lite i förhållande till hur det brukar vara. Är jättelipig och lättsårad. Mensvärk har jag knappt (och jag brukar få käka Ipren de första dagarna), men eftersom brösten har börjat återgå till det normala istället för att vara ömma så undrar jag om jag inte griper efter halmstrån när jag ligger här och tänker att det kanske bara är en genombrottsblödning och att jag egentligen är gravid? Om blödningen avtar ytterligare under natten, borde jag testa då?

• SamsonS

Hoppar över i denna tråden, fick mens precis på dagen i torsdags. Detta blir vårt 6e försök till ett syskon till vår dotter. Känner mig riktig sliten efter en hektisk höst med mycket jobb och annat. Så det bidrar väl säkert till att det tar lite tid.

Har bim 10/2 som det ser ut nu, om någon skulle vilja vara snäll och lägga till mig på listan.

• soofa

Om man tvekar så tycker jag alltid är bra att ta ett test! Hoppas såklart på en genombrottsblödning för din del!

8airam8 skrev 2016-01-09 23:31:55 följande:

Fick mens igår. Gyn konstaterade att jag hade haft ägglossning den här vändan (var där i måndags), och jag hoppades givetvis på att vara gravid. Men icke, tänkte jag igår. Mådde illa, men tänkte att jag var skendräktig. Idag har jag varit darrig och mår illa, inget knas med magen, och jag blöder väldigt lite i förhållande till hur det brukar vara. Är jättelipig och lättsårad. Mensvärk har jag knappt (och jag brukar få käka Ipren de första dagarna), men eftersom brösten har börjat återgå till det normala istället för att vara ömma så undrar jag om jag inte griper efter halmstrån när jag ligger här och tänker att det kanske bara är en genombrottsblödning och att jag egentligen är gravid? Om blödningen avtar ytterligare under natten, borde jag testa då?

Svar på tråden BIM februari 2016