SSK13 skrev 2016-02-15 12:16:49 följande:
Hej!
Jag har varit lite i bakgrunden ett tag nu känner jag. Är lite deppig pga mina jätteoregelbundna cykler Är på cykeldag 35 idag, trolig ÄL förra lördagen så ÄL + 9. BIM på lördag.
Haft svag mensvärk varje dag sen ÄL. Väntat och trott att mensen ska komma varje toalettbesök.
Aldrig haft en cykel som denna... :/ Jag hade hög feber när ÄL "borde" varit, och någon berättade att om man är sjuk kan ÄL skjutas upp. Och ja, jag fick positiva ÄL-stickor på cykeldag 25/26. Samt väldigt mycket ÄL-värk. Och äggvitesekret.
Har såklart testat med vanliga graviditetstest för att se så jag inte är gravid ändå, BIM var egentligen för en vecka sen och vi hade sex vid det jag trodde var ÄL (trots att jag var sjuk).
Nåväl. Önskar mig helst av allt ett positivt graviditetstest och en bebis i höst, andra önskningen om den första inte slår in denna veckan är en regelbunden menscykel som jag hade innan. Nu är det omöjligt att pricka in ÄL lite casual sådär, utan måste ha koll på kroppen och med älstickor. Jobbar treskift så regelbundet sex har vi inte riktigt annars då jag är väldigt trött beroende på hur jag jobbat, men är det ägglossningstider vill jag ju ändå såklart :)
Känns som vi är i precis samma sits! Är på cykeldag 39 idag. Skulle enligt appen haft bim i onsdags den 10/2. Men kände riktiga äl känningar en vecka senare än jag borde haft äl. Vi försökte pricka in då också, så nytt bim blir väl runt onsdag-torsdag. Så otroligt frustrerande med långa och oregelbundna cykler. Känner verkligen ingenting denna gången och är inställd på att mensen dyker upp i veckan. Men vill inget hellre än att få ett plus på den där stickan. Och om det nu inte blir något så kan väl åtminstone mensen komma igång så man kan börja om....