• Lars E

Kommer Miljöpartiet att marginaliseras efter sveket mot väljarna?

Ganska pinsamt att se Åsa Romson stå och gråta krokodiltårar efter att partiet godkänt en åtstramning av asylpolitiken som nästan håller SD klass. Ute i distrikten "rasar" medlemmarna efter det som liknas vid ett svek i deras hjärtefrågor. Men vad hade ledningen för val? Antingen gå med på kravet eller lämna riksdagen med det kaos det skulle innebära med kanske ett nyval som enda utväg. Röstar inte själv på dom men gissar att många här gör det så hur är era åsikter om det som partiet nu med kniven på strupen tvingats att medverka till?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-25 16:56
    Menade naturligtvis lämna regeringen

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer Miljöpartiet att marginaliseras efter sveket mot väljarna?
  • Yellow Cross
    Åttionian skrev 2015-12-03 20:57:59 följande:
    Jag tycker det är en tråkig syn på invandrare du uppvisar i denna och andra trådar.
    Du kallar den tråkig,jag menar att den är realistisk om något cynisk.
  • nihka
    Åttionian skrev 2015-12-03 18:50:54 följande:
    I bet he / she will. Haka på du med.
    Nope.
  • nihka
    Yellow Cross skrev 2015-12-03 16:59:39 följande:
    Flykting/skyddsbehövande är man tills man nått det första säkra landet/området,ratar man det och fortsätter migrera så gör man inte längre det som flykting/skyddsbehövande utan som något annat.

Andra världskriget pågår mig veterligen inte längre vilket innebär att 100% av de som tar sig till Sverige från Tyskland eller ett nordiskt grannland inte är flyktingar.
    Dina hemkokta definitioner gäller förstås inte. Flykting är den som flytt från något.
  • K Markatta

Regeringen har i panik beslutat utreda om man kan stänga Öresundsbron för att på så sätt minska invandringen:

www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/regeringen-beredd-stanga-oresundsbron

Detta har fått många i miljöpartiet att gå i taket:

www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringens-forslag-uppror-mp-politiker

"Regeringens förslag om att Öresundsbron ska kunna stängas för att minska flyktingströmmen har fått kritiken att koka i Miljöpartiet.

Miljöpartiets riksdagsgrupp med 25 ledamöter har röstat om lagförslaget. Omröstningen var sluten, ett ovanligt beslut och något som fått riksdagsledmoten Jabbar Amin att reagera häftigt.

- Det här bryter mot allt som Miljöpartiet står för när det gäller öppenhet och transparens, säger han till SVT Nyheter."

Samtidigt anklagar SSU Stockholm MP/S-regeringen för att bedriva rasistisk politik:

www.facebook.com/SSU-Stockholm-421881187868411/

"Migrationsöverenskommelsen och regeringens senaste migrationspolitiska förslag är i sin helhet borgerlig och i praktiken rasistisk politik. Det är ovärdigt en socialdemokratisk regering att kompromissa med arbetarrörelsens grundläggande internationalistiska principer och solidariska värdegrund."

• Yellow Cross
    nihka skrev 2015-12-03 22:33:25 följande:
    Dina hemkokta definitioner gäller förstås inte. Flykting är den som flytt från något.
    Man flyr man från om man flyr från Danmark/Tyskland till Sverige?
  • Åttionian
    Yellow Cross skrev 2015-12-03 21:15:20 följande:

Du kallar den tråkig,jag menar att den är realistisk om något cynisk.

Du sa det - cynisk.
  • Åttionian

Varför är du så besatt av Miljöpartiet?

Kung Markatta skrev 2015-12-03 23:01:05 följande:

Regeringen har i panik beslutat utreda om man kan stänga Öresundsbron för att på så sätt minska invandringen:

www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/regeringen-beredd-stanga-oresundsbron

Detta har fått många i miljöpartiet att gå i taket:

www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringens-forslag-uppror-mp-politiker

"Regeringens förslag om att Öresundsbron ska kunna stängas för att minska flyktingströmmen har fått kritiken att koka i Miljöpartiet.

Miljöpartiets riksdagsgrupp med 25 ledamöter har röstat om lagförslaget. Omröstningen var sluten, ett ovanligt beslut och något som fått riksdagsledmoten Jabbar Amin att reagera häftigt.

- Det här bryter mot allt som Miljöpartiet står för när det gäller öppenhet och transparens, säger han till SVT Nyheter."

Samtidigt anklagar SSU Stockholm MP/S-regeringen för att bedriva rasistisk politik:

www.facebook.com/SSU-Stockholm-421881187868411/

"Migrationsöverenskommelsen och regeringens senaste migrationspolitiska förslag är i sin helhet borgerlig och i praktiken rasistisk politik. Det är ovärdigt en socialdemokratisk regering att kompromissa med arbetarrörelsens grundläggande internationalistiska principer och solidariska värdegrund."

• Åttionian
    Yellow Cross skrev 2015-12-03 23:36:34 följande:

Det land kriget utbröt i?
  • Åttionian

Jag fattat inte att vissa sverigedemokrater i tråden på allvar menar att flyktingar flyr för skojs skull.

• nihka
    Yellow Cross skrev 2015-12-03 23:36:34 följande:
    Ja. Om man inte hade flytt från något hade man inte behövt vara i någon av länderna. Att människor sedan har en önskan om att kunna påverka var de ska leva är inte ett dugg konstigt.
  • Yellow Cross
    Åttionian skrev 2015-12-03 23:50:56 följande:
    Det land kriget utbröt i?
    Är det krig i Danmark och Tyskland igen?
    Dessa tyskar alltså...
    Åttionian skrev 2015-12-03 23:51:42 följande:

Jag fattat inte att vissa sverigedemokrater i tråden på allvar menar att flyktingar flyr för skojs skull.

Har någon någonsin hävdat att de flyr för att de tycker det är kul att färdas över Egeiska havet i en instabil flotte?
    nihka skrev 2015-12-03 23:52:38 följande:
    Ja. Om man inte hade flytt från något hade man inte behövt vara i någon av länderna.
    Jag klagar inte på att de flyr,jag påpekar bara att de ratat en rad säkra länder/områden på väg hit och att de således uppenbarligen är ute efter mer än skydd.
    Att människor sedan har en önskan om att kunna påverka var de ska leva är inte ett dugg konstigt.
    Det är skillnad mellan att ha en önskan om att få bo vart man vill och att in i det grövsta missbruka asylrätten i för att få skattefinansierad lyxtillvaro i ett nordeuropeiskt högbidragsland.

• K Markatta
    Åttionian skrev 2015-12-03 23:49:05 följande:
    Varför är du så besatt av Miljöpartiet?
    Jag är intresserad av miljöpartiet och deras förehavanden, inte minst sedan de tog plats i regeringen. Ett spännande ämne helt enkelt.

Vad är du själv intresserad av?
  • Åttionian
    Yellow Cross skrev 2015-12-04 00:00:22 följande:

Dessa tyskar alltså...Har någon någonsin hävdat att de flyr för att de tycker det är kul att färdas över Egeiska havet i en instabil flotte?Jag klagar inte på att de flyr,jag påpekar bara att de ratat en rad säkra länder/områden på väg hit och att de således uppenbarligen är ute efter mer än skydd.Det är skillnad mellan att ha en önskan om att få bo vart man vill och att in i det grövsta missbruka asylrätten i för att få skattefinansierad lyxtillvaro i ett nordeuropeiskt högbidragsland.

Syrierna föddes alltså i Tyskland?
  • Åttionian
    Kung Markatta skrev 2015-12-04 00:04:16 följande:

Jag är intresserad av miljöpartiet och deras förehavanden, inte minst sedan de tog plats i regeringen. Ett spännande ämne helt enkelt.

Vad är du själv intresserad av?

Politik rent allmänt.
  • nihka
    Yellow Cross skrev 2015-12-04 00:00:22 följande:
    Dessa tyskar alltså...
    Åttionian skrev 2015-12-03 23:51:42 följande:

Har någon någonsin hävdat att de flyr för att de tycker det är kul att färdas över Egeiska havet i en instabil flotte?Jag klagar inte på att de flyr,jag påpekar bara att de ratat en rad säkra länder/områden på väg hit och att de således uppenbarligen är ute efter mer än skydd.
    Att människor sedan har en önskan om att kunna påverka var de ska leva är inte ett dugg konstigt.
    Det är skillnad mellan att ha en önskan om att få bo vart man vill och att in i det grövsta missbruka asylrätten i för att få skattefinansierad lyxtillvaro i ett nordeuropeiskt högbidragsland.

Jag tycker det är fullt naturligt att man försöker styra vart man hamnar och av vilka anledningar man väljer det ena eller det andra landet är ju individuellt. Att inte alla vill till Sverige är ju uppenbart då en överväldigande majoritet av alla flyktingar inte ens kommer till Europa.
  • Åttionian
    nihka skrev 2015-12-04 10:38:44 följande:

Jag tycker det är fullt naturligt att man försöker styra vart man hamnar och av vilka anledningar man väljer det ena eller det andra landet är ju individuellt. Att inte alla vill till Sverige är ju uppenbart då en överväldigande majoritet av alla flyktingar inte ens kommer till Europa.

Jag måste bara få fråga av ren nyfikenhet - är du för att man tvingar alla länder att ta lika stort ansvar?

(Precis som regeringen avser att göra med kommunerna.)
Svar på tråden Kommer Miljöpartiet att marginaliseras efter sveket mot väljarna?