• Lars E

Kommer Miljöpartiet att marginaliseras efter sveket mot väljarna?

Ganska pinsamt att se Åsa Romson stå och gråta krokodiltårar efter att partiet godkänt en åtstramning av asylpolitiken som nästan håller SD klass. Ute i distrikten "rasar" medlemmarna efter det som liknas vid ett svek i deras hjärtefrågor. Men vad hade ledningen för val? Antingen gå med på kravet eller lämna riksdagen med det kaos det skulle innebära med kanske ett nyval som enda utväg. Röstar inte själv på dom men gissar att många här gör det så hur är era åsikter om det som partiet nu med kniven på strupen tvingats att medverka till?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-25 16:56
    Menade naturligtvis lämna regeringen

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer Miljöpartiet att marginaliseras efter sveket mot väljarna?
  • Tecum
    Åttionian skrev 2015-11-26 23:45:08 följande:
    Kan så vara. FI hävdar ju annars att nuvarande samhällsordning diskriminerar halva befolkningen, fast kvinnorna.
    Känner du dig diskriminerad som kvinna och isf hur?
  • nihka
    Lars E skrev 2015-11-25 16:40:34 följande:

Ganska pinsamt att se Åsa Romson stå och gråta krokodiltårar efter att partiet godkänt en åtstramning av asylpolitiken som nästan håller SD klass. Ute i distrikten "rasar" medlemmarna efter det som liknas vid ett svek i deras hjärtefrågor. Men vad hade ledningen för val? Antingen gå med på kravet eller lämna riksdagen med det kaos det skulle innebära med kanske ett nyval som enda utväg. Röstar inte själv på dom men gissar att många här gör det så hur är era åsikter om det som partiet nu med kniven på strupen tvingats att medverka till?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-25 16:56
    Menade naturligtvis lämna regeringen

Nope. Ingen (nästan) SD-klass på något.

De här åtstramningarna kommer av en flyktingkris. SD har velat strypa invandringen drastiskt i decennier.

Det verkar alltså som att SD inte ser någon skillnad mellan nu, och när det kom lika många flyktingar på ett år som det gjort på ett par månader under hösten.

Kulram till Åkesson i julklapp?
  • Åttionian
    themia skrev 2015-11-27 15:48:56 följande:

Du tänker ofta stort här, men när får vi se ditt parti statistiken?

"Parti statistiken"?
  • Åttionian
    Tecum skrev 2015-11-27 18:32:33 följande:

Känner du dig diskriminerad som kvinna och isf hur?

Jag är karl, och känner mig inte särdeles diskriminerad.
  • Åttionian
    nihka skrev 2015-11-27 19:14:47 följande:

Nope. Ingen (nästan) SD-klass på något.

De här åtstramningarna kommer av en flyktingkris. SD har velat strypa invandringen drastiskt i decennier.

Det verkar alltså som att SD inte ser någon skillnad mellan nu, och när det kom lika många flyktingar på ett år som det gjort på ett par månader under hösten.

Kulram till Åkesson i julklapp?

Jag ogillar förevisso SD, men jag tycker det sista du skrev var bra onödigt.
  • Rataxes
    Åttionian skrev 2015-11-27 14:33:03 följande:
    Om du vill prata liberalism, varför då befinna sig på FL?
    Varför inte? Jag finns dessutom på fler ställen än FL.
    Nej, jag är liberal ingen jävla SD-are.
  • Rataxes
    themia skrev 2015-11-27 15:48:56 följande:
    Du tänker ofta stort här, men när får vi se ditt parti statistiken?
    Det vet jag faktiskt inte.
    Nej, jag är liberal ingen jävla SD-are.
  • nihka
    Åttionian skrev 2015-11-27 19:25:18 följande:
    Jag ogillar förevisso SD, men jag tycker det sista du skrev var bra onödigt.
    Vad föreslår man om inte en kulram till partiledare som inte ser skillnad på 80 tusen på ett år och 80 tusen på ett par månader?

Miniräknare? Glasögon? Mellanstadiematte?
  • Åttionian
    Rataxes skrev 2015-11-27 19:49:54 följande:

Varför inte? Jag finns dessutom på fler ställen än FL.

För att du tycks inte gilla Familjeliv alls.
  • Åttionian
    nihka skrev 2015-11-27 19:55:38 följande:

Vad föreslår man om inte en kulram till partiledare som inte ser skillnad på 80 tusen på ett år och 80 tusen på ett par månader?

Miniräknare? Glasögon? Mellanstadiematte?

Ingenting, man protesterar mot SD:s politik. Inte hoppar på deras företrädare på ett personligt sätt. Man måste skilja på sak och person.
Svar på tråden Kommer Miljöpartiet att marginaliseras efter sveket mot väljarna?