• Lars E

Kommer Miljöpartiet att marginaliseras efter sveket mot väljarna?

Ganska pinsamt att se Åsa Romson stå och gråta krokodiltårar efter att partiet godkänt en åtstramning av asylpolitiken som nästan håller SD klass. Ute i distrikten "rasar" medlemmarna efter det som liknas vid ett svek i deras hjärtefrågor. Men vad hade ledningen för val? Antingen gå med på kravet eller lämna riksdagen med det kaos det skulle innebära med kanske ett nyval som enda utväg. Röstar inte själv på dom men gissar att många här gör det så hur är era åsikter om det som partiet nu med kniven på strupen tvingats att medverka till?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-25 16:56
    Menade naturligtvis lämna regeringen

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer Miljöpartiet att marginaliseras efter sveket mot väljarna?
  • Mentat
    Åttionian skrev 2015-11-26 23:47:07 följande:
    Vad skulle du kalla Kina idag då? Mentat t ex som är höger precis som du, brukar ju annars hylla Kina.
    Stopp ett ögonblick! Jag hyllar inte Kinas politiska system ett endaste dugg, tack!
    Det Kina bevisar är marknadsekonomins totala överlägsenhet vs planekonomin, inget annat.
  • Mentat
    Åttionian skrev 2015-11-26 23:48:46 följande:
    Är det inte viktigare att MP:s gräsrötter reagerar än att journalisterna reagerar? Dessutom är det så färskt att det inte har sjunkit in än för vissa kan jag tänka mig.
    Vilka har mest makt: Journalisterna eller gräsrötterna?
  • Konservativ
    Åttionian skrev 2015-11-26 23:47:07 följande:
    Vad skulle du kalla Kina idag då? Mentat t ex som är höger precis som du, brukar ju annars hylla Kina.
    Jag skulle inte kalla Kina kommunistiskt, men inte heller marknadsekonomiskt eftersom många av de stora företagen är statsägda. Den bästa beteckningen är antagligen konfuciansk. Men när Nixon gjorde sin smarta deal var Kina benhård kommuniststat. 1972.
  • Rataxes
    Åttionian skrev 2015-11-26 23:42:33 följande:
    Det gör det på detta forum ibland. Annars kan du bara starta en tråd om det.

Jo, men uttrycks ingen formellt stöd för kommunism, precis som det inte gör med rasism i SD:s program.
    Tänkte lite större än FL-ankdammen iofs...
    Nej, jag är liberal ingen jävla SD-are.
  • Åttionian
    Mentat skrev 2015-11-27 07:24:07 följande:

Stopp ett ögonblick! Jag hyllar inte Kinas politiska system ett endaste dugg, tack!

Det Kina bevisar är marknadsekonomins totala överlägsenhet vs planekonomin, inget annat.

Jo, det var det jag menade.

Jag anser annars att det är kombinationen av stat och marknad som gjort västländerna så bra. Inte för mycket av någondera, utan en skön mix. Kallas ju blandekonomi på ren svenska.
  • Åttionian
    Mentat skrev 2015-11-27 07:25:01 följande:

Vilka har mest makt: Journalisterna eller gräsrötterna?

Journalisterna. Men jag tänkte att det vore mer anmärkningsvärt om gräsrötterna inte reagerar, journalisterna måste ju inte tala om sina egna politiska åsikter.
  • Åttionian
    Konservativ skrev 2015-11-27 07:34:20 följande:

Jag skulle inte kalla Kina kommunistiskt, men inte heller marknadsekonomiskt eftersom många av de stora företagen är statsägda. Den bästa beteckningen är antagligen konfuciansk. Men när Nixon gjorde sin smarta deal var Kina benhård kommuniststat. 1972.

Blandekonomi typ? Kan ju vara så att marknadsekonomin kommer breda ut sig ännu mer där, efter hand. Men den renrasiga kommunismen har man nog lämnat, ja.
  • Åttionian
    Rataxes skrev 2015-11-27 08:53:46 följande:

Om du vill prata liberalism, varför då befinna sig på FL?
  • Konservativ
    Åttionian skrev 2015-11-27 14:31:50 följande:
    Blandekonomi typ? Kan ju vara så att marknadsekonomin kommer breda ut sig ännu mer där, efter hand. Men den renrasiga kommunismen har man nog lämnat, ja.
    En blandekonomi som skiljer sig ganska mycket från den svenska. Svenska staten tog aldrig över Wallenbergs imperium och löntagarfonderna infördes aldrig. Man måste också tänka på den omfattande korruptionen i Kina som skiljer sig starkt från svensk korruption.
  • themia
    Rataxes skrev 2015-11-27 08:53:46 följande:
    Du tänker ofta stort här, men när får vi se ditt parti statistiken?
Svar på tråden Kommer Miljöpartiet att marginaliseras efter sveket mot väljarna?