Inlägg från: Konservativ |Visa alla inlägg
  • Konservativ

Kommer Miljöpartiet att marginaliseras efter sveket mot väljarna?

Min gissning är att det gynnar feministpartiet. De fick ju nära 3% i valet och om några från mp går till dem så kanske de kommer in i riksdagen nästa gång. För journalisterna säkert en önskedröm. Sen kan ju miljöpartiet alltid gå tillbaka till sina rötter och kräva halvering av elektricitetsutbudet och importstopp på olja.

• Konservativ
    Mentat skrev 2015-11-26 06:56:25 följande:

Nej, neturligtvis inte. Det finns gott om journalister som förklarar och bortförklarar allt till (mp):s fördel, inte minst inom SR/SVT.

Så lätt försvinner de inte.

Hur går det med alternativmedia? Har de någon större genomslagskraft? Jag tänker mig att mp:s väljare oftast är unga.
  • Konservativ
    Mentat skrev 2015-11-26 06:56:25 följande:

Nej, neturligtvis inte. Det finns gott om journalister som förklarar och bortförklarar allt till (mp):s fördel, inte minst inom SR/SVT.

Så lätt försvinner de inte.

Journalisten Ingvar Persson skriver en intressant ledare i Aftonbladet som heter Ingen väg tillbaka. Där kan man se hur han ser på det: "Nu är miljöpartiet ett parti som alla andra".
  • Konservativ

Jag kommer att tänka på Nixon. Bara en inbiten antikommunist som han kunde göra upp med kommunistkina. PÅ samma sätt kan det vara med mp. Bara mp kan göra upp om flyktingpolitiken utan att riskera att bli kallade nazister. Bara en tanke...

• Konservativ
    Åttionian skrev 2015-11-26 23:47:07 följande:
    Vad skulle du kalla Kina idag då? Mentat t ex som är höger precis som du, brukar ju annars hylla Kina.
    Jag skulle inte kalla Kina kommunistiskt, men inte heller marknadsekonomiskt eftersom många av de stora företagen är statsägda. Den bästa beteckningen är antagligen konfuciansk. Men när Nixon gjorde sin smarta deal var Kina benhård kommuniststat. 1972.
  • Konservativ
    Åttionian skrev 2015-11-27 14:31:50 följande:
    Blandekonomi typ? Kan ju vara så att marknadsekonomin kommer breda ut sig ännu mer där, efter hand. Men den renrasiga kommunismen har man nog lämnat, ja.
    En blandekonomi som skiljer sig ganska mycket från den svenska. Svenska staten tog aldrig över Wallenbergs imperium och löntagarfonderna infördes aldrig. Man måste också tänka på den omfattande korruptionen i Kina som skiljer sig starkt från svensk korruption.
Svar på tråden Kommer Miljöpartiet att marginaliseras efter sveket mot väljarna?