nihka skrev 2015-11-27 22:44:59 följande:
Själv tycker jag det är viktigt att avhålla sig från personangrepp. Vad en del personer (tänker inte på dig) inte verkar se är att ofördelaktiga kommentarer om människors handlingar, icke-handlingar och uttalanden inte är personangrepp såtillvida man inte saltar dem med uttalanden om hur personen ser ut och är som person.
Nej, SD står ensamma. Ingen utom SD är för assimileringspolitik. Det är den stora ideologiska skiljelinjen mellan SD och de övriga riksdagspartierna. Man följer två väsensskilda ledstjärnor och allt man gör; ökar, minskar, stoppar ska ses i ljuset av dessa väsensskilda ideologier.
Det beror på vem man pratar med om man förenklar och hur mycket.
Instämmer, men att tala om julklapp till en viss partiledare ansåg jag vara att raljera om den specifika personen, inte politiken hans parti driver.
Idag, ja. Förutom var dock samtliga partier överens om assimilering (1960-talet). Jag erkänner att tongångarna är väldigt polariserade idag, men jag tycker inte att det är bra för demokratin. För mig får gärna hur många som helst tycka som SD, det viktigaste är att man besegrar dem i debatter och visar att de har fel. Två saker kompromissar man aldrig med: Ens egna åsikter och demokratin.
Självklart gör det det, min uppfattning är bara att du kan ta till vad som helst i ditt motstånd mot SD. Jag uppskattar ditt engagemang (och delar det), men vi kan liksom inte låtsas som att SD inte sitter i riksdagen eller något sådant. De är här ibland oss, men vi skall alltid besegra dem i debatterna.
Jag låter säkert flummig, men jag hoppas jag fick fram min poäng i alla fall.