nihka skrev 2015-11-28 00:30:07 följande:
I hans politik ingår att låtsas som att det inte är någon skillnad i vad man gör till vardags och vid en kris. Så länge man lägger sig på den nivån fortsätter julklappstipsen.
Och samtliga andra riksdagspartier har utvecklats framåt med en syn som stämmer bättre överens med tanken om alla människor lika värde medan SD med sin ideologi vill backa sig framåt. Om polariserat är vettigt ser jag ingen anledning att någon part ska avvika bara för att bredda utbudet för väljarna.
SD sitter i riksdagen, men har ingen makt. Det är en av deras favoritfantasier att de har det.
Nädå. Jadå.
Fast två fel blir inte ett rätt. Jag förstår att det är frestande, men det är bättre att "vända andra kinden till".
Jag menade mer att om, säg, Socialdemokraternas kongress röstade för att partiet skulle kräva minskad invandring, så skall inte partistyrelsen vurma för generös invandringspolitik bara för att vara motvalls kärring till SD.
Alla tycker som de vill, det viktigaste är att inte nationalisternas åsikter "vinner". Senaste 10 årens utveckling av att partierna "tar" varandras åsikter för att framstå som mer politiskt korrekta, snarare än för att partiet faktiskt tycker så, är en märklig utveckling ur demokratisk synvinkel.
Makt har de, jo, men inte i invandringsfrågan. Tyvärr ser de ut att rösta igenom en del nationalistiska förslag i riksdagen framöver. Jag är så besviken på regeringen (även om de knappast har "anammat" SD:s politik, men ändå).