Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Kommer Miljöpartiet att marginaliseras efter sveket mot väljarna?

Tecum skrev 2015-11-25 19:52:16 följande:
    Det är mindre dåligt att Mp blir kvar i riksdagen än att F! kommer in.
    Det skulle bli intressant om MP åkte ut och fantasipartiet F? kom in istället. Jag tror inte att något parti skulle vilja ha dem i en regering. Jag tror att MP kommer att tappa väljare till de forna kommunisterna i V istället för de nya kommunisterna i F?. Kanske några förvirrade MP:are väljer gröna partiet, jordens parti, Enhet och liknande. Det vore det bästa, inget av dessa lär någonsin sitta i svensk riksdag.
    Nej, jag är liberal ingen jävla SD-are.
  • Rataxes
    Åttionian skrev 2015-11-25 21:46:44 följande:

Är det mer sannolikt att KLP kommer in?

För övrigt hittar jag inte stöd för kommunismen i FI:s partiprogram.

F? Grundades av ett gäng (fd? ) kommunister och har ett flummigt program fyllt ax tokmarxism.

Nej jag tror inte att KLP kommer in i riksdagen 2018 eller 2022. Jag är nöjd om det börjar diskuteras liberalism på riktigt.
  • Rataxes
    Åttionian skrev 2015-11-26 23:42:33 följande:
    Det gör det på detta forum ibland. Annars kan du bara starta en tråd om det.

Jo, men uttrycks ingen formellt stöd för kommunism, precis som det inte gör med rasism i SD:s program.
    Tänkte lite större än FL-ankdammen iofs...
  • Rataxes
    Åttionian skrev 2015-11-27 14:33:03 följande:
    Om du vill prata liberalism, varför då befinna sig på FL?
    Varför inte? Jag finns dessutom på fler ställen än FL.
  • Rataxes
    themia skrev 2015-11-27 15:48:56 följande:
    Du tänker ofta stort här, men när får vi se ditt parti statistiken?
    Det vet jag faktiskt inte.
  • Rataxes

Skönt helgmys från Inbillningsministeriet. Glöm inte att Fridolinpojken tänker på er alla därute.
  • Rataxes
    Åttionian skrev 2015-11-28 20:23:16 följande:
    Jag ser inga konstigheter med det. Snarare fint gjort av honom. Eller du menar att det gör honom oseriös?
    Bara patetisk.
  • Rataxes
    Moderno skrev 2015-11-30 17:59:56 följande:

Nu verkar en medlemsomröstning vara på gång inom MP.

Kommer den att leda till att MP avgår ur regeringen med nyval som följd - eller blir den nya linjen del av MPs framtoning?

Förhoppningsvis till att MP lämnar regeringen. Det behöver iofs inte leda till nyval, S kan försöka med en regeringsombildning, antingen med en ren S-regering, eller söka samarbete med M. Jfr Folkpartiregeringen 1978-79.
  • Rataxes
    Åttionian skrev 2015-12-01 18:31:57 följande:

Jaså, du är spåtant nu också.

Det finns många spåkärringar på forumet. Någon spådde för ett par år sedan att SD snart skulle hamna under 4%... Tyvärr har det inte riktigt blivit på det viset. Spåkulan var förmodligen en aning grumlig, eller också var sinnet fördunklat när spå domen togs emot. Det enda som är säkert är att varken S eller alliansen är särskilt intresserade av ett nyval med ett SD som riskerar att få 20-25% av rösterna.
  • Rataxes
    Yellow Cross skrev 2015-12-03 20:07:26 följande:
    Att teleportation (ännu) inte är möjligt och att man således måste passera en rad säkra länder ifall man längs landvägen tar sig från Syrien/Afghanistan/Eritrea till Sverige?
Svar på tråden Kommer Miljöpartiet att marginaliseras efter sveket mot väljarna?