• Lars E

Kommer Miljöpartiet att marginaliseras efter sveket mot väljarna?

Ganska pinsamt att se Åsa Romson stå och gråta krokodiltårar efter att partiet godkänt en åtstramning av asylpolitiken som nästan håller SD klass. Ute i distrikten "rasar" medlemmarna efter det som liknas vid ett svek i deras hjärtefrågor. Men vad hade ledningen för val? Antingen gå med på kravet eller lämna riksdagen med det kaos det skulle innebära med kanske ett nyval som enda utväg. Röstar inte själv på dom men gissar att många här gör det så hur är era åsikter om det som partiet nu med kniven på strupen tvingats att medverka till?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-25 16:56
    Menade naturligtvis lämna regeringen

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer Miljöpartiet att marginaliseras efter sveket mot väljarna?
  • Åttionian
    themia skrev 2015-12-02 23:58:11 följande:

Svenskhatarpartiet sitter inte i regeringen, vad fick du det ifrån. Dom är utfrysta av alla andra partier och kommer aldrig in i en regering.

Hörde förresten att deras führer slagit sig på en sångarkarriär, kanske har han bättre lycka med det än med rouletten.

Vi sverigevänner måste stå upp mot det svenskfientliga SD! De vill förgöra en av våra mest hedervärda traditioner: Att hjälpa flyktingar som är i behov av skydd.
  • Nerfherder
    Åttionian skrev 2015-12-03 13:40:14 följande:

Jag skulle vilja ha en psykologisk undersökning på hur en SD-hjärna fungerar. Vore mycket intressant. Någon borde fått idén att göra en sådan någon gång.

vi borde göra en stor insats och tillverka foliehattar till de
  • nihka
    Åttionian skrev 2015-12-03 13:40:14 följande:
    Jag skulle vilja ha en psykologisk undersökning på hur en SD-hjärna fungerar. Vore mycket intressant. Någon borde fått idén att göra en sådan någon gång.
    Du får nog ansluta dig till denna någon om hen någon gång skulle dyka upp.
  • themia
    Åttionian skrev 2015-12-03 13:41:53 följande:
    Vi sverigevänner måste stå upp mot det svenskfientliga SD! De vill förgöra en av våra mest hedervärda traditioner: Att hjälpa flyktingar som är i behov av skydd.
  • Yellow Cross
    Åttionian skrev 2015-12-03 13:41:53 följande:
    Flykting/skyddsbehövande är man tills man nått det första säkra landet/området,ratar man det och fortsätter migrera så gör man inte längre det som flykting/skyddsbehövande utan som något annat.

Andra världskriget pågår mig veterligen inte längre vilket innebär att 100% av de som tar sig till Sverige från Tyskland eller ett nordiskt grannland inte är flyktingar.
  • Mentat
    Yellow Cross skrev 2015-12-03 16:59:39 följande:
    Flykting/skyddsbehövande är man tills man nått det första säkra landet/området,ratar man det och fortsätter migrera så gör man inte längre det som flykting/skyddsbehövande utan som något annat.

Andra världskriget pågår mig veterligen inte längre vilket innebär att 100% av de som tar sig till Sverige från Tyskland eller ett nordiskt grannland inte är flyktingar.
    Nog kunde man vara flykting från Tyskland långt feter 1945 alltid, fram till 1989 skulle jag säga - om man kom från östra Tyskland i alla fall!

Annars håller jag med om beskrivningen. De som tar sig genom 7-8 länder för att komma till Sverige är inte flyktingar utan söker ett bättre liv än det de hade när de hade flytt till ett säkert land. Fullt förståeligt att man vill ha ett bättre liv, men det är inte flyktingskäl.
  • Åttionian
    Nerfherder skrev 2015-12-03 13:48:19 följande:

vi borde göra en stor insats och tillverka foliehattar till de

Vore onödigt, de har ju redan sådana på sina huvuden.
  • Åttionian
    nihka skrev 2015-12-03 14:07:22 följande:

Du får nog ansluta dig till denna någon om hen någon gång skulle dyka upp.

I bet he / she will. Haka på du med.
  • Åttionian
    Yellow Cross skrev 2015-12-03 16:59:39 följande:

Inte är de lycksökare i alla fall, som ni ofta påstår.
  • Yellow Cross
    Åttionian skrev 2015-12-03 18:52:18 följande:
    Inte är de lycksökare i alla fall, som ni ofta påstår.
    Skyddsbehövande är de uppenbarligen inte om de ratar en rad områden och länder där de erbjuds skydd,så det logiska vore då att anta att det finns andra anledningar till att de söker sig till högbidragsländerna i nordeuropa som erbjuder generös tillgång till välfärdssystemet från dag ett.

Du får dock gärna komma förslag om vad man ska kalla migranterna.

Svar på tråden Kommer Miljöpartiet att marginaliseras efter sveket mot väljarna?