• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • Emibjn
    NiHa skrev 2015-11-29 21:05:15 följande:
    Vi ska ha både min och sambons släkt här på jul, så hade varit kul och berätta då. Men vågar inte eftersom jag bara kommer vara i v9 då.
    Tänkte berätta för familjen efter nyår:)

Men problemet är att dom vet att vi försöker och vet inte hur jag ska göra med drickan på julafton för att dom inte ska misstänka något.
    Funderar på om man skulle ta och köpa alkoholfritt vin i samma färg som det andra och hälla upp i smyg. Kan det fungera tror du? :)
    Jag har också funderat på att folk kommer reagera på att jag bara dricker alkoholfritt under jul och nyår. Frågan är hur mycket folk runtomkring tänker på det egentligen om det är självservering. Då skulle man väl lätt komma undan med att ha en egen flaska alkoholfritt vin i köket typ och så får man passa på att fylla på när alla precis har satt sig till bords eller nåt, hehe. Där vi ska vara på julafton i år brukar all dricka stå i köket och så tar man själv vad man vill ha, men hos min mans föräldrar frågar de alltid vad man vill ha. Då blir det lite svårare att smyga. 

Jag oroar mig egentligen mest för nyår, då vi ska fira med vänner. De vet att vi aktivt försöker få barn så. 

Förresten hur kommer ni göra om ni får frågan om ni är gravida? Jag har redan fått den frågan precis innan jag blev gravid eftersom jag tackade nej till alkohol. Jag är jättedålig på att ljuga, men vill samtidigt inte känna mig tvingad att berätta. 
  • Emibjn
    grodan26 skrev 2015-11-29 22:25:10 följande:
    Jag har redan berättat för min mamma och några nära vänner. Är inte så hemlig av mig och kan definitivt inte hålla mig! Resten av familjen får veta nu till jul. Jag tänker att det bara är bra att mina närmsta vet ifall det skulle bli missfall. Men väntar med att göra det officiellt för resten av släkten och bekanta till efter v. 12 :) 
    OK! Jag vill själv väldigt gärna berätta. Det känns som att allt kommer bli väldigt mycket verkligare om vi får dela detta med familjen. =) 
  • Emibjn
    Mellanstadieläraren skrev 2015-11-29 21:12:24 följande:
    Jag har tänkt på samma sak. Skulle helst vilja berätta till jul men det känns så osäkert fortfarande då. Tänker att det beror lite på hur man mår också. Mår man bra så kan det ju va lättare att dölja än om man bara vill kräkas dygnet runt.

Har ni ringt mvc?
    Precis, man vill inte att omgivningen ska noja sig för att man har fått magsjuka som smittar heller...

Jag ska ringa till MVC idag.  Du då?
  • Paulas mamma

Ringde mvc idag och skulle boks inskrivning. Sa dessutom att jag vill ha samma bm som tidigare iår. Och det fick jag! Redan imorgon! Jösses, det var snabba puckar, sist fick vi vänta flera veckor innan det fanns tid. Så imorgon ska jag på inskrivning :D

• sowe81

Fick svagt pluss igår på em och lite starkare idag på morgonen, är dock tidigt, bara äl+11 idag (kanske 12). Har en dotter som är drygt 3 (född aug 12). Och försökt med syskon sen hon var 1, men haft 4 missfall sen dess så nu håller vi alla tummar att det går längre än v10 denna ggn, vill gå med stor mage till sommaren

• sowe81

Bf 9/8 tror jag det blir (dottern var beräknad 23/8, kom 29/8) hoppas hon får en fin födelsedagspresent, hon önskade sig en bebis i julklapp.....

• sowe81
    Annojj skrev 2015-11-29 09:43:27 följande:

Jag bor söder om Linköping . Kul med en FB grupp!! Grattis till ditt plus !

Jag bortlockas söder om Linköping, men vi är på g att flytta in till Linköping, så fort vi hittar nåt.
  • Acire94
    jenwa skrev 2015-11-29 19:07:49 följande:

Hejsan alla! Grattis till plussen!

Jag plussade för 1,5 vecka sedan och i fredags började jag blöda, dock väldigt ljust blod, sparsamt och det gjorde inte ont. Var till kvinnokliniken på ett vul där man konstanterade att jag inte var mer än 4 veckor gången, blödningen försvann nästan lika fort som den kom och nu har den kommit tillbaka,blöder inte mycket och har inte heller ont men är så himla orolig. Är det någon här som haft missfall och som minns ungefär hur det kändes och om det var mycket eller lite blod..?

Hej!
    Jag  vet inte om någon har svarat eller så för jag är inte med i gruppen men jag har blödde i början på graviditeten men jag har också haft tidigt missfall.

Vid missfallet blödde jag lite mer än en vanlig mens och med klumpar och rätt mörkt men under graviditeten blödde jag lite ljust blod :)

• jenwa
    Acire94 skrev 2015-11-30 10:56:41 följande:
    Hej!
    Jag  vet inte om någon har svarat eller så för jag är inte med i gruppen men jag har blödde i början på graviditeten men jag har också haft tidigt missfall.

Vid missfallet blödde jag lite mer än en vanlig mens och med klumpar och rätt mörkt men under graviditeten blödde jag lite ljust blod :)

Hej! Nä ingen hade svarat förutom du nu Okej, då kanske det inte är missfall ändå, ska till kvinnokliniken i eftermiddag och göra ett nytt blodprov så då får jag veta med säkerhet om graviditeten avstannat eller inte Tack för att du svarade, inger lite hopp att höra att det finns de som blött under graviditeten!
  • Lajkie

AUGUSTIMAMMOR:

1 augusti

lenaerik86
    ninawest
    NiHa
    melissa8601
    IcenLeia     

2 augusti
    Nessling
    HJohannesson
    Asofieh
    Yennie88         
    PD1984                             
    Paulas mamma                
    Emmi0306                       

4 augusti
    grodan26                          
    MDKE         

5 augusti
    Fröjd                                  
    Lia87                                 
    Sommarblomma1            
    Emmibjn                            
    Mliizz

6 augusti
    Drömmer om tre      
    Fjonkis       

7 augusti
    Girl 25                               
    Anojj            

8 augusti
    förstabarnet                      
    GrukanGrace 

9 augusti
    Mellanstadieläraren   
    sowe81           

10 augusti
    Lajkie                               
    I am Annahoj  

vildabarnochtamadjur.blogg.se ♥ Mamma till: ♥ Sandra 061124 ♥ Nelly 081009 ♥ William 100330
Svar på tråden Augustibebis 2016