Augustibebis 2016
Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?
Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?
Min son fyllde 1 år samma dag som jag plussade :) mina symptom är mest humöret som känns sämre än förra gången, kan ju ha att göra med att jag sover sämre och har en liten kille som testar tålamodet haha. Har inte ringt mvc, väntar nog en månad kanske eftersom det är andra barnet och jag inte har några frågor. Hur tänker ni och vad är era symptom?
Tänkte ni som skrev om blödningar, jag blödde flera gånger under min förra graviditet och nu sitter min 1 åring bredvid mig och leker så det behöver absolut inte betyda något negativt. När jag fick missfall gjorde det riktigt ont och sen blödde jag som en kraftig mens. Hoppas det kan lugna lite :)
Bokade tid för ultraljud i slutet av dec då jag kommer vara i v 8+några dagar så nu längtar jag bara dit. Ska nog ringa mvc nästa vecka typ. Tog även ett test idag som blev mycket starkt plus på studs trots att jag nyligen hade kissat, har 3 test kvar som jag säkert kommer använda också, så svårt att låta bli ju. Förra gången tog jag säkert 20 st för att se stegringen!
Förra gången gjorde jag hos ultraljudsbarnmorskorna vid Karlaplan i v 8+nån dag och det var supermysigt där, jättegullig ul tekniker som tände ljus och så.
Förra gången gjorde jag hos ultraljudsbarnmorskorna vid Karlaplan i v 8+nån dag och det var supermysigt där, jättegullig ul tekniker som tände ljus och så.
Har ni mycket symptom redan? Jag har mått illa några gånger och blir lätt yr så jag försöker äta minst var 3e timme. Är även väldigt trött men med en 1åring är ju sömnen lite lätt lidande redan haha. Har även fått mjölk redan, inget som läcker än som tur är, var ju iofs bara 2 mån sen jag slutade amma så inte så konstigt kanske. Har även lite ljusbruna flytningar ibland men jag försöker att inte oroa mig, blödde en hel del sist och det gick ju bra :)
Ok. Men det är ju väldigt konstigt. Hur kan de skilja sej så många dagar? ????
Har alla ringt MVC? Jag har inte ringt än.
Plussade för 10 dagar sedan.
Har ett barn sen innan så tycker inte det är så där jätte akut än.
Sist slängde man sej på luren direkt ju ????
Hej alla augustimammor & pappor!
Jag plussade idag, på bim-2. Min första graviditet och känns som att vi försökt bli gravida i en evighet men äntligen(!!) fick vi vårat efterlängtade plus.
Enligt min app är bf 20/8-15. Är alltså i v.4 (3+5).
För mig som är helt ny på detta så är jag helt ställd. Vad händer nu? När kontaktar man barnmorskan? När får man se bebis?
Jättegrattis till er alla andra som plussat!!
Är det fler som haft blödningar här? Jag har haft bruna flytningar i en dryg vecka nu, så humöret är inte på topp... Hade dock det med sonen, så misstänker att jag blöder lätt bara. Får se på ul den 27e, tills dess håller jag mig nog borta härifrån :(