Inlägg från: Paulas mamma |Visa alla inlägg
  • Paulas mamma

Augustibebis 2016

Hej! Jag plussade idag och är beräknad 2/8

Mitt tredje barn! Har en dotter på snart 13 år, en till dotter på 4,5 månader. Så väldigt tätt för mig

Några symptom för er andra än? :)

• Paulas mamma

Vad tufft ni haft det!!! Jag håller tummarna för er!

Jag har också ett snart 13 årigt barn sen tidigare. :)

GrukanGrace skrev 2015-11-28 16:52:38 följande:

Testade positivt igår CD 26, brukar få blödning CD 28. Har en son på 12 snart 13 från tidigare förhållande.

Har fått flera MF.

Gjort 7 ivf försök alla har sett superbra ut men ingen graviditet

Nu har vi gjort 4 vanliga försök med immunförsvars stöd från läkare i Grekland samt stöd från ivf klinik här hemma. (Allt tyder på att mitt immunförsvar själv stöter bort)

HCG igår 13,8

Känner mig trött men samtidigt är jag lite realist. Tror att mensen kommer snart men självklart hoppas vi väldigt mycket. Och vi firar och njuter just nu.

V3+5 idag.

Kram

• Paulas mamma

Var bor ni tjejer? Själv bor jag i Göteborg!

Min lilla tjej är ju bara 4,5 månader så var gravid för inte så längesen. Och den gången var jag också med i en sån här tråd, Och när vi blivit en stor grupp gjordes en sluten facebookgrupp där vi följdes åt hela graviditeten med bilder och delade med oss av vår vardag osv. Gruppen är fortfarande kvar och är aktiv varje dag även när barnen är födda. Har även fått många vänner genom gruppen. Hoppas detta kan bli något liknande så småningom!

Fick mitt plus igår och har inte riktigt fattat det än! :)

• Paulas mamma

Vi skulle ju kunna göra en fb-grupp lite längre fram när vi blivit lite fler personer. Sen är ju gruppen sluten och ens vänner kan inte se att man är med i den.

NiHa skrev 2015-11-29 07:27:50 följande:

Jag blor i Ängelholm (ca 4mil från Helsingborg)

Va kul det lät med en fb grupp:)

Det är nog enklare att följas pt där än vad det är här, just med bilder och sånt. Plus att FL appen strular rätt ofta.

• Paulas mamma

Va kul!!!! Jag fyllde 30 iår! Själv då?

grodan26 skrev 2015-11-29 10:37:56 följande:

Jag bor också i Göteborg :) Hur gammal är du? 

Gärna en facebookgrupp, det hade varit roligt! 

Nej det är väldigt svårt att fatta. Vi har försökt i ett år nu och var mitt i en utredning och pratade om IVF så det här kom som en chock. Vi hade gett upp denna månaden. Tog ett nytt test imorse som var superstarkt så det känns skönt! 

• Paulas mamma

På julafton ska vi berätta för min svärmor. Förra året fick hon födelsedagspresent i okt när jag blev gravid med dottern. Detta år blir det julklapp och vi ska beställa en fotokalender med foton på familjen. På augusti månad ska dottern (nu 4,5 månad) hålla i gravtestet där det är ett tydligt plus så ska vi vänta å se hur lång tid det tar tills hon fattar :D

• Paulas mamma

Ringde mvc idag och skulle boks inskrivning. Sa dessutom att jag vill ha samma bm som tidigare iår. Och det fick jag! Redan imorgon! Jösses, det var snabba puckar, sist fick vi vänta flera veckor innan det fanns tid. Så imorgon ska jag på inskrivning :D

• Paulas mamma

Ang symptom, jag längtar INTE tills jag märker av några symptom. Fick ju barn för snart 5 månader sen så det är inte lika spännande denna gång. :)

Det enda jag känner än så länge är hunger. Hungrig hela tiden, vilket är lite jobbigt. Jag gick upp 30 kg förra graviditeten och har inte gått ner nåt än (förutom vatten och bebis mm efter förlossning) Och vill verkligen inte gå upp lika mycket igen. Måste hitta nyttiga och goda mellanmål som jag kan äta med gott samvete. Får se vad jag får för vravings denna gång, förra var det salta grodor och semlor........

Kaffet tycker jag är det jobbigaste, jag vaknar hela nätterna med lillan och går upp tidigt varje dag så kaffe är min räddning. Rekommendationen är ju Max 2 små koppar om dagen.

Tips till er som kanske kommer må illa så småningom (brukar nog komma runt vecka 6) har jag för mig) är seaband. Jag hade mina varje dag hela graviditeten och de hjälpte verkligen.

• Paulas mamma

Härligt!!!

Jag ringde mvc igår och fick tid idag redan så mitt inskrivningssamtal e klart och fick bokat ett tidigt ul i januari. :):):)

19Jen91 skrev 2015-12-01 13:15:53 följande:

Min blödning har slutat nu , och mitt CB blev positivt direkt även om jag kissat en timme innan! Det är mycket starkare plus än igår. Jag sitter i soffan och lyssnar på en gravidpodd och stirrar på mitt pluss. Och gråter!

Hur har ni andra gjort med MVC? Bör man ringa direkt?

Svar på tråden Augustibebis 2016