• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • Yennie88
    grodan26 skrev 2015-11-28 07:33:41 följande:

Hej! 

Är ni andra också det eller kan ni koppla bort det och njuta av att ni är gravida?

Jag har nog knappt förstått att jag är gravid än, så vid varje värk jag känner tänker jag "mensen är här". Men förhoppningsvis kommer den inte på ett år... Men kan inte sluta tänka på att det kanske inte går vägen. Det är ju så tidigt än 4 +4 idag.
  • förstabarnet

4+0 idag, plussade väldigt svagt för några dagar sedan men idag var det ingen tvekan.
    Förra grav (den första) slutade tyvärr i missfall så rädslan är stor, men just nu väntar jag ju barn, inte missfall!
    BF 8/8 enligt appen.

• GrukanGrace

Testade positivt igår CD 26, brukar få blödning CD 28. Har en son på 12 snart 13 från tidigare förhållande.

Har fått flera MF.

Gjort 7 ivf försök alla har sett superbra ut men ingen graviditet

Nu har vi gjort 4 vanliga försök med immunförsvars stöd från läkare i Grekland samt stöd från ivf klinik här hemma. (Allt tyder på att mitt immunförsvar själv stöter bort)

HCG igår 13,8

Känner mig trött men samtidigt är jag lite realist. Tror att mensen kommer snart men självklart hoppas vi väldigt mycket. Och vi firar och njuter just nu.

V3+5 idag.

Kram

• Paulas mamma

Vad tufft ni haft det!!! Jag håller tummarna för er!

Jag har också ett snart 13 årigt barn sen tidigare. :)

GrukanGrace skrev 2015-11-28 16:52:38 följande:

Testade positivt igår CD 26, brukar få blödning CD 28. Har en son på 12 snart 13 från tidigare förhållande.

Har fått flera MF.

Gjort 7 ivf försök alla har sett superbra ut men ingen graviditet

Nu har vi gjort 4 vanliga försök med immunförsvars stöd från läkare i Grekland samt stöd från ivf klinik här hemma. (Allt tyder på att mitt immunförsvar själv stöter bort)

HCG igår 13,8

Känner mig trött men samtidigt är jag lite realist. Tror att mensen kommer snart men självklart hoppas vi väldigt mycket. Och vi firar och njuter just nu.

V3+5 idag.

Kram

• Paulas mamma

Var bor ni tjejer? Själv bor jag i Göteborg!

Min lilla tjej är ju bara 4,5 månader så var gravid för inte så längesen. Och den gången var jag också med i en sån här tråd, Och när vi blivit en stor grupp gjordes en sluten facebookgrupp där vi följdes åt hela graviditeten med bilder och delade med oss av vår vardag osv. Gruppen är fortfarande kvar och är aktiv varje dag även när barnen är födda. Har även fått många vänner genom gruppen. Hoppas detta kan bli något liknande så småningom!

Fick mitt plus igår och har inte riktigt fattat det än! :)

• NiHa
    Paulas mamma skrev 2015-11-29 07:18:46 följande:

Var bor ni tjejer? Själv bor jag i Göteborg!

Min lilla tjej är ju bara 4,5 månader så var gravid för inte så längesen. Och den gången var jag också med i en sån här tråd, Och när vi blivit en stor grupp gjordes en sluten facebookgrupp där vi följdes åt hela graviditeten med bilder och delade med oss av vår vardag osv. Gruppen är fortfarande kvar och är aktiv varje dag även när barnen är födda. Har även fått många vänner genom gruppen. Hoppas detta kan bli något liknande så småningom!

Fick mitt plus igår och har inte riktigt fattat det än! :)

Jag blor i Ängelholm (ca 4mil från Helsingborg)
    Va kul det lät med en fb grupp:)
    Det är nog enklare att följas pt där än vad det är här, just med bilder och sånt. Plus att FL appen strular rätt ofta.
  • Paulas mamma

Vi skulle ju kunna göra en fb-grupp lite längre fram när vi blivit lite fler personer. Sen är ju gruppen sluten och ens vänner kan inte se att man är med i den.

NiHa skrev 2015-11-29 07:27:50 följande:

Jag blor i Ängelholm (ca 4mil från Helsingborg)

Va kul det lät med en fb grupp:)

Det är nog enklare att följas pt där än vad det är här, just med bilder och sånt. Plus att FL appen strular rätt ofta.

• NiHa
    Paulas mamma skrev 2015-11-29 07:34:45 följande:

Vi skulle ju kunna göra en fb-grupp lite längre fram när vi blivit lite fler personer. Sen är ju gruppen sluten och ens vänner kan inte se att man är med i den.

Ja absolut:)
    Är med i en annan tråd där om också gjort en grupp, har dock inte gått led i den just av den anledningen att jag är rädd att någon ska se att jag är med där.
    Är ju så tidigt i graviditeten att man inte vill att någon ska veta om det:)
  • Mliizz

Åh! Det där med facebookgrupp hade varit jätte roligt! Värkar som att vi kan bli ett gäng!

Jag bor i Norrtälje :)

Känner igen dendär oron för missfall! Det gör nog alla såhär tidigt? Längtar sååå tills man når den "magiska gränsen" !

• NiHa
    Mliizz skrev 2015-11-29 08:37:52 följande:

Åh! Det där med facebookgrupp hade varit jätte roligt! Värkar som att vi kan bli ett gäng!

Jag bor i Norrtälje :)

Känner igen dendär oron för missfall! Det gör nog alla såhär tidigt? Längtar sååå tills man når den "magiska gränsen" !

Visst hade det:)
    Ja man oroar sig verkligen, jag kan knappt fatta att jag är gravid. Vi har försökt i 8månader och nu är det nästan att man väntar på mensen fast man plussat.
    Sen har jag jätte ont i magen till och från så det gör ju inte tankarna bättre
Svar på tråden Augustibebis 2016