Inlägg från: förstabarnet |Visa alla inlägg
  • förstabarnet

Augustibebis 2016

4+0 idag, plussade väldigt svagt för några dagar sedan men idag var det ingen tvekan.
    Förra grav (den första) slutade tyvärr i missfall så rädslan är stor, men just nu väntar jag ju barn, inte missfall!
    BF 8/8 enligt appen.

• förstabarnet

Väntar så länge jag kan med att berätta, ska försöka boka ett privat VUL precis innan jul (då i v.8) och därefter (oavsett hur det ser ut) lär vi berätta för våra föräldrar.

Jobbar så jag tyvärr kan behöva avslöja tidigt, redan i v.7 förra gången. Men som sagt, försöker dölja så länge jag kan.

Nån mer som knappt har symtom? Hade jag inte fått plus igår hade jag inte trott att jag var gravid.

• förstabarnet
    Mliizz skrev 2015-12-01 12:49:46 följande:

Nä :( får inte upp någon bild... Suuuck

Jodå, och tydligt positivt. Grattis :)
  • förstabarnet

Jag avvaktar ringa MVC tills jag vet att det finns nåt där inne, dvs efter jul ringer jag förhoppningsvis. Eftersom jag var gravid i somras var jag på hälsosamtal då så känner inget behov av det igen och framförallt var det fruktansvärt jobbigt att behöva avboka pga missfall.

• förstabarnet
    Mliizz skrev 2015-12-01 19:18:06 följande:

Japp! Det är en sluten grupp! :) den är alltså hemlig och dina inlägg syns inte för dina vänner!

Sluten = folk kan se att man är med
    Hemlig = folk som inte är med kan inte se gruppen eller se om man är medlem
  • förstabarnet
    Mliizz skrev 2015-12-02 07:11:31 följande:

Jag är också super sugen på tidigt ul! Vill se detdär lilla hjärtat slå!! För då kanske man kan slappna av lite iallafall! Hur gjorde ni andra? Vad sa ni för att få tidigt ul?

Här får man inget tidigt VUL utan får söka privat själv.
  • förstabarnet
    lenaerik86 skrev 2015-12-08 10:38:20 följande:

Har ni mycket symptom redan? Jag har mått illa några gånger och blir lätt yr så jag försöker äta minst var 3e timme. Är även väldigt trött men med en 1åring är ju sömnen lite lätt lidande redan haha. Har även fått mjölk redan, inget som läcker än som tur är, var ju iofs bara 2 mån sen jag slutade amma så inte så konstigt kanske. Har även lite ljusbruna flytningar ibland men jag försöker att inte oroa mig, blödde en hel del sist och det gick ju bra :)

Jag har inga symtom alls utom molvärk i olika mängd som kommer och går. Borde väl vara tacksam, men är mest orolig.
  • förstabarnet

Jag har gjort sådär som man inte ska göra. Har man fått plus så ska man vara glad och njuta av graviditeten.
    Jag har dock fortsatt kolla med sticka då och då, för att se att hcg ökar. Och det har det gjort, fram till idag. Teststrecket var något svagare ikväll än det var i lördags kväll.

Bara att vänta på blödning nu? Har inte haft några symtom nån gång under denna grav, bara mer eller mindre molvärk. 
    Bör vara i 6+2 idag, minst.

• förstabarnet
    happylife skrev 2015-12-16 07:37:55 följande:
    Jag ska inte säga nåt för jag är likadan, fast med CB digital.

Men, det där med att jämföra olika starka streck tycker jag inte du ska lite på Spec inte om du inte fått en ordentlig blödning med smärta! Har du blödig mycket å haft ont kanske det kan va relevant, men om inte så betyder det antagligen inget. Man har ju olika koncentration på kisset vid olika tillfällen. Det är säkert ingen fara <3
    Förra gången dog liten i v.5-6 och det var inget som märktes förrän vul i v.12 så det där att allt är ok trots att man inte blöder är inget jag litar på tyvärr.
Svar på tråden Augustibebis 2016