• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • Fjonkis

Jag sitter här och funderar på hur vi kan berätta för mina föräldrar på julafton.

Vi tänker att vi köper ett presentkort på olika nöjesparker, så dom kan välja själva.

Tanken är alltså att våran son ska vara hos dom när vi är på förlossningen så kan dom använda det korte och göra nåt kul. Vi brukar aldrig rimma på julklappar men skulle gärna vilja det till denna.

Jag kom på:

Detta är en grej som är nog mest rolig för mig

I sommar behöver jag en vakt, kan hända det behövs både dag och natt

Här är ett kort med saker vi kan göra

Mamma och pappa ska inte med så nu ska ni få höra

Sommarland, Kolmården, gröna Lund

Nu tror ni kanske vi ska skaffa en till hund

Men i mammas mage en liten mini bor

Det må ni tro att lyckan blir stor när mamma och pappa sen kommer hem och jag har blivit storebror!

Någon som är duktigare än mig på detta och kan ge mig något annat tips:)?

• 19Jen91

Nyplussad idag , ska ta digitalt i eftermiddag med sambon också. Bim imorgon, så en förhoppningsvis beräknad födsel ligger på runt den 9 augusti.

Helt chockade men LYCKLIGA! Bara andra försöket sen vi slutade skydda oss och sa "äh, blir det så blir det" och förväntade oss att det skulle ta ett halvår/ett år....

I övrigt tar jag examen i januari, sambon är fast sen många år tillbaka, vi är båda 25 och har inga barn sen innan.
  • Styx

Hej hej!

Hoppar in här om det går bra :)

Precis fått ett STORT + på stickan och mitt fjärde barn väntas 6 augusti.
    Går på moln här hemma :D

• Mellanstadieläraren
    Emibjn skrev 2015-11-30 07:21:39 följande:

Precis, man vill inte att omgivningen ska noja sig för att man har fått magsjuka som smittar heller...

Jag ska ringa till MVC idag.  Du då?

Jag ringde nyss och fick inskrivning i mitten på januari. Lång väntan! Tur det iaf är lite att tänka på med jul och nyår.

Jag frågade lite om molvärk så här tidigt och det kunde man tydligen ha. Jag är så sjukt nojig över missfall mest för att min mamma hade många. Hur hanterar ni tankarna?
  • I am Annahoj
    Mellanstadieläraren skrev 2015-11-30 16:37:50 följande:
    Jag ringde nyss och fick inskrivning i mitten på januari. Lång väntan! Tur det iaf är lite att tänka på med jul och nyår.

Jag frågade lite om molvärk så här tidigt och det kunde man tydligen ha. Jag är så sjukt nojig över missfall mest för att min mamma hade många. Hur hanterar ni tankarna?
    Jag som då fick ett MA med min förra graviditet för snart 3 månader sedan har lärt mig att man bara kan låta dagarna gå och lita på att kroppen gör det som den ska. Går det inte så var det något fel. Det som jag håller fast vid är att det iallafall går! Steg 1 fungerar!! Hjärta
    Sen så får man liksom bara hoppas? Så här tänker tydligen jag iallafall. Och jag hoppas mycket!
  • Emibjn
    Mellanstadieläraren skrev 2015-11-30 16:37:50 följande:

Jag ringde imorse och fick tid i slutet av december. Håller med om att det känns som lång väntan, och ännu längre för din del! 

Förstår att du oroar dig utifrån vad du berättar om hur det varit för din mamma. Tar MVC någon hänsyn till det? 

Även om jag inte direkt har jag något speciellt att hänga upp min oro på så känner jag mig också orolig. Jag märker också att min oro växer ju längre tiden går. Jag försöker lugna mig med att alla graviditeter har börjat på samma sätt, lika tidigt osv. Varför skulle just den här graviditeten sluta i missfall? Sen kommer tankarna ändå. Pratar mycket med min man om det. Han är mycket lugnare och utgår alltid ifrån att det kommer gå bra. Jag hoppas att jul och ledighet ska hjälpa oss att inte tänka på det för mycket. :) 

När det kommer till molvärk är jag bara tacksam för den. Varje gång jag känner något i kroppen tänker jag "Puh! ett symptom!!". När jag nästan mådde lite illa på lunchen idag blev överlycklig. 
  • Linisela

Hoppar in här, plussade i lördags, BF 2 Augusti. I vecka 4+5 nu. Har väldigt ont i brösten och väldig väldigt kissnödig. Slutade med pillren för 1,5 år sen men detta var första riktiga försöket så vi är överlyckliga! (:

• Lajkie

I vilken vecka ungefär brukar man ha inskrivning? Jag har glömt bort trots att det är fjärde barnet. 
    Vet att jag hade väldigt sen inskrivning med tredje, pga att jag var så seg med att ringa. Jag fick också reda på graviditeten relativt sent, tror vecka 8 nånting. Skrevs in i runt v13 har jag för mig, men det ska väl vara tidigare har jag för mig?

(¯`°?.¸ Mamma till Sandra -06, Nelly -08, William -10 ¸.?°´¯)
  • Mellanstadieläraren
    Emibjn skrev 2015-11-30 18:14:52 följande:

Jag ringde imorse och fick tid i slutet av december. Håller med om att det känns som lång väntan, och ännu längre för din del! 

Förstår att du oroar dig utifrån vad du berättar om hur det varit för din mamma. Tar MVC någon hänsyn till det? 

Även om jag inte direkt har jag något speciellt att hänga upp min oro på så känner jag mig också orolig. Jag märker också att min oro växer ju längre tiden går. Jag försöker lugna mig med att alla graviditeter har börjat på samma sätt, lika tidigt osv. Varför skulle just den här graviditeten sluta i missfall? Sen kommer tankarna ändå. Pratar mycket med min man om det. Han är mycket lugnare och utgår alltid ifrån att det kommer gå bra. Jag hoppas att jul och ledighet ska hjälpa oss att inte tänka på det för mycket. :) 

När det kommer till molvärk är jag bara tacksam för den. Varje gång jag känner något i kroppen tänker jag "Puh! ett symptom!!". När jag nästan mådde lite illa på lunchen idag blev överlycklig. 

Jag ska försöka släppa tanken på att nåt kan gå fel. Händer det så är det ju så och inget man kan göra något åt. Pratade inte med dem på mvc om det faktiskt, blev så spak när de ringde upp.

Får börja tänka som du om symptomen! Det är ju egentligen helt galet att man känner saker redan. Har knappt smält det än.
  • grodan26

Hur mycket symtom har ni nu? Jag längtar tills jag verkligen känner det på riktigt! Alla symtom jag har nu känns mest som vanlig PMS. Mår lite illa, kissar mycket, hungrig hela tiden. Känner lite molande smärta ibland, blir lika glad varje gång! 

Svar på tråden Augustibebis 2016