• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • Lajkie
    Mellanstadieläraren skrev 2015-11-29 18:54:17 följande:

Får jag vara med här? Plussade svagt imorse så jag vågar inte tro på det riktigt. Dock hade jag varit på toaletten några timmar innan så det var inte morgonurin. Hoppas på starkare imorgon.

Vi har försökt ungefär ett år så jag hoppas verkligen att det håller sig kvar! Har PCO och cykler på typ 40 dagar...

Min menscykel är på ca 35 dagar, så det är väldigt drygt när man försöker skaffa barn ju... Det blir liksom evighetslång väntan innan nästa försök kan ske.
    vildabarnochtamadjur.blogg.se ♥ Mamma till: ♥ Sandra 061124 ♥ Nelly 081009 ♥ William 100330
  • Lajkie

Jag postar denna lista... så om de dyker upp fler så kan man väl bara kopiera listan och fylla i sig under rätt datum :) 

Sen kommer väl flera BF ändras i och med att man gör ultraljud men så är det ju, då får man ändra. Mliizz och GrukanGrace, ni kan väl återposta och skriva rätt om jag skrev fel på er :) 

Samt om jag glömt någon eller flummat till BF på nåt vis.

AUGUSTIMAMMOR:

1 augusti
    lenaerik86
    ninawest
    NiHa
    melissa8601
    IcenLeia     

2 augusti
    Nessling
    HJohannesson
    Asofieh
    Yennie88        
    PD1984                             
    Paulas mamma                
    Emmi0306                       

4 augusti
    grodan26                          
    MDKE         

5 augusti
    Fröjd                                  
    Lia87                                 
    Sommarblomma1            
    Emmibjn                            
    Mliizz

6 augusti
    Drömmer om tre              

7 augusti
    Girl 25                               
    Anojj            

8 augusti
    förstabarnet                      
    GrukanGrace                  

10 augusti
    Lajkie                              
    I am Annahoj                    

vildabarnochtamadjur.blogg.se ♥ Mamma till: ♥ Sandra 061124 ♥ Nelly 081009 ♥ William 100330
  • jenwa

Hejsan alla! Grattis till plussen!

Jag plussade för 1,5 vecka sedan och i fredags började jag blöda, dock väldigt ljust blod, sparsamt och det gjorde inte ont. Var till kvinnokliniken på ett vul där man konstanterade att jag inte var mer än 4 veckor gången, blödningen försvann nästan lika fort som den kom och nu har den kommit tillbaka,blöder inte mycket och har inte heller ont men är så himla orolig. Är det någon här som haft missfall och som minns ungefär hur det kändes och om det var mycket eller lite blod..?

• Mellanstadieläraren

Glömde helt skriva bf, det beror på var kag kollar. Natural cycles säger 9 augusti men familjelivappen säger 7e.

Det blir ju precis som du skrive sanslöst lång väntan. Vi får hålla tummarna att vi slipper vänta mer!

Lajkie skrev 2015-11-29 19:02:54 följande:

Min menscykel är på ca 35 dagar, så det är väldigt drygt när man försöker skaffa barn ju... Det blir liksom evighetslång väntan innan nästa försök kan ske.

• Lajkie
    Mellanstadieläraren skrev 2015-11-29 19:32:09 följande:

Glömde helt skriva bf, det beror på var kag kollar. Natural cycles säger 9 augusti men familjelivappen säger 7e.

Det blir ju precis som du skrive sanslöst lång väntan. Vi får hålla tummarna att vi slipper vänta mer!

Okej, men skriver in dig på 9/8 då. om du använt NC så borde det stämma relativt bra eller?
  • Lajkie

AUGUSTIMAMMOR:

1 augusti

lenaerik86
    ninawest
    NiHa
    melissa8601
    IcenLeia     

2 augusti
    Nessling
    HJohannesson
    Asofieh
    Yennie88         
    PD1984                             
    Paulas mamma                
    Emmi0306                       

4 augusti
    grodan26                          
    MDKE         

5 augusti
    Fröjd                                  
    Lia87                                 
    Sommarblomma1            
    Emmibjn                            
    Mliizz

6 augusti
    Drömmer om tre              

7 augusti
    Girl 25                               
    Anojj            

8 augusti
    förstabarnet                      
    GrukanGrace 

9 augusti
    Mellanstadieläraren               

10 augusti
    Lajkie                               
    I am Annahoj   

• Emibjn

Jag och min man har pratat lite om när vi ska berätta för familjen. Vi funderar på att berätta för våra föräldrar i jul, men vänta till vi har passerat vecka 12 innan vi berättar för resten av släkten och våra vänner. Har ni funderat på när ni ska berätta för nära och kära? :) 

• GrukanGrace

Hej

Vad behöver ni veta?

Sista blödnings första dag 2/11

CD 28 idag dvs 3+6

Beräknad 8/8

Har en son snart 13 år

Bor i närheten av Malmö

Har gjort 7 ivf försök

Och detta är 4:e försöket med imunförsvsrsbehandling

Jag är väldigt glad men har flera missfall bakom oss så vi väntar bara på att det roliga ska vara över. Men vi firar varje timme som går.

Kram på er alla!!!

Lajkie skrev 2015-11-29 18:53:40 följande:

Jag har gjort en, men Mliizz och GurkanGrace har inte skrivit BF enl sista mens... men jag räknade ut att de borde vara i 5/8 resp 8/8.. men bara de konfirmerar de uppgifterna Kan man tagga namnen på nåt vis?

• NiHa
    Emibjn skrev 2015-11-29 20:18:17 följande:

Jag och min man har pratat lite om när vi ska berätta för familjen. Vi funderar på att berätta för våra föräldrar i jul, men vänta till vi har passerat vecka 12 innan vi berättar för resten av släkten och våra vänner. Har ni funderat på när ni ska berätta för nära och kära? :) 

Vi ska ha både min och sambons släkt här på jul, så hade varit kul och berätta då. Men vågar inte eftersom jag bara kommer vara i v9 då.
    Tänkte berätta för familjen efter nyår:)

Men problemet är att dom vet att vi försöker och vet inte hur jag ska göra med drickan på julafton för att dom inte ska misstänka något.
    Funderar på om man skulle ta och köpa alkoholfritt vin i samma färg som det andra och hälla upp i smyg. Kan det fungera tror du? :)
  • Mellanstadieläraren
    Emibjn skrev 2015-11-29 20:18:17 följande:

Jag har tänkt på samma sak. Skulle helst vilja berätta till jul men det känns så osäkert fortfarande då. Tänker att det beror lite på hur man mår också. Mår man bra så kan det ju va lättare att dölja än om man bara vill kräkas dygnet runt.

Har ni ringt mvc?
Svar på tråden Augustibebis 2016