Inlägg från: GrukanGrace |Visa alla inlägg
  • GrukanGrace

Augustibebis 2016

Testade positivt igår CD 26, brukar få blödning CD 28. Har en son på 12 snart 13 från tidigare förhållande.

Har fått flera MF.

Gjort 7 ivf försök alla har sett superbra ut men ingen graviditet

Nu har vi gjort 4 vanliga försök med immunförsvars stöd från läkare i Grekland samt stöd från ivf klinik här hemma. (Allt tyder på att mitt immunförsvar själv stöter bort)

HCG igår 13,8

Känner mig trött men samtidigt är jag lite realist. Tror att mensen kommer snart men självklart hoppas vi väldigt mycket. Och vi firar och njuter just nu.

V3+5 idag.

Kram

• GrukanGrace

Ljug

Säg att du nyligen fått konstaterat att du lider av migrän. Då kan du ursäkta dig även under dagen och vila lite extra. Då kan konferenstältet ofta trolla fram vilorum.

Annojj skrev 2015-11-29 10:53:26 följande:

Jag brukar också överleva på espresso :-P, men nu är det nog inte så bra. Just det parmaskinka hade jag inte ens tänkt på (tack för påminnelsen), jag brukar äta Carpaccio sallad vilket jag inte kan göra nu . Var i Italien brukar du jobba? Åker du ofta? För mig blir det ca varannan månad och en vecka åt gången.

Har du några andra symptom?

• GrukanGrace

Hej

Vad behöver ni veta?

Sista blödnings första dag 2/11

CD 28 idag dvs 3+6

Beräknad 8/8

Har en son snart 13 år

Bor i närheten av Malmö

Har gjort 7 ivf försök

Och detta är 4:e försöket med imunförsvsrsbehandling

Jag är väldigt glad men har flera missfall bakom oss så vi väntar bara på att det roliga ska vara över. Men vi firar varje timme som går.

Kram på er alla!!!

Lajkie skrev 2015-11-29 18:53:40 följande:

Jag har gjort en, men Mliizz och GurkanGrace har inte skrivit BF enl sista mens... men jag räknade ut att de borde vara i 5/8 resp 8/8.. men bara de konfirmerar de uppgifterna Kan man tagga namnen på nåt vis?

• GrukanGrace

Efter flera MF, många Ivf försök och nu 5:e med inmunstödsbehandling tror jag inte att detta är sant än. Jag väntar med att gå med i FB gruppen tills det gått lite längre tid. Men ser verkligen fram emot detta och hill dela allt med er. Blir lite pepp av alla era framgångar ????

Kram

• GrukanGrace

Tog nytt HCG idag och det var bara på 51!

För en vecka sen var det 13,8

Borde väl vara runt 100 nu.

Någon som kan inge hopp?

Idag CD 33 brukar blöda dag 28-29.

Kram

• GrukanGrace

Har gjort 7 ivfer och detta är 4:e försöket med immunsupport (jag har för starkt immunförsvar och nät jag fick min son för 12 år sen byggde min kropp upp antikroppar så jag stöter bort och får MF) så jag mäter via min klinik.

Kram

Lajkie skrev 2015-12-04 15:37:30 följande:

Mäter du HCG själv eller via MVC?

Men kan det inte vara väldigt olika med HCG:et? Jag själv ger aldrig superstarka plus på stickan, vilket kanske tyder på låg hormonnivå. 

Men håller iallafall tummar och tår för din skull.

• GrukanGrace

Jag stannar här tillsågar veckor gått. Är tyvärr lite luttrad men självklart sjukt hoppfull!!

primavolta skrev 2015-12-04 22:35:51 följande:

Jag ska inte till fb, så vi kan hänga kvar här :) hehe. Vilken vecka är du i ?

• GrukanGrace

CD 26: HCG 13,8

CD 33: HCG 51

CD 37 idag: HCG 82

HCG ska dubbla sig varannan dag, vissa skriver var tredje. Mitt dubblar sig var fjärde ???? DrD har inte svarat än. Vi får se. Men allt tyder på utomkvedshavandeskap, tycker jag.

Jag googlade på långsamt stigande hcg:

"hCG dubbleras normalt varannan?var tredje dag fram till v 6. En långsammare ökning under denna period kan tyda på ektopisk graviditet."

Så då fick jag googla på ektopisk:

"Utomkvedshavandeskap, extrauterin graviditet eller ektopisk graviditet är en graviditet utanför livmodern men inom moderns kropp. I de flesta fall av utomkvedshavandeskap utvecklas fostret i en av äggledarna, men det kan även ske vid bukhinnan, livmodertappen eller äggstockarna. Det är ett för kvinnan potentiellt livshotande tillstånd som behandlas med medicinsk eller kirurgisk abortering, men beroende på var fostret är placerat kan det bäras fram och förlösas med kejsarsnitt."

Nu behåller jag ändå pepp till DrD säger att det är kört men risken är nog stor att den fäst/fastnat ???? Men äggen son jag hade denna gång satt på vänster sida och deg är den äggledaren som vid kontrastkoll såg stängd ut. Men uppenbarligen har mannens simmare hittat en lucka. Frågan ör bara om ägget kom förbi eller fastnade ????

Någon som har någon tanke?

Är idag i V6 (5:0)

• GrukanGrace

Tack. Vi har också försökt ett tag, 7 ivf och nu 4:e på naturligt vis med immunsupport.

Ja vi fortsätter att hoppas lite till. Nivån är låg men ok men takten är för långsam tror jag. Men vi får se. Tack för hjälpen! Kram

Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-12-07 21:42:38 följande:

Jag vill först säga att jag kan ingenting om det här men efter tre års försök, 6 mån hormonbehandling och ett ivf utan befruktning så blev vi tillslut gravida spontant. Jätteroligt men är superorolig att nåt ska gå fel och googlar på allt. Inklusive utomkved. Om man googlar på hcg tabell så får man fram att 5 veckor efter mens (där jag tänker att du är så ska hcg ligga på 19-7340 och där befinner ju du dig så ge inte upp än...

• GrukanGrace

Är nu i v 5:3, i morgon kl 8 skall vi ta 4:e blodprovet för att se hur mitt HCG utvecklats. Det ser inte bra ut såhär långt dubblas var fjärde dag bara.

Efter flera år av försök och MF är jag inte så hoppfull. Så har du en tumme över så håll den gärna. Får svar vid kl 11 i morgon.

Kram och grattis alla plussare!

• GrukanGrace

V5:4 i morgon skall göra 4:e mätningen av HCG. Har du en tumme över så håll den gärna. Hoppet är i princip ute.

Kram

• GrukanGrace

Vill bara meddela att vår graviditet är på väg utför. HCG har gått ner så nu väntar vi bara på blödning och MF.

Nu hoppas jag bara att det går bra och att vi slipper komplikationer med utomkvedshavandeskap. Ska på vul på måndag.

Kram och stort lycka till allesammans!

Svar på tråden Augustibebis 2016