• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • Yennie88
    NiHa skrev 2015-11-27 09:50:36 följande:

Törstig är jag också speciellt på kvällarna, men har inte tänkt på att det kan ha med graviditeten att göra:)

Jag har läst mig till att det är ett symtom hos många.

Jag är mest törstig på morgonen och på eftermiddagen. I morse fick jag i mig 4-5 dl vatten plus en kopp kaffe till frukost. Har alltid en flaska vatten(0,5 l) i närheten på jobbet och senaste dagarna har det gått åt 2-3 st om dagen mot 1 i vanliga fall.
  • Lia87
    Yennie88 skrev 2015-11-27 09:30:51 följande:

Mina symtom är lite ömma bröst, trött(men det är jag konstant ändå) och törstig som en gnu!

Jag har också varit supertörstig! :) Folk sa till mig att jag kanske borde kolla om det var diabetes, men det var visst en bebbe istället ;D
  • Girl25

Här är en till! Precis plussat med bf 7/8, andra barnet.

Så spännande och roligt! ????

• sommarblomma1

Hoppar in här. Har plussat väldigt svagt i två dagar men fick en starkt + idag så ingen tvekan om att jag är gravid nu! Bf blir 5/8. Detta är tredje barnet

• Girl25

Någon mer som har som mensvärk? Tycker att det drar och värker runt i äggstockar och livmoder nästan hela dagarna. Kommer ihåg att det var lite såhär med dottern också, men inte såhär tidigt!

• sommarblomma1

Jag känner att något händer i magen men värker gör det inte än. Dock är det ju helt normalt det du känner och att det kommer tidigare denna gång beror nog på att kroppen redan har gjort det en gång och vet vad den ska göra :)

Girl25 skrev 2015-11-27 22:34:16 följande:

Någon mer som har som mensvärk? Tycker att det drar och värker runt i äggstockar och livmoder nästan hela dagarna. Kommer ihåg att det var lite såhär med dottern också, men inte såhär tidigt!

• HJohannesson
    Girl25 skrev 2015-11-27 22:34:16 följande:

Jag har ont i rygg och mage. Har inte varit gravid innan så jag vet inte hur allt ska kännas :) ibland gör det så ont att jag måste lägga mig ner, men det går över efter en liten stund. Vi kanske har olika känsliga livmödrar :)
  • NiHa
    Yennie88 skrev 2015-11-27 10:03:15 följande:

Jag är mest törstig på morgonen och på eftermiddagen. I morse fick jag i mig 4-5 dl vatten plus en kopp kaffe till frukost. Har alltid en flaska vatten(0,5 l) i närheten på jobbet och senaste dagarna har det gått åt 2-3 st om dagen mot 1 i vanliga fall.
    Okej, hade jag ingen aning om:)
    Det är samma här, i vanliga fall dricker jag jätte dåligt men nu dricker jag 1-1 1/2 liter om dagen
  • NiHa
    Yennie88 skrev 2015-11-27 10:03:15 följande:

Okej, hade jag ingen aning om:)
    Det är samma här, i vanliga fall dricker jag jätte dåligt men nu dricker jag 1-1 1/2 liter om dagen
Svar på tråden Augustibebis 2016