NiHa skrev 2015-11-29 21:05:15 följande:
Vi ska ha både min och sambons släkt här på jul, så hade varit kul och berätta då. Men vågar inte eftersom jag bara kommer vara i v9 då.
Tänkte berätta för familjen efter nyår:)
Men problemet är att dom vet att vi försöker och vet inte hur jag ska göra med drickan på julafton för att dom inte ska misstänka något.
Funderar på om man skulle ta och köpa alkoholfritt vin i samma färg som det andra och hälla upp i smyg. Kan det fungera tror du? :)
Jag har också funderat på att folk kommer reagera på att jag bara dricker alkoholfritt under jul och nyår. Frågan är hur mycket folk runtomkring tänker på det egentligen om det är självservering. Då skulle man väl lätt komma undan med att ha en egen flaska alkoholfritt vin i köket typ och så får man passa på att fylla på när alla precis har satt sig till bords eller nåt, hehe. Där vi ska vara på julafton i år brukar all dricka stå i köket och så tar man själv vad man vill ha, men hos min mans föräldrar frågar de alltid vad man vill ha. Då blir det lite svårare att smyga.
Jag oroar mig egentligen mest för nyår, då vi ska fira med vänner. De vet att vi aktivt försöker få barn så.
Förresten hur kommer ni göra om ni får frågan om ni är gravida? Jag har redan fått den frågan precis innan jag blev gravid eftersom jag tackade nej till alkohol. Jag är jättedålig på att ljuga, men vill samtidigt inte känna mig tvingad att berätta.