• Tanja88

Icsi någon mer?

Hej , jag har gjort en Ivf behandling förra månaden som tyvärr inte blev någon graviditet & fick heller inga ägg till frysen. Fick hem brev om att påbörja ny behandling (kort protokoll) förhoppningsvis till nästa mens som beräknas den 18-19 november. Ska då testa menopur sprutan istället för gonal- f . Samt ska testa icsi metoden, har dock ej hört jätte mycket om den metoden, därför vill jag gärna att ni som lyckats med den metoden delar med er:) Även andra ivf:are e såklart välkomna att skriva :)

• Svar på tråden Icsi någon mer?
  • Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2015-12-06 22:51:30 följande:

Tack alla söta <3 jag lovar att uppdatera ! Vill ha 19/12 nuuuu & såklart ett positivt gravtest då :) hur mår ni nu ? Kramisar!

Verkar inte som att JOLI är inne just nu? Men vi tänker på dig ska du veta <3

Fint att allt gick bra för dig Tania! Jag håller tummarna för testdagen! Hur många dagar efter insättning blev det? Har hört så många olika.
  • Tanja88

[quote=76093375][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2015-12-08 09:02:36 följande:[/quote-nick]Verkar inte som att JOLI är inne just nu? Men vi tänker på dig ska du veta <3

Fint att allt gick bra för dig Tania! Jag håller tummarna för testdagen! Hur många dagar efter insättning blev det? Har hört så många olika.

Ja vi tänker på dig JOLI ! <3

Tack så mycket , jag hade återföring i fredags den 4/12 ! Så 15 dagar efter blir det för mig :) jag har ett sådant lyckorus ! Hoppas det får hålla i sig <3

• Tanja88

[quote=76088659][quote-nick]pco skrev 2015-12-07 00:13:10 följande:[/quote-nick]Hej hej vår dotter kom till vid Icsi metoden. Hon är även en frysis som idag är 7mån :)

Lycka till :)

Åh vad spännande ! Kul att höra :) tack ! Kramis

• Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2015-12-08 13:13:15 följande:

[quote=76093375][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2015-12-08 09:02:36 följande:[/quote-nick]Verkar inte som att JOLI är inne just nu? Men vi tänker på dig ska du veta <3

Tack så mycket , jag hade återföring i fredags den 4/12 ! Så 15 dagar efter blir det för mig :) jag har ett sådant lyckorus ! Hoppas det får hålla i sig <3

Okej. Det kanske har att göra med hur länge embryot varit befruktat också? Var erat tvådagars eller sån där blastocyst?
    Förstår att du känner lyckorus! Håller verkligen tummarna för er! Själv börjar jag med sprayen på torsdag, så snart igång igen
  • Tanja88

[quote=76094532][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2015-12-08 14:24:58 följande:[/quote-nick]Okej. Det kanske har att göra med hur länge embryot varit befruktat också? Var erat tvådagars eller sån där blastocyst?

Förstår att du känner lyckorus! Håller verkligen tummarna för er! Själv börjar jag med sprayen på torsdag, så snart igång igen

Ja säkert olika beroende på hur länge embryot varit befruktat :)

Mitt var tvådagars , hade äggplocket onsdagen & återföring fredagen!

Åhhh vad härligt att höra :) antar det är långt protokoll då? Lycka till <_3 ska hålla tummar & tår!!

• Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2015-12-08 19:19:17 följande:

[quote=76094532][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2015-12-08 14:24:58 följande:[/quote-nick]Okej. Det kanske har att göra med hur länge embryot varit befruktat också? Var erat tvådagars eller sån där blastocyst?

Ja säkert olika beroende på hur länge embryot varit befruktat :)

Mitt var tvådagars , hade äggplocket onsdagen & återföring fredagen!

Åhhh vad härligt att höra :) antar det är långt protokoll då? Lycka till <_3 ska hålla tummar & tår!!

Japp, det är långt protokoll. Precis som vid vårt första försök. Skillnaden nu annars är annan donator och menopur som spruta istället för gonal.
  • JOLI
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-08 09:02:36 följande:
    Verkar inte som att JOLI är inne just nu? Men vi tänker på dig ska du veta <3

Fint att allt gick bra för dig Tania! Jag håller tumma

rna för testdagen! Hur många dagar efter insättning blev det? Har hört så många olika.

Goa ni är tjejer Hjärta tog några dagars paus från familjeliv. Det blev så mycket där, precis efter beskedet. Det blir lättare och lättare att acceptera för var dag som går. Läget är ju som det är, och det kan vi inte göra något åt.

Skönt att allt gått bra såhär långt Tanja88! Nu håller vi tummarna för ett plus för dig. Så spännande att få följas åt, att få glädjas och stötta tillsammans. Du har mina lyckoönskningar! 

Kram till er <3

• Regnbågsdröm
    JOLI skrev 2015-12-09 08:02:51 följande:

Goa ni är tjejer Hjärta tog några dagars paus från familjeliv. Det blev så mycket där, precis efter beskedet. Det blir lättare och lättare att acceptera för var dag som går. Läget är ju som det är, och det kan vi inte göra något åt.

Skönt att allt gått bra såhär långt Tanja88! Nu håller vi tummarna för ett plus för dig. Så spännande att få följas åt, att få glädjas och stötta tillsammans. Du har mina lyckoönskningar! 

Kram till er <3

Förstår dig helt och fullt. Jag kände likadant ett tag efter vårt misslyckade försök. Men samtidigt känns det fint att få stöttning här. Samtidigt som det ibland gör för ont att läsa om de det går bra för. Så jag förstår. Men vi finns här för dig! Och snart får ni säkert köra igång igen!

Jag börjar med min spray imorgon. Så nu är bollen i rullning igen
  • Tanja88

[quote=76097218][quote-nick]JOLI skrev 2015-12-09 08:02:51 följande:[/quote-nick]Goa ni är tjejer  tog några dagars paus från familjeliv. Det blev så mycket där, precis efter beskedet. Det blir lättare och lättare att acceptera för var dag som går. Läget är ju som det är, och det kan vi inte göra något åt.

Kram till er &ö

Jag förstår dig vännen ! Har själv varit där , man vill bara dö för stunden ! Men när man reser sig är man mer taggad än någonsin . Jag tror på dig <3

Tyvärr fick jag dock ett brev hem

Idag att de två embryo som varit på odling var av för dålig kvalitet för att frysas , så inga bebbar till frysen! Så nu får ni hålla extra mkt tummar & tår att bebben får stanna kvar & att det blir ett plus den 19/12 ! :D

Stor Kramis! Bara att skriva om det är något :)

• Tanja88

[quote=76097509][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2015-12-09 09:30:28 följande:[/quote-nick]Förstår dig helt och fullt. Jag kände likadant ett tag efter vårt misslyckade försök. Men samtidigt känns det fint att få stöttning här. Samtidigt som det ibland gör för ont att läsa om de det går bra för. Så jag förstår. Men vi finns här för dig! Och snart får ni säkert köra igång igen!

Jag börjar med min spray imorgon. Så nu är bollen i rullning igen[/

Regnbågsdröm : heja heja :) håller tummarna att denna gången går vägen för er <3

Svar på tråden Icsi någon mer?