Tanja88 skrev 2015-10-30 19:39:53 följande:
[quote=75940681][quote-nick]FruP88 skrev 2015-10-30 19:25:42 följande:[/quote-nick]Hej
Jag och min man genomgick ivf i början av detta året. Vi hade kort protokoll och icsi båda gångerna;) icsi betyder att man för in en spermie direkt i ägget istället för att de själva ska få leta sig in. De är de enda som skiljer dom olika metoderna åt och inget som påverkar eran behandling för övrigt. Jag har även både haft gonal-f och menopur.
De var på vårat andra besök med menopur som vi lyckades bli gravida och vi får vårt mirakel den 20 januari 2016. Så vet hur de känns att vara i karusell med ivf och behöver du prata så finns jag här :)
Tack för svaret :) åh vad härligt för er ! Önskar er all lycka till! Hoppas vi har samma tur som er då på andra försöket :) ja det är verkligen upp & ner. De har ej hittat något fel på någon av oss heller så de blir en frustration för man kan ju inte åtgärda något då heller. Men tack så mycket :) alltid skönt att prata av sig !
Oki de kan jag förstå att de är frustrerande att de inte kan ges något konkret svar på varför man inte blir gravid. För oss var de tvärtom då vi fick veta att min man har lågt antal spermier och jag har en lindrig form av pco. Pco innebär att jag inte släpper mina ägg utan de ligger kvar i äggstocken.
Så kan inget annat än att vara tacksam över att man kan få hjälp och att de gått så bra ;) Håller tummarna för er ;) snart nog har ni ert lilla mirakel