• Tanja88

Icsi någon mer?

Hej , jag har gjort en Ivf behandling förra månaden som tyvärr inte blev någon graviditet & fick heller inga ägg till frysen. Fick hem brev om att påbörja ny behandling (kort protokoll) förhoppningsvis till nästa mens som beräknas den 18-19 november. Ska då testa menopur sprutan istället för gonal- f . Samt ska testa icsi metoden, har dock ej hört jätte mycket om den metoden, därför vill jag gärna att ni som lyckats med den metoden delar med er:) Även andra ivf:are e såklart välkomna att skriva :)

• Svar på tråden Icsi någon mer?
  • thea1983

Hej tjejer!
    Jag har en fråga som jag inte kan få svar på av nån annan..
    Tog ni stimuleringsprutan samma dag som ägglossningssprutan?
    D e dax ikväll för den sisnämnda, o RMC hade såklart stängt när vi upptäckte detta. Ssk har skrivit att vi ska ta båda, men vi e väldigt osäkra..

• Regnbågsdröm
    thea1983 skrev 2016-05-29 16:56:40 följande:

Hej tjejer!
    Jag har en fråga som jag inte kan få svar på av nån annan..
    Tog ni stimuleringsprutan samma dag som ägglossningssprutan?
    D e dax ikväll för den sisnämnda, o RMC hade såklart stängt när vi upptäckte detta. Ssk har skrivit att vi ska ta båda, men vi e väldigt osäkra..

Du menar "vanliga" sprutan samma dag som ägglossningssprutan? Nej, det har jag aldrig gjort. Och jag har gjort tre äggplock. Så är det så du menar så är svaret från mig nej.
  • thea1983

Ja, precis Regnbågsdröm! Sjuksköterskan måste ha skrivit fel. Ola minns att hon sa att jag skulle ta sista "vanliga" sprutan o nässpray igår, o endast ovitrelle ikväll..
    Hur mår du nu? Jag har tänkt en del på er..

• JOLI
    thea1983 skrev 2016-05-29 20:15:17 följande:

Ja, precis Regnbågsdröm! Sjuksköterskan måste ha skrivit fel. Ola minns att hon sa att jag skulle ta sista "vanliga" sprutan o nässpray igår, o endast ovitrelle ikväll..

Jag har aldrig tagit någon annan spruta i samband med ägglossningssprutan, men eftersom vi inte kör samma upplägg vågar jag inte svara på hur du ska göra! Kram
  • Regnbågsdröm
    thea1983 skrev 2016-05-29 20:15:17 följande:

Jag tror att det Ola minns stämmer. Så har det i alla fall ALLTID varit för oss.

Åh vad du är fin! Vi har det okej. Mensen borde komma snart och då ska jag in för kontroll av det de förut misstänkte var en polyp. Sen får vi förhoppningsvis börja igen efter mensen därpå. Då ska vi ringa i alla fall. Även om det är jobbigt känns det på ett vis bra att få vila lite nu över sommaren, både psykiskt och fysiskt. Kram!
  • thea1983

Regnbågsdröm;
    Jag ringde i morse till RMC, hon sa som du o Ola :) så allt e som d ska! O imon blir d äggplock.
    Ska dom göra en ordentlig utredning på dej? Jag tror på att kroppen o själen behöver läka. Även om längtan efter ett barn e stor. Ert barn kommer när det är redo. Jag hejar på er

• thea1983

JAG RUVAR!!! Vilken häftig känsla! Jag har aldrig haft ett plus på min sticka, jag hoppas att jag får va med om d nu :)

• Regnbågsdröm
    thea1983 skrev 2016-05-30 17:47:18 följande:

Regnbågsdröm;
    Jag ringde i morse till RMC, hon sa som du o Ola :) så allt e som d ska! O imon blir d äggplock.
    Ska dom göra en ordentlig utredning på dej? Jag tror på att kroppen o själen behöver läka. Även om längtan efter ett barn e stor. Ert barn kommer när det är redo. Jag hejar på er

Av "polypen" menar du? Nej. De sa ju att det inte var en polyp, utan bara att de hade misstänkt det. Så de ska mest göra ett rutinultraljud som jag förstod det. Men vet inte säkert. Ska dit på onsdag.

Grattis till ruvandet. Håller tummarna för er!
  • Regnbågsdröm

Återigen bakslag. Polypen är tillbaka. Den de sa att inte var en polyp och att vi skulle sluta oroa oss för. Ändå ville de göra ett kontrollerande ultraljud. Sagt och gjort. Nu är den där. Remiss skickad till kvinnokliniken för vidare utredning. Sen operation. Livet rasar igen.

Att påbörja försök 4 efter sommaren blir det med andra ord inget av. Vi får se om vi ens kommer kunna göra fler försök. Just nu känns det som att allt hopp försvann. Ville bara skriva här och berätta. Kommer hålla mig ifrån FL nu ett tag. Kram till er!

• JOLI
    Regnbågsdröm skrev 2016-06-08 18:48:51 följande:

Återigen bakslag. Polypen är tillbaka. Den de sa att inte var en polyp och att vi skulle sluta oroa oss för. Ändå ville de göra ett kontrollerande ultraljud. Sagt och gjort. Nu är den där. Remiss skickad till kvinnokliniken för vidare utredning. Sen operation. Livet rasar igen.

Att påbörja försök 4 efter sommaren blir det med andra ord inget av. Vi får se om vi ens kommer kunna göra fler försök. Just nu känns det som att allt hopp försvann. Ville bara skriva här och berätta. Kommer hålla mig ifrån FL nu ett tag. Kram till er!

Det gör mig verkligen ledsen att höra! Förstår att all hopp och ork försvann. Jag önskar det bästa för er, och hoppas med hela mitt hjärta att ni får lite tur nu! Det hade ni varit så himla värda!

Jag kommer fortsätta hoppas och hejja på er! Massa kramar vännen
  • thea1983

Åh nej Regnbågsdröm!! Jag hoppas att allt löser sej för er till slut, och att livet snart börjar le mot er.
    Kram

• JOLI
    thea1983 skrev 2016-06-17 09:11:05 följande:

Testdag idag o jag PLUSSADE!!! Vi ska äntligen få vårt barn

Stort grattis, vilken lycka!! Nu håller vi tummarna för att Liten ska utvecklas och må bra! Kram
  • JOLI

Stort grattis, vilken lycka!! Nu håller vi tummarna för att Liten ska utvecklas och må bra! Kram
  • Regnbågsdröm

Fint! Stort grattis! <3

Nu är det bara jag kvar i den här gruppen...
  • JOLI
    Regnbågsdröm skrev 2016-06-18 11:27:37 följande:

Fint! Stort grattis! <3

Nu är det bara jag kvar i den här gruppen...

Tänker på dig ibland, jag hoppas såååå att det är er tur snart! Kram
Svar på tråden Icsi någon mer?