• Tanja88

Icsi någon mer?

Hej , jag har gjort en Ivf behandling förra månaden som tyvärr inte blev någon graviditet & fick heller inga ägg till frysen. Fick hem brev om att påbörja ny behandling (kort protokoll) förhoppningsvis till nästa mens som beräknas den 18-19 november. Ska då testa menopur sprutan istället för gonal- f . Samt ska testa icsi metoden, har dock ej hört jätte mycket om den metoden, därför vill jag gärna att ni som lyckats med den metoden delar med er:) Även andra ivf:are e såklart välkomna att skriva :)

• Svar på tråden Icsi någon mer?
  • Tanja88

[quote=76446873][quote-nick]JOLI skrev 2016-03-16 19:43:57 följande:[/quote-nick]Tänkte höra med dig, som kommit lite längre än mig. Hur räknar man veckor vid IVF? Är det som vanligt att man börjar räkna från sista mensens första dag?

Jag tror man räknar från 2 veckor innan ni gjorde återföringen , så gjorde ni återföring 14/3 exempel så räknar man från 29/2 .

Hittade en rolig länk: www.ivf.ca/duedate.php , där fyller du i den dagen återföringen gjordes så räknar den ut förlossningsdatum o lite annat :)

• thea1983

Tack så mycket!!
    Vi valde att hoppa över denna cykeln, och om den är normal ( ca 27 dagar) så blir uttag innan mitten av juni iaf. Semestrarna bukar väl inte börja förrän midsommarveckan? Visserligen så behöver jag ju ta sprutorna, men d e ingen risk för att jag ska vara super-ledsen eller att vi behöver berätta att vi e gravida på vår bröllopsdag.
    Och så har vi börjat med akupunktur! Jag tyckte att det kändes rätt. Värt att testa.

• Cyanea
    JOLI skrev 2016-03-16 19:43:57 följande:
    Tänkte höra med dig, som kommit lite längre än mig. Hur räknar man veckor vid IVF? Är det som vanligt att man börjar räkna från sista mensens första dag?
    Du räknar från återföringen minus det antal dagar embryot odlats innan det sattes in. Om du t.ex. gjorde återförande den 10:e med en 5-dagars blastocyst är den 5:e vecka 2+0 (den 10:e blir alltså v. 2+5) :) 
  • Tanja88

JOLI berätta hur det Går imorgon :))

Jag har valt att göra kub test & fått tid till det den 10onde april. Är glad att kolla så allt står rätt till. Sen har jag fått tid för det stora ultraljudet i v 18 , den 19onde maj :)

Kan knappt vänta ! Vill veta vad de e för liten krabat som ligger & växer i magen ju <3

Tror en pojke hehe.

• JOLI
    Tanja88 skrev 2016-03-30 23:01:24 följande:

JOLI berätta hur det Går imorgon :))

Jag har valt att göra kub test & fått tid till det den 10onde april. Är glad att kolla så allt står rätt till. Sen har jag fått tid för det stora ultraljudet i v 18 , den 19onde maj :)

Kan knappt vänta ! Vill veta vad de e för liten krabat som ligger & växer i magen ju <3

Tror en pojke hehe.

Det var ett fint tickande litet hjärta! Helt magiskt, jag är fylld av lycka!

Är väldigt svullen om äggstockarna och har mycket vätska kvar i magen, så det blev lite överstimmulerat tidigare, men det ska förhoppningsvis gå över av sig självt!

Spännande, hoppas allt kommer se bra ut! Jag är med lite sugen på det! Vi får se hur vi gör!

Hur går det för er andra tjejer?
  • Regnbågsdröm

Fint att se här att det går bra för er, ni fina! Jag hoppas att jag snart är där ni är! <3 Var det någon av er som satte tillbaka två ägg? Jag tänker om det kan tänkas bli twins någonstans? När vet man det i så fall?

Jag synarela-sprayar för fullt nu. Dag 12. Men har fortfarande inte fått någon blödning, så måste ringa RMC imorgon och höra vad jag gör om den inte kommer inom 14 dagar totalt. Känner mig faktiskt orolig även om den kom dag 12 sist också

• JOLI
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-31 11:50:51 följande:

Fint att se här att det går bra för er, ni fina! Jag hoppas att jag snart är där ni är! <3 Var det någon av er som satte tillbaka två ägg? Jag tänker om det kan tänkas bli twins någonstans? När vet man det i så fall?

Jag synarela-sprayar för fullt nu. Dag 12. Men har fortfarande inte fått någon blödning, så måste ringa RMC imorgon och höra vad jag gör om den inte kommer inom 14 dagar totalt. Känner mig faktiskt orolig även om den kom dag 12 sist också

Vi har bara satt in ett, och tyvärr inga till frysen! I min mage var det ett hjärta som slog, det syns på det tidiga ultraljudet.

Jag hoppas verkligen att du får uppleva detta väldigt snart <3

Jag har väldigt dålig koll på hur det långa protokollet går till, vad händer när det gått 14 dagar?
  • Regnbågsdröm
    JOLI skrev 2016-03-31 18:32:00 följande:
    Vi har bara satt in ett, och tyvärr inga till frysen! I min mage var det ett hjärta som slog, det syns på det tidiga ultraljudet.

Jag hoppas verkligen att du får uppleva detta väldigt snart <3

Jag har väldigt dålig koll på hur det långa protokollet går till, vad händer när det gått 14 dagar?
    Så himla fint! Önskar dig all lycka! Och hoppas att jag hamnar där själv en dag. Även om jag tappar mitt hopp just nu..

Man ska få en blödning mellan dag 8 och 14. Får man inte det så får man absolut inte börja med sprutorna. Så jag vet inte hur de löser det då.. Ska ringa och fråga imorgon.
  • JOLI
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-31 22:54:11 följande:

Så himla fint! Önskar dig all lycka! Och hoppas att jag hamnar där själv en dag. Även om jag tappar mitt hopp just nu..

Man ska få en blödning mellan dag 8 och 14. Får man inte det så får man absolut inte börja med sprutorna. Så jag vet inte hur de löser det då.. Ska ringa och fråga imorgon.

Tack fina <3 du kommer också vara här, ge inte upp!

Oj, ja ring och kolla. Hoppas den dyker upp idag eller imorgon då! Håller mina tummar <3
  • Regnbågsdröm
    JOLI skrev 2016-04-01 08:27:31 följande:
    Tack fina <3 du kommer också vara här, ge inte upp!

Oj, ja ring och kolla. Hoppas den dyker upp idag eller imorgon då! Håller mina tummar <3
    Tack vännen!

Ringde idag. Ska avvakta till måndag. Har den inte kommit innan så får jag åka in för undersökning på tisdag Mår rätt kasst just nu.
Svar på tråden Icsi någon mer?