JOLI skrev 2015-12-01 22:39:00 följande:
Tack fina du!
Usch vad trist!! Ja det är ju tungt både psykiskt och fysiskt som du säger! Skönt att ni känner er redo, kan tänka mig att det tar lite tid att sörja över motgångarna. Rädslan för att misslyckas borrar i en hela tiden, men man får försöka att tänka positivt.
Vi har gått in med en väldigt positiv inställning, istället för oro och rädsla. Vi tycker det har blivit ett spännande moment hela denna processen. Det har nog hjälp oss mycket. Allt som sker finns det en mening med, man växer i både med- och motgångarna. Man får försöka tänka på det mitt i allt. Och det viktigaste, allt som sker kommer vara värt det i slutändan!!
Ja detta är vårt första försök, och jag tror stenhårt på att vi kommer lyckas denna gången.
Kram
Ja, en positiv inställning är ju jättebra. Det har vi nog egentligen också. Men sedan inser man ju hur skört allting är. Hur länge man hållit på och hur rädd man är vid varje steg. Sen när allting rasar så måste man liksom börja om från början, både fysiskt och psykiskt, och då inser man hur lång resan är på alla sätt och vis.
Jag hoppas att ni bara behöver göra den här resan en gång. Och att det räcker med en gång till för oss
Kram!