Inlägg från: Regnbågsdröm |Visa alla inlägg
  • Regnbågsdröm

Icsi någon mer?

JOLI skrev 2016-01-08 19:15:42 följande:
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-08 09:14:26 följande:Ja, man blir oerhört besviken. Vi går också på RMC i Malmö, så jag vet hur det kan vara. Ena dagen är de jätteförstående, medan andra dagen helt oförstående. Just det man inte behöver i den här processen. Jag hoppas ni får svar snart om att ni får dra igång igen. De borde ju prioritera er nu. <3

Ja, vi är igång igen med långt protokoll. Kommit rätt långt nu, då vi var på första ultraljudet igår. Allt såg bra ut, växer som det ska och var typ mellan 10 och 14 mm. Ska fortsätta spruta och återkomma för nytt ultraljud på måndag, då hoppas vi att de är färdigväxta

Tanja88: Skönt att ni har haft bra bemötande där, det behövs i denna jobbiga tid! Tack fina du! Vi håller tummarna, hårt som bara den, för er också! Kram <3

Regnbågsdröm: Ja det kan variera supermycket! Tack goa du! Åh vad spännande, hoppas det ser bra ut på måndag då!! Lova att skriva och berätta :D lycka till!!!

Guld värt att ha er "vänner" här! Det är till stor hjälp! <3 Skönt att kunna prata av sig! Kram
    Jag håller er uppdaterade. Lovar! Och ni får hålla mig uppdaterad om hur det går för er också! Stor kram till er!
  • Regnbågsdröm

Hej vänner! Allt gick bra idag på vårt andra ultraljud. Ska ta menopur en dag till, för att några nya blåsor förhoppningsvis ska hinna mogna de också. Men äggplock blir det på torsdag!

• Regnbågsdröm
    JOLI skrev 2016-01-11 12:12:01 följande:
    Åhh hej! Spännande, nu är det nära!! Hade du många äggblåsor? Lycka till på torsdag <3
    Nej. Eller det beror på vad som är många? Men min "problematik" är ju att jag har få ägg. Men hade totalt 11 blåsor nu, varav en var 12 mm.. Så den trodde hon inte på. Däremot några som var 15-16 tror hon kan mogna till vid en dags extra stimulering. Så hoppas på det. I övrigt var ju några mogna redan nu Men ska inte stirra sig blind på antal blåsor. De behöver ju inte innehålla ägg, plus att äggen ju inte behöver vara bra kvalitet. Så vi får helt enkelt se vad det blir för resultat av det
  • Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2016-01-13 00:14:36 följande:

[quote=76215879][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-01-11 11:03:18 följande:[/quote-nick]

Hej vänner! Allt gick bra idag på vårt andra ultraljud. Ska ta menopur en dag till, för att några nya blåsor förhoppningsvis ska hinna mogna de också. Men äggplock blir det på torsdag!

Åh ska verkligen tänka på dig på torsdag <3 massa kramar !

Tack vännen! Gör mig glad att ni tänker på mig!
  • Regnbågsdröm

Äggplocket klart. Blev 4 ägg. Färre än sist och det känns lite jobbigt. Samtidigt vet man ju att det bara krävs ett guldägg för att det ska funka. Vi hoppas så att mina 4 ägg är de där perfekta äggen. Imorgon får vi veta om det blivit någon befruktning. Livrädd och orolig för tiden emellan nu. Men håller mina tummar fortfarande, släpp inte dem ni heller - ni som hoppas på oss. Kram!

• Regnbågsdröm
    JOLI skrev 2016-01-14 14:40:45 följande:
    Jag förstår att det är jobbigt, man vill ju att chanserna ska vara så höga som möjligt. Men att det är få ägg behöver ju inte vara negativt, de kan ju ha perfekt kvalitet! Tyckte med väntetiden här var för jävlig. Men nu tänker vi positivt, vi hoppas att det är 4 kanonägg! Jag lovar att hålla mina tummar så hårt jag bara kan! Jag vill verkligen, för er skull, att det ska gå vägen! Tänker på er och skickar lyckoönskningar! Kram
    Tack för tummhåll och lyckönskningar. Jag hoppas du har rätt om att det här är våra superägg! Jag skriver igen imorgon när vi vet mer. Tack för att Du tror och hoppas på oss!
  • Regnbågsdröm

3 befruktade ägg fick vi! Insättning imorgon om allt går som det ska. Blev så lycklig och lättad av resultatet. Samtidigt börjar vårt kritiska och jobbigaste dygn nu, då det var här det sket sig förra gången. Nu hoppas vi att byte av donator, samt till menopur, ska göra att mina ägg delar sig som de ska. Släpp inte era tummar!

• Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2016-01-15 20:27:52 följande:

[quote=76231519][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-01-15 10:21:13 följande:[/quote-nick]3 befruktade ägg fick vi! Insättning imorgon om allt går som det ska. Blev så lycklig och lättad av resultatet. Samtidigt börjar vårt kritiska och jobbigaste dygn nu, då det var här det sket sig förra gången. Nu hoppas vi att byte av donator, samt till menopur, ska göra att mina ägg delar sig som de ska. Släpp inte era tummar!

Håller mina tummar & tår att de går som planerar :) själv börjar jag med menopur ikväll med kort protokoll ! Nu är det vår tur <3 kramar i massor !

Tack vännen! Lycka till med menopuren, fråga om det är något. Jag tog ju också den Kram och tack igen för att du håller tummarna! Det är vår tur nu!
  • Regnbågsdröm

JAG RUVAR!!
    Ett litet hjälteägg hade klarat sig och är nu isatt. Oavsett hur det går så känns det som en seger!

• Regnbågsdröm
    JOLI skrev 2016-01-20 11:33:12 följande:
    Vilket datum blir det nu, som du ska testa? Kram
    Har TD 31 januari. Men kommer testa dagen innan, då vi är på resande fot på testdagen. Så blir lite osmidigt. Men känns som en evighet kvar, är bara på ruvardag 5 än så länge.

Hur går det för er? Hur långt har ni kommit? Kram!
Svar på tråden Icsi någon mer?