Tanja88 skrev 2015-11-26 21:16:19 följande:
[quote=76045061][quote-nick]JOLI skrev 2015-11-25 15:24:02 följande:[/quote-nick]
Hittade tråden och tänkte det kunde vara lite kul att följas åt :)
Vi är på vårt första IVF-försök just nu. För oss är det kort protokoll som gäller, har tagit Gonal-F sedan i torsdags, började med Orgalutran i måndags.
Vi var på ultraljud i tisdags, det såg bra ut och ska på nytt ultraljud på torsdag.
Min sambo har inga spermier alls i utlösningen, de har endast hittat ett fåtal via operation. Vår plan är att göra om OP i samband med äggplocket, hittas det inget så är donerade spermier vår back up plan.
Vad kul att du hittade hit :) du får gärna uppdatera hur det går för dig! Var går ni någonstans & gör er behandling ? Önskar er all lycka :)
Trist att äggblåsorna inte utvecklats så bra, jag håller tummarna för att ökad dos gör susen för Er!
Ja, kul när man kan samtala med de som sitter i samma båt. Vi går på RMC i Malmö.
Vi var ju som sagt på ytterligare ett ultraljud igår torsdag. Det såg jättebra ut, många och fina äggblåsor. Dock nästan för bra, på gränsen till överstimulerad. Jag fick lämna ett blodprov oxå, samt fick ny tid på lördag för ett tredje ultraljud och ytterligare ett blodprov. Sänkte även dosen för Gonal-F till 100, hade tidigare 112.5. De vill ha lite extra koll nu så det inte blir överstimulerat. Hon preliminärbokade ett äggplock på måndag, får tydligare information på besöker imorgon.
Åh jag är så spänd och förväntansfull..
Vart går Ni?