• Tanja88

Icsi någon mer?

Hej , jag har gjort en Ivf behandling förra månaden som tyvärr inte blev någon graviditet & fick heller inga ägg till frysen. Fick hem brev om att påbörja ny behandling (kort protokoll) förhoppningsvis till nästa mens som beräknas den 18-19 november. Ska då testa menopur sprutan istället för gonal- f . Samt ska testa icsi metoden, har dock ej hört jätte mycket om den metoden, därför vill jag gärna att ni som lyckats med den metoden delar med er:) Även andra ivf:are e såklart välkomna att skriva :)

• Svar på tråden Icsi någon mer?
  • JOLI
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-02 08:32:54 följande:
    Ja, en positiv inställning är ju jättebra. Det har vi nog egentligen också. Men sedan inser man ju hur skört allting är. Hur länge man hållit på och hur rädd man är vid varje steg. Sen när allting rasar så måste man liksom börja om från början, både fysiskt och psykiskt, och då inser man hur lång resan är på alla sätt och vis.

Jag hoppas att ni bara behöver göra den här resan en gång. Och att det räcker med en gång till för oss Kram!
    Skört är det verkligen. Vår första resa slutade nyss, precis som eran. Fick nyss dåliga besked av RMC. Kryper ner i soffan under ett stort täcke. Här tänker jag stanna hela dagen, utan att göra någonting alls. Med ett stort hål i hjärtat och tårar som rinner. Fan
  • Regnbågsdröm
    JOLI skrev 2015-12-02 09:13:16 följande:
    Skört är det verkligen. Vår första resa slutade nyss, precis som eran. Fick nyss dåliga besked av RMC. Kryper ner i soffan under ett stort täcke. Här tänker jag stanna hela dagen, utan att göra någonting alls. Med ett stort hål i hjärtat och tårar som rinner. Fan
    Men nej nej nej nej. Fan i helvete. På samma sätt som för oss då? Ni hade tid för återföring men det sket sig i sista stund? Jag vet precis hur det känns. Finns här om du vill skriva av dig! Det är fan inte rättvist alltså.. Stor kram och all kärlek!
  • JOLI
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-02 09:17:39 följande:
    Men nej nej nej nej. Fan i helvete. På samma sätt som för oss då? Ni hade tid för återföring men det sket sig i sista stund? Jag vet precis hur det känns. Finns här om du vill skriva av dig! Det är fan inte rättvist alltså.. Stor kram och all kärlek!
    Japp, det sket sig i sista stund. Vi skulle på återföring om några timmar. Det känns helt för jävligt. Jag är så fruktansvärt dålig på att hantera sorg. Så fruktansvärt orättvist! Tack snälla, fina du! Kram tillbaka Hjärta
  • Regnbågsdröm
    JOLI skrev 2015-12-02 09:32:11 följande:
    Japp, det sket sig i sista stund. Vi skulle på återföring om några timmar. Det känns helt för jävligt. Jag är så fruktansvärt dålig på att hantera sorg. Så fruktansvärt orättvist! Tack snälla, fina du! Kram tillbaka Hjärta
    Då var det precis som för oss. Vi satt till och med i bilen på väg dit när de ringde. Man tror inte att det ska skita sig i det läget. Jag tror det var det som gjorde ondast i mig. Att jag verkligen inte hade kunnat förvänta mig det alls.
    Jag förstår att du har svårt att hantera det. Jag kände också så. Hemskt. Men tillåt er själva att vara ledsna. Tro det eller ej, men ni kommer vara redo för nya tag och bli starka i detta. Vi blev det. Men låt det ta den tid det tar. Kärlek till er!
  • Tanja88

Trist att det inte gått bra för er tjejer :(

Själv ska jag på återföring imorgon & hoppas på att det går bättre för mig !

Stor kram till er <3

• Cyanea

Åh vad spännande!!! Stort lycka till, jag kommer att hålla tummarna för dig :D 

• JOLI
    Tanja88 skrev 2015-12-03 21:19:38 följande:

Trist att det inte gått bra för er tjejer :(

Själv ska jag på återföring imorgon & hoppas på att det går bättre för mig !

Stor kram till er <3

Åh vad spännande, jag håller tummarna för er :D glöm inte uppdatera oss om hur det går sen! 

Kram och lycka till Hjärta
  • Regnbågsdröm
    JOLI skrev 2015-12-04 09:07:56 följande:
    Åh vad spännande, jag håller tummarna för er :D glöm inte uppdatera oss om hur det går sen! 

Kram och lycka till Hjärta
    Åh vad härligt Tanja! Vi håller tummarna! Och som sagt, uppdatera oss!! <3

Hur känner du dig nu JOLI?
  • Tanja88

Tack alla söta <3 jag lovar att uppdatera ! Vill ha 19/12 nuuuu & såklart ett positivt gravtest då :) hur mår ni nu ? Kramisar!

• pco

Hej hej vår dotter kom till vid Icsi metoden. Hon är även en frysis som idag är 7mån :)
    Lycka till :)

Svar på tråden Icsi någon mer?