• Tanja88

Icsi någon mer?

Hej , jag har gjort en Ivf behandling förra månaden som tyvärr inte blev någon graviditet & fick heller inga ägg till frysen. Fick hem brev om att påbörja ny behandling (kort protokoll) förhoppningsvis till nästa mens som beräknas den 18-19 november. Ska då testa menopur sprutan istället för gonal- f . Samt ska testa icsi metoden, har dock ej hört jätte mycket om den metoden, därför vill jag gärna att ni som lyckats med den metoden delar med er:) Även andra ivf:are e såklart välkomna att skriva :)

• Svar på tråden Icsi någon mer?
  • Tanja88
    JOLI skrev 2015-11-28 20:56:23 följande:

Åh extra kul att följas åt nu, då har vi kanske råkat springa förbi varandra idag :D vi bor i Kristianstad! 

Hur gick det för er idag? Allt såg bra ut för oss, så det blir äggplock på måndag!! Så himla spännande! :)

Lycka till på er också, kram! :)

Ja hehe säkert ! Vilken tid var ni där? Hur gamla är ni ? :) åh vad spännande & kul! Tyvärr har de fortf ej hänt så mycket hos mig så ska på ytterligare ett ultraljud på måndag. Så håller tummar & tår att de blivit större så vi kan planera äggplock. Om inte måste jag nog avbrtya denna behandlingen :/ men det hoppas vi ej att de behövs ! Kram

• JOLI

[quote=76057146][quote-nick]Tanja88 skrev 2015-11-28 21:23:48 följande:[/quote-nick][/quote]

Först halv nio och lämnade blodprov, sedan tio för ultraljudet. Vad hade ni för tider?

Jag är 21, och sambon ett år äldre.

Nej vad tråkigt, har dom höjt dosen för dig? Vet dom varför äggblåsorna inte utvecklats bättre? Jag håller mina tummar så hårt jag bara kan för er skull!! Kram på er!

• Tanja88
    JOLI skrev 2015-11-29 08:23:09 följande:

[quote=76057146][quote-nick]Tanja88 skrev 2015-11-28 21:23:48 följande:[/quote-nick]

Först halv nio och lämnade blodprov, sedan tio för ultraljudet. Vad hade ni för tider?

Nej vad tråkigt, har dom höjt dosen för dig? Vet dom varför äggblåsorna inte utvecklats bättre? Jag håller mina tummar så hårt jag bara kan för er skull!! Kram på er!

[/

Vi var också där vid samma tid ! De var inte er vi pratade med & hade bråttom då vi skulle iväg & jobba :)?

Nej antagligen har jag haft för svag dos från början . Så hoppas verkligen att de utvecklats bra till imorgon ! :) kramis
  • Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2015-11-29 14:26:18 följande:

[/

Vi var också där vid samma tid ! De var inte er vi pratade med & hade bråttom då vi skulle iväg & jobba :)?

Nej antagligen har jag haft för svag dos från början . Så hoppas verkligen att de utvecklats bra till imorgon ! :) kramis
    Känner igen det där Tanja88. När vi gjorde vårt första försök så växte inte äggblåsorna heller. Så oerhört frustrerande. Men tillslut, efter att ha sprutat i 12 dagar så gick det. Då var vi uppe i 450 med gonal-F. Ska byta till menopur nu vid nästa försök, börjar om typ två veckor med spray först då vi kör långt protokoll. Så taggad för att sätta igång igen!! Vi går också i Malmö förresten
  • JOLI
    Tanja88 skrev 2015-11-29 14:26:18 följande:

[/

Nej det var inte vi!

Mannen din, hade han hästsvans? O du ett par svart/vita byxor?

Vi satt utanför väntrummet (på stolarna vid receptionen och toan) vid 10-besöket! Min Jim hade hästsvans och jag svarta byxor och vitt linne, om ni la märke till oss? :)

Ja jag håller tummarna för er! Uppdatera gärna om hur det går :) lycka till imorgon!!
  • Tanja88

[quote=76060339][quote-nick]JOLI skrev 2015-11-29 20:32:14 följande:[/quote-nick]

Nej det var inte vi!

Vi satt utanför väntrummet (på stolarna vid receptionen och toan) vid 10-besöket! Min Jim hade hästsvans och jag svarta byxor och vitt linne, om ni la märke till oss? :)

Ja jag håller tummarna för er! Uppdatera gärna om hur det går :) lycka till imorgon!!

Nej men han med hästsvans & hans tjej pratade vi med , därför trodde jag att de kunde vara ni! Jag vet ej om jag såg er :) min sambo hade en röd jacka & röd keps, jag långt ljust hår mörk jack med stor päls :) hehe.

Men lycka till idag med äggplocket. De var väl idag :) ska hålla tummarna ! Kram

• Tanja88
    Regnbågsdröm skrev 2015-11-29 18:44:59 följande:

Känner igen det där Tanja88. När vi gjorde vårt första försök så växte inte äggblåsorna heller. Så oerhört frustrerande. Men tillslut, efter att ha sprutat i 12 dagar så gick det. Då var vi uppe i 450 med gonal-F. Ska byta till menopur nu vid nästa försök, börjar om typ två veckor med spray först då vi kör långt protokoll. Så taggad för att sätta igång igen!! Vi går också i Malmö förresten

Ja de e himla tråkigt om jag måste avbryta min behandling ! :/ men vi håller tummar att de växt till sig !

Åh vad kul att ni också går i Malmö :) vart bor ni? Lycka till :)

• Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2015-11-30 08:24:43 följande:
    Jag håller alla tummar! När ska du på nästa ultraljud?

Vi bor i Kronobergs län. Så blir alltid en bra bit att åka när man ska till Malmö. Ni då?
  • Tanja88

[quote=76061655][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2015-11-30 08:34:00 följande:[/quote-nick]

Jag håller alla tummar! När ska du på nästa ultraljud?

Vi bor i Kronobergs län. Så blir alltid en bra bit att åka när man ska till Malmö. Ni då?

Ojdå ja de var ju en bit hehe ! Var på ultraljud idag & de såg bra ut så bokade äggplock på onsdag :)))))

• Tanja88

[quote=76061626][quote-nick]Tanja88 skrev 2015-11-30 08:22:37 följande:[/quote-nick]

[quote=76060339][quote-nick]JOLI skrev 2015-11-29 20:32:14 följande:[/quote-nick]

Nej det var inte vi!

Nej men han med hästsvans & hans tjej pratade vi med , därför trodde jag att de kunde vara ni! Jag vet ej om jag såg er :) min sambo hade en röd jacka & röd keps, jag långt ljust hår mörk jack med stor päls :) hehe.

Men lycka till idag med äggplocket. De var väl idag :) ska hålla tummarna ! Kram

hoppas ditt äggplock gick bra :)? Själv ska jag göra mitt på onsdag , yaaaay :)))) såg mycket bättre ut på ultraljudet idag !

Svar på tråden Icsi någon mer?