Inlägg från: Regnbågsdröm |Visa alla inlägg
  • Regnbågsdröm

Icsi någon mer?

Tanja88 skrev 2015-11-29 14:26:18 följande:
    Först halv nio och lämnade blodprov, sedan tio för ultraljudet. Vad hade ni för tider?

Jag är 21, och sambon ett år äldre.

Nej vad tråkigt, har dom höjt dosen för dig? Vet dom varför äggblåsorna inte utvecklats bättre? Jag håller mina tummar så hårt jag bara kan för er skull!! Kram på er!

[/

Vi var också där vid samma tid ! De var inte er vi pratade med & hade bråttom då vi skulle iväg & jobba :)?

Nej antagligen har jag haft för svag dos från början . Så hoppas verkligen att de utvecklats bra till imorgon ! :) kramis
    Känner igen det där Tanja88. När vi gjorde vårt första försök så växte inte äggblåsorna heller. Så oerhört frustrerande. Men tillslut, efter att ha sprutat i 12 dagar så gick det. Då var vi uppe i 450 med gonal-F. Ska byta till menopur nu vid nästa försök, börjar om typ två veckor med spray först då vi kör långt protokoll. Så taggad för att sätta igång igen!! Vi går också i Malmö förresten
  • Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2015-11-30 08:24:43 följande:
    Jag håller alla tummar! När ska du på nästa ultraljud?

Vi bor i Kronobergs län. Så blir alltid en bra bit att åka när man ska till Malmö. Ni då?
  • Regnbågsdröm
    JOLI skrev 2015-11-30 15:31:32 följande:
    Tack snälla och detsamma! Jag hoppas det kommer gå bra för er! Hur lång tid tar det lång protokollet?
    Tack tillbaka
    7 veckor tar det långa, enligt planeringen. Sen kan det ju tillkomma lite beroende på hur mycket man behöver reglera dosen i sprutorna tex. Förra försöket sprutade jag 12 dagar istället för 7 enligt plan. Men den här gången börjar jag högt från början. Dock med ny spruta, så vi får se. Men 7 veckor ungefär. Korta känns som rena lyxen i jämförelse
  • Regnbågsdröm
    JOLI skrev 2015-12-01 10:13:32 följande:

Jag pratade nyss med RMC, det blir återföring imorgon ???? tänk att den enda spermien som blev hittad, vad perfekt ? jag är så lycklig just nu!!!

Åh vad härligt!! Hoppas nu bara det delar sig som det ska och att allt går bra. Jag håller tummarna!! Vi fick ju vända på väg ner till Malmö när vi skulle ha återinföring. Inte vanligt att misslyckas där tydligen, men kan ju ändå hända. Så håller tummar för er nu!
  • Regnbågsdröm
    JOLI skrev 2015-12-01 20:22:49 följande:
    Tack snälla!! Nej fy vad ledsamt, är som mest spänd och förväntansfull nu! Har telefontid med RMC imorgon klockan nio för att se så det inte gått åt pipsvängen. Annars har vi återföringen planerad 13.30.

Tack snälla du :) vi hejjar på er härifrån när det är dags för er! Hur många försök har ni gjort?

Kram
    Jag ska hålla tummarna för er hela dagen imorgon! Det kommer gå bra!

Vi har gjort ett försök. Det var det. Så har aldrig ruvat, utan det sket sig innan som sagt.. Så hoppas verkligen att det ska gå bättre nästa gång. Så bra det bara kan gå! Det är ju en sjukt påfrestande process, både fysiskt och psykiskt. Men nu känns det verkligen som att vi är så redo för nästa försök. Men när man börjar tänka på att eventuellt misslyckas igen så gör det liksom ont i hela själen.

Är det första försöket för er nu eller hur var det? Kram!
  • Regnbågsdröm
    JOLI skrev 2015-12-01 22:39:00 följande:
    Tack fina du!

Usch vad trist!! Ja det är ju tungt både psykiskt och fysiskt som du säger! Skönt att ni känner er redo, kan tänka mig att det tar lite tid att sörja över motgångarna. Rädslan för att misslyckas borrar i en hela tiden, men man får försöka att tänka positivt.

Vi har gått in med en väldigt positiv inställning, istället för oro och rädsla. Vi tycker det har blivit ett spännande moment hela denna processen. Det har nog hjälp oss mycket. Allt som sker finns det en mening med, man växer i både med- och motgångarna. Man får försöka tänka på det mitt i allt. Och det viktigaste, allt som sker kommer vara värt det i slutändan!!

Ja detta är vårt första försök, och jag tror stenhårt på att vi kommer lyckas denna gången.

Kram
    Ja, en positiv inställning är ju jättebra. Det har vi nog egentligen också. Men sedan inser man ju hur skört allting är. Hur länge man hållit på och hur rädd man är vid varje steg. Sen när allting rasar så måste man liksom börja om från början, både fysiskt och psykiskt, och då inser man hur lång resan är på alla sätt och vis.

Jag hoppas att ni bara behöver göra den här resan en gång. Och att det räcker med en gång till för oss Kram!
  • Regnbågsdröm
    JOLI skrev 2015-12-02 09:13:16 följande:
    Skört är det verkligen. Vår första resa slutade nyss, precis som eran. Fick nyss dåliga besked av RMC. Kryper ner i soffan under ett stort täcke. Här tänker jag stanna hela dagen, utan att göra någonting alls. Med ett stort hål i hjärtat och tårar som rinner. Fan
    Men nej nej nej nej. Fan i helvete. På samma sätt som för oss då? Ni hade tid för återföring men det sket sig i sista stund? Jag vet precis hur det känns. Finns här om du vill skriva av dig! Det är fan inte rättvist alltså.. Stor kram och all kärlek!
  • Regnbågsdröm
    JOLI skrev 2015-12-02 09:32:11 följande:
    Japp, det sket sig i sista stund. Vi skulle på återföring om några timmar. Det känns helt för jävligt. Jag är så fruktansvärt dålig på att hantera sorg. Så fruktansvärt orättvist! Tack snälla, fina du! Kram tillbaka Hjärta
    Då var det precis som för oss. Vi satt till och med i bilen på väg dit när de ringde. Man tror inte att det ska skita sig i det läget. Jag tror det var det som gjorde ondast i mig. Att jag verkligen inte hade kunnat förvänta mig det alls.
    Jag förstår att du har svårt att hantera det. Jag kände också så. Hemskt. Men tillåt er själva att vara ledsna. Tro det eller ej, men ni kommer vara redo för nya tag och bli starka i detta. Vi blev det. Men låt det ta den tid det tar. Kärlek till er!
  • Regnbågsdröm
    JOLI skrev 2015-12-04 09:07:56 följande:
    Åh vad spännande, jag håller tummarna för er :D glöm inte uppdatera oss om hur det går sen! 

Kram och lycka till Hjärta
    Åh vad härligt Tanja! Vi håller tummarna! Och som sagt, uppdatera oss!! <3

Hur känner du dig nu JOLI?
Svar på tråden Icsi någon mer?