• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Nmg

Mmm verkligen. Japp imorgon testar jag, det borde vara ganska relevant ändå tycker jag, är det negativt så är det säkert så med stor sannolikhet. Men jag tar sånt där plustest imorgon för och senom spökstrecket blivit starkare. Är det ett svagt plus så tar hag den digitala på söndag när jag får testa enligt kliniken.

Iskristall skrev 2015-12-16 20:34:49 följande:

Åh lite läskigt att tänka så, snart vet vi! Å vad jag hoppas för oss alla! Skulle du testa i morgon igen?

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-16 21:10:42 följande:

Mmm verkligen. Japp imorgon testar jag, det borde vara ganska relevant ändå tycker jag, är det negativt så är det säkert så med stor sannolikhet. Men jag tar sånt där plustest imorgon för och senom spökstrecket blivit starkare. Är det ett svagt plus så tar hag den digitala på söndag när jag får testa enligt kliniken.

Jag hoppas så för ett starkare plus för dig. Och jag tror på det för dig, har trott på din lilla blastocyst ända från början
  • Iskristall
    hagnestahill skrev 2015-12-16 11:44:53 följande:

Håller tummarna för dig! Tror det kommer gå jättebra med det lilla embryot i din mage. Bara för att de andra inte klarade sig betyder inte det att det du fick återfört inte heller kommer göra det. Tvärtom, miljön i livmodern är bäst. Och du fick ju det bästa av dem alla.

Jag hade samma situation som dig, och för mig gick det bra! Eller rättare sagt, jag hade faktiskt sämre förutsättningar än dig, haha. Fick hela 9 befruktade ägg, men alla utom ett såg dåliga ut, så de paniksatte in ett dag 3 istället för som planerat dag 5. Och mycket riktigt dog alla de andra innan de hann bli 4-5 dagar, förutom det lilla de satte in i mig, det klarade sig och jag plussade! Blev också jätteledsen när de dagarna efter insättning ringde och sa att ingen av de andra klarade sig... Känns ju som att oddsen är emot en och att dessutom inte få ett enda till frysen med så många från början.. =(

Men är nu i v 8! Fast nu kommer oron att det ändå är nåt fel på embryot jag fick, och jag tänker ibland på risken för missfall senare om det är så att det är lika dålig kvalitet som de andra, men att det inte visat sig ännu... Åh att man alltid ska oroa sig för något!

Håller i alla fall tummarna för dig.

Ps. Jag kunde inte hålla mig utan testade positivt redan Rd 9. Ville se om det ens fäst.

Å du fick ditt guldägg! Inte ska du oroa dig i onödan. Vecka 8 är ju en jättebra början

Tack för tummarna och peppen! Håller mina tillbaka att du får en fin graviditet ända fram till bebis tänker komma ut!
  • Nmg

Tack va gullig du är! Och jag tror på ditt guldägg!

Iskristall skrev 2015-12-16 21:26:28 följande:

Jag hoppas så för ett starkare plus för dig. Och jag tror på det för dig, har trott på din lilla blastocyst ända från början

• Iskristall

Då har jag tjuvtestat första gången, RD8. Brutalt negativt. Vet att det är tidigt men inte ens tillstymmelse av spökstreck. Så nu ställer jag in mig på mens och en vanlig jul. Bättre bli positivt överraskad senare om det ändå tagit sig, än gå och hoppas på nåt som inte finns.

Lycka till Nmg idag och lycka till alla andra!

• Nmg

Det är nog inte kört än! Men förstår hur du tänker. Har läst på olika sidor att med blastocyst så kan man få hcg utslag rd

Iskristall skrev 2015-12-17 05:06:52 följande:

Då har jag tjuvtestat första gången, RD8. Brutalt negativt. Vet att det är tidigt men inte ens tillstymmelse av spökstreck. Så nu ställer jag in mig på mens och en vanlig jul. Bättre bli positivt överraskad senare om det ändå tagit sig, än gå och hoppas på nåt som inte finns.

• Nmg

Nu blev det nåt fel, rd 9 , 10 eller nåt sånt, så med din borde det dröja ytterligare nån dag! Testa igen om några dagar

Nmg skrev 2015-12-17 06:22:57 följande:

Det är nog inte kört än! Men förstår hur du tänker. Har läst på olika sidor att med blastocyst så kan man få hcg utslag rd

• jagvillhabarn
    Iskristall skrev 2015-12-17 05:06:52 följande:

Ge inte upp än. Jag testade rd 8 o fick negativt. Testade ju sen på rd 10 o fick starkt positivt och gravid 1-2 på digitalt. De händer mkt på bara ett par dagar. Jag var också helt säker på att de va kört.

Håller tummarna iaf :)
  • Nmg

Nu har jag tagit ett till test med clearblue plus på RD7. Den visar positivt! Även fast det är ett svagt plus men den är tydlig. De senaste testen har jag fått vrida och vinkla för att se "spökstrecket" i rätt ljus med denna ser man och den är blå oxå, inte grå som de tidigare. Stämmer detta nu verkligen? Trodde jag skulle börja hoppa av glädje men jag känner bara "jaha????". Kanske inte fattat än. Min sa att han inte vill veta vad det är för resultat, han har varit emot att jag testar tidigt så han vet inte ens om att jag fått svaga streck för flera dagar sen. Han vill Vänta till söndag. Haha då tar jag ett nytt test då och hoppas att det fortfarande är plus!.....

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november