hagnestahill skrev 2015-12-16 11:44:53 följande:
Håller tummarna för dig! Tror det kommer gå jättebra med det lilla embryot i din mage. Bara för att de andra inte klarade sig betyder inte det att det du fick återfört inte heller kommer göra det. Tvärtom, miljön i livmodern är bäst. Och du fick ju det bästa av dem alla.
Jag hade samma situation som dig, och för mig gick det bra! Eller rättare sagt, jag hade faktiskt sämre förutsättningar än dig, haha. Fick hela 9 befruktade ägg, men alla utom ett såg dåliga ut, så de paniksatte in ett dag 3 istället för som planerat dag 5. Och mycket riktigt dog alla de andra innan de hann bli 4-5 dagar, förutom det lilla de satte in i mig, det klarade sig och jag plussade! Blev också jätteledsen när de dagarna efter insättning ringde och sa att ingen av de andra klarade sig... Känns ju som att oddsen är emot en och att dessutom inte få ett enda till frysen med så många från början.. =(
Men är nu i v 8! Fast nu kommer oron att det ändå är nåt fel på embryot jag fick, och jag tänker ibland på risken för missfall senare om det är så att det är lika dålig kvalitet som de andra, men att det inte visat sig ännu... Åh att man alltid ska oroa sig för något!
Håller i alla fall tummarna för dig.
Ps. Jag kunde inte hålla mig utan testade positivt redan Rd 9. Ville se om det ens fäst.
Å du fick ditt guldägg! Inte ska du oroa dig i onödan. Vecka 8 är ju en jättebra början
Tack för tummarna och peppen! Håller mina tillbaka att du får en fin graviditet ända fram till bebis tänker komma ut!