• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • hope88
    Mizziz skrev 2015-12-17 12:58:27 följande:

Hej alla

Någon som frågade hur jag mådde nu... Jag mår bra men är väldigt trött. Illamående ibland på kvällarna. Knasig i hjärnan ibland =) Antar att jag fortfarande har vätska i äggstockar och buk. Får definitivt svar på måndag då vi har vårt tidiga UL på den privata kliniken vi går på. Är idag på dag 8+3.  Lycka till alla och ruva på =)

Hoppas allt ser fint ut på ul =) Grattis än en gång!

Tack :)
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-17 21:20:07 följande:

Kommer ut massa konstiga grejer från mig med. Ibland grynigt, ibland geléaktigt, rosabrunt, vitt ja allt typ haha. Gillar inte progestronet men vad gör man inte för ett mirakel =)

Ja vad gör man inte!? Jag tar hellre lutinus än sprutorna iallafall jag Mycket ska man stå ut med! Då var det säkert inget konstigt med geleklumpen, inte sett nåt mer sånt.
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-17 21:49:55 följande:

Ja vad gör man inte!? Jag tar hellre lutinus än sprutorna iallafall jag Mycket ska man stå ut med! Då var det säkert inget konstigt med geleklumpen, inte sett nåt mer sånt.

Exakt! Jo det är ju så men jag hoppas så att vi alla blir gravida så allt detta varit värt det!

Nä tror det är normalt =) trodde också jag hade ägglossning här om dagen haha..

Just nu är jag förkyld. Vaknade upp med snuva och ont i halsen, hoppas inte det är negativt =(

Hur mår du känner du något?

Vet inte om jag inbillar mig men sedan igår mår jag illa och är hungrigar mellan måltiderna än annars men jag tror det är för tidigt att känna av eventuella gravsymtom :p

Kram
  • Nmg

Idag var plusset starkare så nu tror jag på detta! men gu va svälld jag är jag ser ut att vara jättegravid, måste nog köpa lösa tröjor för att inte ska massa funderingar hos de på jobbet. Det är fortfarande väldigt tidigt så mycket kan hända... Läst att tarmarna blir lite svällda av allt men förhoppningsvis lägger det sig om ett tag. Håller tummarna för er allihopa! Det är Så spännande att följa och jag tror att det kommer går bra för alla här, förr eller senare!

• Nmg

Va skönt att det inte blev mer klumpar. Håller med... Man gör det mesta för att slippa sprutorna

Iskristall skrev 2015-12-17 21:49:55 följande:

• Nmg

Krya på dig! Jg är rädd att bli förkyld ich sjuk nu, alla på jobbet är snuviga och hostar. Suck... Skulle verkligen vara skönt att få må bra oh vila under julledigheten ich ite vara sjuk med tanke på allt vi gått igenom här senaste tiden. Hoppas fina symptom visar ett plus! När ska du testa?

hope88 skrev 2015-12-18 08:52:11 följande:

Exakt! Jo det är ju så men jag hoppas så att vi alla blir gravida så allt detta varit värt det!

Nä tror det är normalt =) trodde också jag hade ägglossning här om dagen haha..

Just nu är jag förkyld. Vaknade upp med snuva och ont i halsen, hoppas inte det är negativt =(

Hur mår du känner du något?

Vet inte om jag inbillar mig men sedan igår mår jag illa och är hungrigar mellan måltiderna än annars men jag tror det är för tidigt att känna av eventuella gravsymtom :p

Kram

• hope88
    Nmg skrev 2015-12-18 09:33:25 följande:

Idag var plusset starkare så nu tror jag på detta! men gu va svälld jag är jag ser ut att vara jättegravid, måste nog köpa lösa tröjor för att inte ska massa funderingar hos de på jobbet. Det är fortfarande väldigt tidigt så mycket kan hända... Läst att tarmarna blir lite svällda av allt men förhoppningsvis lägger det sig om ett tag. Håller tummarna för er allihopa! Det är Så spännande att följa och jag tror att det kommer går bra för alla här, förr eller senare!

Åhh så kul! Då har det ju tagit sig med all säkerhet grattis igen gumman! Så kul att det plussas här =)

Svullnaden kan nog vara rejäl i början.

Tack hoppas jag med =)
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-18 09:35:55 följande:

Krya på dig! Jg är rädd att bli förkyld ich sjuk nu, alla på jobbet är snuviga och hostar. Suck... Skulle verkligen vara skönt att få må bra oh vila under julledigheten ich ite vara sjuk med tanke på allt vi gått igenom här senaste tiden. Hoppas fina symptom visar ett plus! När ska du testa?

Tack =) Ja det är ju verkligen såna tider nu. Men eller hur inte ska vi bli sjuka också. Hoppas jag får en lätt förkylning.

Läste någonstans att om man är förkyld och immunförsvaret är nere lite så jobbar inte kroppen mot att stöta bort embryot men har inga som helst vetenskapliga uppgifter på det :p

Hoppas jag också. Tidigast på onsdag 23e tänkte jag på RD12. Riktiga TD är 27e.
  • Nmg

Åh då är det inte långt kvar tills du får testa! Hmm nu förstår jag inte riktigt vad du menade var det bra eller inte bra att ha sänkt immunförsvar ?

hope88 skrev 2015-12-18 09:55:06 följande:

Tack =) Ja det är ju verkligen såna tider nu. Men eller hur inte ska vi bli sjuka också. Hoppas jag får en lätt förkylning.

Läste någonstans att om man är förkyld och immunförsvaret är nere lite så jobbar inte kroppen mot att stöta bort embryot men har inga som helst vetenskapliga uppgifter på det :p

Hoppas jag också. Tidigast på onsdag 23e tänkte jag på RD12. Riktiga TD är 27e.

• hope88
    Nmg skrev 2015-12-18 11:12:59 följande:

Åh då är det inte långt kvar tills du får testa! Hmm nu förstår jag inte riktigt vad du menade var det bra eller inte bra att ha sänkt immunförsvar ?

Nä nära nu! Spännande men nervöst! Är rädd för minus.

Att det är bra med sänkt immunförsvar för då jobbar kroppen med att ta hand om förkylningen istället för att motarbeta embryot men vet ju inte om det är sant :D
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november