• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Lotten
    Iskristall skrev 2015-12-20 06:20:55 följande:

Grattis Lotten! Det ser onekligen positivt ut!

Jag vet inte om jag vågar säga tack :) men hoppas hoppas! Vi gör ett nytt test på julafton som är vår testdag :)

Kram till er alla!
  • Lotten
    FruGrävling skrev 2015-12-20 05:56:40 följande:
    Vet inte vilket test det där är men - A line is a line! Det där är positivt. Det andra strecket syns tydligt även på fotot

Grattis!
    Det är något test som stod Apoteket på iaf.

Vågar inte riktigt säga tack ännu, haha snacka om att man är så van vid att få negativt test att man inte vågar tro på detta.

Kram
  • jagvillhabarn
    Lotten skrev 2015-12-20 05:49:50 följande:

Ruvardag 13.

Jag hatar att testa. Tycker det är svårt att tolka sträcken. Och igår när vi fick ett infall att testa tidigare så fanns bara detta i affären vid oss.

För visst kan man ofta se "spöksträck" eller bara jag som upplevt så?

Vågar inte riktigt tolka det positivt. Vad säger ni andra som testat många gånger?

Det är positivt Grattis :)

Har använt dessa innan och aldrig fått tillstymmelse till streck på dom. Man ser dessutom att det är färgat streck :)
  • Nmg

För min del sa de att jag kunde testa 2 dagar innan testdag, är det det för dig idag?

Iskristall skrev 2015-12-19 17:42:11 följande:

Klart jag hoppas ju att jag har fel också såklart men, men. Nä, inte sugen på nåt speciellt heller. Ja, gasig är jag, men känner mig inte längre så uppsvälld. När kan man räkna med att få ett plus på stickan om man har sån tur? I morgon är jag på RD11. Det förstås alla är ju olika och plussar olika tidigt. Nu vet jag inte alls hur jag ska göra Blir väl test på julafton om inte mensen kommit innan?! På julafton skulle jag vara på RD15.

• Nmg

Grattis vad roligt!

Lotten skrev 2015-12-20 07:02:26 följande:

Det är något test som stod Apoteket på iaf.

Vågar inte riktigt säga tack ännu, haha snacka om att man är så van vid att få negativt test att man inte vågar tro på detta.

Kram

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-20 07:52:14 följande:

För min del sa de att jag kunde testa 2 dagar innan testdag, är det det för dig idag?

De sa inget sånt till oss. De sa bara din testdag blir den 25/12, på juldagen.

Så två dagar innan skulle isåfall vara den 23:e. Så nä, det är inte idag, det är på onsdag. Men tror som sagt att min mens kommer måndag eller tisdag.
  • Tjorven1980

Hur mycket har det geggat för er när ni tagit Lutinus? Blir ju hur mkt kladd som helst. Blir orolig att allt kommer ut....

• Iskristall
    Tjorven1980 skrev 2015-12-20 09:19:56 följande:

Hur mycket har det geggat för er när ni tagit Lutinus? Blir ju hur mkt kladd som helst. Blir orolig att allt kommer ut....

Ganska mycket stundtals, det kommer i perioder. Till mig på kliniken sa de att jag inte skulle oroa mig för detta, då kroppen tar upp vad den ska och sen kommer resterna ut. Så jag tror inte du behöver oroa dig Tjorven! 
  • Iskristall
    Här kommer en dum fråga tjejer, är ni beredda?!  

Om man tar ett ÄL-test och ett Grav-test av samma sort, den billiga stickvarianten där man utläser två streck. Man får svagt utslag på ÄL-testet och negativt på g-testet. Lägger tillbaka bägge testen i samma folieförpackning. Om de då ligger kant i kant med varandra i den förpackningen i ca 3 timmar. Kan då färgen från ÄL-testet smita över till grav-testet?

Jag gick tillbaka och tog fram testen igen och ser då till min förvåning ett svagt streck på grav-testet också. Vet att man inte ska lita på ett test som legat efter testtiden. Men min fråga är om färgen kommit över från ÄL-testet?
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november