• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Nmg

Så var det för mig oxå helt plötsligt känner man alla dofter. Hah. För några dagar sen blev jag oxå

Mätt fort, blev nästan andfådd när jag åt. Nu är jag mest hungrig hela tiden. Igår blev jag super sugen på kokt ägg på en macka, brukar inte äta det p ofta annars, sen ville jag ha en till. Haha. Och allt smakar så fantastiskt gott med salt på. Åt en grekisk sallad i helgen, var nog det godaste jag ätit ja just det hade glömt bort att hormonerna håller på att gå ut ur kroppen, hoppas att det är därför brösten inte är lika spända som för nån dag sen. Tränar du nånting? Om ja, vad? Jag ör bara ute och o går vågar inte göra nåt annat.

Lotten skrev 2015-12-21 06:05:38 följande:

Vet inte om det är symptom men såhär upplever jag det just nu.

Lite tröttare än vanligt. Inte så stor matlust. Känns som jag är mätt redan. Lite öm i brösten. Upplever mkt dofter. Vi var tex och tränade igår. Det luktade fruktansvärt. Massa gummi från golvet/ de tjocka mattorna som finns inne på gymmet.

Sen att människor i affären luktar typ rök eller att de dränkt sig själva i parfym.

Jag tror inte det är någon fara. Mina bröst gjorde jättefint för några dagar sedan, eller typ en vecka sedan. Tror det handlar om att ovitrelle går ur kroppen.

• Nmg

Hur mår du? Har du fått nåt mer positivt tecken?

Iskristall skrev 2015-12-20 22:43:05 följande:

Så kan det nog vara. Men när jag tänker efter har alltid den dominerande äggblåsan varit på höger sida, liksom nu när jag varit och gjort vul. När jag utreddes för min pcos, under utredning, vid äl-spolning...jag tror min högra äggstock är utarbetad haha Detta var spännande, nu blir jag nyfiken hur det kommer se ut vid nästa stimulering!

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-21 06:38:54 följande:

Hur mår du? Har du fått nåt mer positivt tecken?

Hej, det är lite deppigt Min temp har sjunkit, har väl sagt att jag tempar. Tempen sjunker alltid inför mens, när progesteronet går ur kroppen. Alla ev symptom har försvunnit. Känner ingenting!

Jag har bestämt mig för att ta kontakt med en akupunktör, har gått hos henne tidigare. Har läst att det kan ge bättre resultat vid ivf, jag vet inte, men är beredd på att chansa.

Just nu är jag bara så arg/irriterad och pmsig. Vi är jullediga min sambo och jag. Han ligger och snarkar och jag kan inte somna om. Ställer alarmet på kl 06 för att ta vaggisarna som det känns som jag gör helt i onödan och sen kan jag inte somna om pga att sambon snarkar. Ska mensen komma så vill jag att den ska göra det så jag slipper gå upp kl 06 när jag är ledig för dessa j-a vaggisar!

Ber om ursäkt för mit totalt negativa inlägg, men det är såhär jag mår just nu

Jag är sååå glad för er som plussat!
  • Nmg

Åh va tråkigt ! Men jag håller tummarna för dig ändå in i det sista! Nör var det du skulle ha haft mens då? Är den sen? Förstår att du är less på vaggisarna, så jobbiga... Jag tog min sista crinone igår, könns skönt att slippa faktiskt! Är sjölv lite nere idag för der könns som att Mina symptom avtagit. Men detnkab ju vara allt som håller på att gå ur kroppen oxå. Min man tycker jag ska ringa kliniken ich fråga om det vanligt men vad skulle de kunna veta om ärtan där inne är ok eller inte? Har 1 test kvar hemma så hag ska om några dagar bara för att kolla att det fortfarande är plus.

Iskristall skrev 2015-12-21 07:40:43 följande:

Hej, det är lite deppigt Min temp har sjunkit, har väl sagt att jag tempar. Tempen sjunker alltid inför mens, när progesteronet går ur kroppen. Alla ev symptom har försvunnit. Känner ingenting!

Tycker oxå akupunktur låter bra, har oxå hört positivt om det!

Jag har bestämt mig för att ta kontakt med en akupunktör, har gått hos henne tidigare. Har läst att det kan ge bättre resultat vid ivf, jag vet inte, men är beredd på att chansa.

Just nu är jag bara så arg/irriterad och pmsig. Vi är jullediga min sambo och jag. Han ligger och snarkar och jag kan inte somna om. Ställer alarmet på kl 06 för att ta vaggisarna som det känns som jag gör helt i onödan och sen kan jag inte somna om pga att sambon snarkar. Ska mensen komma så vill jag att den ska göra det så jag slipper gå upp kl 06 när jag är ledig för dessa

Jag är sååå glad för er som plussat!

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-21 08:41:03 följande:

Åh va tråkigt ! Men jag håller tummarna för dig ändå in i det sista! Nör var det du skulle ha haft mens då? Är den sen? Förstår att du är less på vaggisarna, så jobbiga... Jag tog min sista crinone igår, könns skönt att slippa faktiskt! Är sjölv lite nere idag för der könns som att Mina symptom avtagit. Men detnkab ju vara allt som håller på att gå ur kroppen oxå. Min man tycker jag ska ringa kliniken ich fråga om det vanligt men vad skulle de kunna veta om ärtan där inne är ok eller inte? Har 1 test kvar hemma så hag ska om några dagar bara för att kolla att det fortfarande är plus.

Tackar kram! Håller tummarna för att er lilla ärta mår bra där inne, men det tror jag allt! Det är nog ingen fara att symtomen försvunnit lite, vissa känner ju ingenting när de är gravida. Men förstår att du tänker på det och är orolig, det skulle jag också vara! Nä, det är ju svårt för kliniken att veta i dagsläget om allt är bra där inne eller inte. 
    Min mens ska komma typ i morgon om det var vanlig cykel. Än är den inte sen. Men dessa jobbiga vaggisarna kan ju skjuta upp mensen nån dag eller två också utan att man är gravid.
  • Regnbågsdröm
    Nmg skrev 2015-12-21 08:41:03 följande:

Fast om du har slutat på Crinone precis så är det ju troligtvis därför som symptomen avtagit? Man får ju biverkningar/symptom av Crinone? Jag tog den själv bara i två dagar då vår insättning ställdes in. Men läser hela tiden om biverkningar av den och hur de avtar när folk slutar. Det är ju av den anledningen man inte ska tjuvtesta innan heller, då läkemedlen kan ge falska utslag. Både testmässigt och symptommässigt. Så är nog med andra ord inget konstigt att symptom du haft har avtagit med tanke på att du slutat på läkemedlet Lycka till med allt!
  • Nmg

Ja precis det kanske stämmer att de biverkningar avtar när man slutar med crinonen.

Regnbågsdröm skrev 2015-12-21 09:16:35 följande:

Fast om du har slutat på Crinone precis så är det ju troligtvis därför som symptomen avtagit? Man får ju biverkningar/symptom av Crinone? Jag tog den själv bara i två dagar då vår insättning ställdes in. Men läser hela tiden om biverkningar av den och hur de avtar när folk slutar. Det är ju av den anledningen man inte ska tjuvtesta innan heller, då läkemedlen kan ge falska utslag. Både testmässigt och symptommässigt. Så är nog med andra ord inget konstigt att symptom du haft har avtagit med tanke på att du slutat på läkemedlet Lycka till med allt!

• Nmg

Jaha okey, då får du uppdatera oss hur det går

Iskristall skrev 2015-12-21 08:48:10 följande:

Tackar kram! Håller tummarna för att er lilla ärta mår bra där inne, men det tror jag allt! Det är nog ingen fara att symtomen försvunnit lite, vissa känner ju ingenting när de är gravida. Men förstår att du tänker på det och är orolig, det skulle jag också vara! Nä, det är ju svårt för kliniken att veta i dagsläget om allt är bra där inne eller inte. 

Min mens ska komma typ i morgon om det var vanlig cykel. Än är den inte sen. Men dessa jobbiga vaggisarna kan ju skjuta upp mensen nån dag eller två också utan att man är gravid.

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november