• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-21 09:29:49 följande:

Jaha okey, då får du uppdatera oss hur det går

Jodå, ni lär bli uppdaterade!
  • FruGrävling

Nu har vi varit på ultraljud och sett ett litet hjärta som tickade. 8 mm var den lille vilket stämmer precis på 6+5. Vi är så glada och lättade!

Jag kan tillägga att mina symtom (ff a ömma bröst, trötthet och ett lätt illamående) som jag hade när jag testade och typ veckan efter (testade ju tidigt) minskade därefter. Kände typ ingenting alls där ett tag. Men sen en knapp vecka tillbaka är jag ordentligt illamående ff a om kvällarna, enormt trött ibland men inte varje dag och molvärk. Brösten ömmar lite men inte alls som de gjorde i början (och jag tog ju inte ens Ovitrelle så kan inte ens skylla på det). Med andra ord verkar det ju helt normalt att symtomen kommer och går.

• cutepoison
    FruGrävling skrev 2015-12-21 09:59:22 följande:

Nu har vi varit på ultraljud och sett ett litet hjärta som tickade. 8 mm var den lille vilket stämmer precis på 6+5. Vi är så glada och lättade!

Jag kan tillägga att mina symtom (ff a ömma bröst, trötthet och ett lätt illamående) som jag hade när jag testade och typ veckan efter (testade ju tidigt) minskade därefter. Kände typ ingenting alls där ett tag. Men sen en knapp vecka tillbaka är jag ordentligt illamående ff a om kvällarna, enormt trött ibland men inte varje dag och molvärk. Brösten ömmar lite men inte alls som de gjorde i början (och jag tog ju inte ens Ovitrelle så kan inte ens skylla på det). Med andra ord verkar det ju helt normalt att symtomen kommer och går.

Åh så roligt!!! 

Jag kan också göra en liten uppdatering för jag läser fortfarande tråden. Vi var och såg ett tickande hjärta för en vecka sedan i v 8+0. Hon/han var 17 mm. Det var bland det häftigaste jag någonsin upplevt tror jag. Är så enormt glad. Jag hade ömmande bröst och var orolig i magen de första 8 veckorna men sedan en vecka tillbaka är jag också illamående. Trodde jag skulle slippa det. Har spytt två gånger. Jätte kul att det är så pass många som har plussat tycker jag!! :) 
  • Nmg

Va häftigt , kul skönt att det går bra!

FruGrävling skrev 2015-12-21 09:59:22 följande:

• Nmg

Kul att du fortfarande är aktiv här o h skönt att allt såg bra ut på UL. Usch för illamåendet, hoppas det inte blir långvarigt.

cutepoison skrev 2015-12-21 10:05:43 följande:

Åh så roligt!!! 

Jag kan också göra en liten uppdatering för jag läser fortfarande tråden. Vi var och såg ett tickande hjärta för en vecka sedan i v 8+0. Hon/han var 17 mm. Det var bland det häftigaste jag någonsin upplevt tror jag. Är så enormt glad. Jag hade ömmande bröst och var orolig i magen de första 8 veckorna men sedan en vecka tillbaka är jag också illamående. Trodde jag skulle slippa det. Har spytt två gånger. Jätte kul att det är så pass många som har plussat tycker jag!! :) 

• Nmg

Jag var nog inte så symptomfri ändå,dock är det nya symptom nu, huvudvärk, trött och väldigt hungrig. Typ hela tiden.

• Mizziz

Idag var vi på UL. Allt såg jättebra ut. Hjärtat tickade på och bäbis var 25mm stor. Är idag på vecka 9+0 (9+2 enligt VUL). Lite komiskt då man faktiskt vet när befruktningen skedde ???? men det är ju bara positivt att den är något större. Vår läkare sa att om man gör UL i vecka 9+ och allt ser bra ut då är den tidiga missfallsrisken betydligt mindre. Gör man inget UL så säger man ju att det är i vecka 12 som det minskar. Så det kändes jätteskönt att veta att den första biten är avklarad!!

• hope88

Grattis till era lyckade ultraljud så härligt och underbart att få se att de små frodas där inne =) Lycka till håller tummarna att allt går bra o fortsättningen!

• hope88

RD10 för mig idag och nyss när jag gick på toa så kom det brunt på pappret i flytningarna.. känns som om mensen är på väg nu =( Har BIM på lördag egentligen men progestronet strulat väl till det. Allt hopp jag hade är nu borta.. Väntan kommer bli lång till januari...

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november