• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Iskristall

Kan lägga till att strecket är lite starkare på den sida testet som legat mot ÄL-testet!

• hope88

Stort grattis Emrony till plus och jag säger även grattis till Lotten ett plus är ett plus! Vad kul tjejer håller tummarna för er =)

Hur mår du nu Nmg?

Härligt med återföring Tjorven80 =) Vad skönt! Vi fick inte heller något till frysen men förhoppningsvis är det guldägget vi ruvar på både du, jag och Iskristall =) Håller mina tummar! Angående lutinus japp så kladdar det emellanåt. Lite olik. Kan verkligen rinna ur en. Har binda hela tiden. Men som Iskristall skrev så tar kroppen upp det den behöver och resten kommer ut =)

Själv är jag på RD 9 idag och kommer tidigast tjuvtesta på onsdag på RD12. Fortfarande molvärk som om mensen är här? Ömma bröst och hugger till i livmodern/ljumskarna ibland?

Vågar inte hoppas känns som mensen är på g.

Annars mår jag rätt risigt pga förkylningen vilar mest.

Hm jag hade inte vågat lita på det Iskristall. På mina test står det läs aldrig av testen efter utsatt tid på ca 3-5 min. Tror det blir fel när det står och drar sig. Håller tummarna för plus åt dig vännen! När testar du igen? Kram

Än en gång grattis till era plus och håller tummarna för alla ruvare! Kram

• Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-20 09:41:48 följande:

Stort grattis Emrony till plus och jag säger även grattis till Lotten ett plus är ett plus! Vad kul tjejer håller tummarna för er =)

Hur mår du nu Nmg?

Härligt med återföring Tjorven80 =) Vad skönt! Vi fick inte heller något till frysen men förhoppningsvis är det guldägget vi ruvar på både du, jag och Iskristall =) Håller mina tummar! Angående lutinus japp så kladdar det emellanåt. Lite olik. Kan verkligen rinna ur en. Har binda hela tiden. Men som Iskristall skrev så tar kroppen upp det den behöver och resten kommer ut =)

Själv är jag på RD 9 idag och kommer tidigast tjuvtesta på onsdag på RD12. Fortfarande molvärk som om mensen är här? Ömma bröst och hugger till i livmodern/ljumskarna ibland?

Hm jag hade inte vågat lita på det Iskristall. På mina test står det läs aldrig av testen efter utsatt tid på ca 3-5 min. Tror det blir fel när det står och drar sig. Håller tummarna för plus åt dig vännen! När testar du igen? Kram

Nä, jag litar inte på det. Men jag blev bara förvånad Jag har hittat en annan äldre tråd här på familjeliv som tog upp precis det och det verkar som andra har varit med om precis samma sak och inte varit gravida. Så nu kommer jag vänta på mensen, dyker den inte upp måndag eller tisdag tar jag ett test på julaftonsmorgonen.

Hoppas du blir av med förkylningen snart! Kram
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-20 09:45:49 följande:

Nä, jag litar inte på det. Men jag blev bara förvånad Jag har hittat en annan äldre tråd här på familjeliv som tog upp precis det och det verkar som andra har varit med om precis samma sak och inte varit gravida. Så nu kommer jag vänta på mensen, dyker den inte upp måndag eller tisdag tar jag ett test på julaftonsmorgonen.

Hoppas du blir av med förkylningen snart! Kram

Åh okej men jag hoppas att det blir tvärtom för dig att du är gravid! Håller tummarna vännen! Och mensen ska hålla sig borta =) Jag tror på alla här inne men vågar inte tro på oss (mig och maken)

Tack hoppas jag med.

Kram
  • Nmg

Har inte testat stickvarianterna men det låter ju konstigt om färgen skulle smita över till grav.testet? Åh vad jag hoppas för dig!

Iskristall skrev 2015-12-20 09:32:55 följande:

Här kommer en dum fråga tjejer, är ni beredda?!  Om man tar ett ÄL-test och ett Grav-test av samma sort, den billiga stickvarianten där man utläser två streck. Man får svagt utslag på ÄL-testet och negativt på g-testet. Lägger tillbaka bägge testen i samma folieförpackning. Om de då ligger kant i kant med varandra i den förpackningen i ca 3 timmar. Kan då färgen från ÄL-testet smita över till grav-testet?Jag gick tillbaka och tog fram testen igen och ser då till min förvåning ett svagt streck på grav-testet också. Vet att man inte ska lita på ett test som legat efter testtiden. Men min fråga är om färgen kommit över från ÄL-testet?

• Nmg

Jag mår bra, är bara svälld i magen inte så roligt faktiskt att se ut som gravid i 5e månaden redan men jag hopad det lägger sig snart. Är väldigt sugen på citron ich sura saker, från morgon till kväll. Hellre det än kakor annars är det lungt inte så sända bröst inte så mycket andra känningar. Idag gjorde hag ett digitalt test ich den visade gravid 2-3 veckor. Hur rökar man egentligen? Är det ÄP som

Är dagen eller ET? Hoppas att du slipper din förkylning snart så du kan vila ordentligt i jul .

hope88 skrev 2015-12-20 09:41:48 följande:

Hur mår du nu Nmg?

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-20 10:13:59 följande:

Har inte testat stickvarianterna men det låter ju konstigt om färgen skulle smita över till grav.testet? Åh vad jag hoppas för dig!

Tydligen så kan det göra det och har så gjort för mig. En annan tjej i en tråd sa att samma sak kan hända om man öppnar ett negativt cb gravtest som ska visa plus om man är gravid. Då kan färgen "smitta" vidare till strecket som gör att det ser ut som plus.

Jag tror verkligen inte att jag är gravid, inte på långa vägar faktisk och har börjat acceptera nästa omgång.
  • FruGrävling
    Nmg skrev 2015-12-20 10:18:11 följande:

Jag mår bra, är bara svälld i magen inte så roligt faktiskt att se ut som gravid i 5e månaden redan men jag hopad det lägger sig snart. Är väldigt sugen på citron ich sura saker, från morgon till kväll. Hellre det än kakor annars är det lungt inte så sända bröst inte så mycket andra känningar. Idag gjorde hag ett digitalt test ich den visade gravid 2-3 veckor. Hur rökar man egentligen? Är det ÄP som

Är dagen eller ET? Hoppas att du slipper din förkylning snart så du kan vila ordentligt i jul .

ÄP motsvarar ägglossningen dvs befruktning. Om du menar hur man räknar fram BF så är det lättast att googla IVF due date calculator.

Sen är ju Clear blue testen lite dumma för de räknar ju inte som man räknar i vanliga fall. De räknar ju från ägglossning vilket ju är två veckor mindre än vad man räknar i vanliga fall.
  • Nmg

Har ringt och meddelat kliniken nu och de sa att det är

ÄP man räknar så jag ör i vecka 4+2. Bf 25/8. Då fick jag svar på hur man räknar

• Nmg

Åh tråkigt att höra men bra att du i så fall ställer in dig på en andra. Hoppas du får en annan "kur" då i så fall!

Iskristall skrev 2015-12-20 10:53:40 följande:

Tydligen så kan det göra det och har så gjort för mig. En annan tjej i en tråd sa att samma sak kan hända om man öppnar ett negativt cb gravtest som ska visa plus om man är gravid. Då kan färgen "smitta" vidare till strecket som gör att det ser ut som plus.

Jag tror verkligen inte att jag är gravid, inte på långa vägar faktisk och har börjat acceptera nästa omgång.

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november