• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Viscaria

Hittade denna tråd och hoppas kunna få svar på en fundering jag har. Har skrivit i andra också men inte fått något svar.

Är i start groparna för barnlöshet utredning och ska nu till en början lämna blodprover. Det är på cykeldagar 2 och sedan 7 dagar innan beräknad mens. Min fråga är om man kan ta dessa prover i olika cykler? Eller om det lämpligast ska vara från samma? Någon som har koll? Jag tycker inte det borde spela någon roll men kanske det gör det ändå? Någon som har kolla på detta?

• Lotten
    Nmg skrev 2015-12-20 12:02:44 följande:

Har ringt och meddelat kliniken nu och de sa att det är

ÄP man räknar så jag ör i vecka 4+2. Bf 25/8. Då fick jag svar på hur man räknar

Är också på 4+2 om jag räknat rätt :)
  • Lotten
    hope88 skrev 2015-12-20 09:41:48 följande:

Stort grattis Emrony till plus och jag säger även grattis till Lotten ett plus är ett plus! Vad kul tjejer håller tummarna för er =)

Hur mår du nu Nmg?

Härligt med återföring Tjorven80 =) Vad skönt! Vi fick inte heller något till frysen men förhoppningsvis är det guldägget vi ruvar på både du, jag och Iskristall =) Håller mina tummar! Angående lutinus japp så kladdar det emellanåt. Lite olik. Kan verkligen rinna ur en. Har binda hela tiden. Men som Iskristall skrev så tar kroppen upp det den behöver och resten kommer ut =)

Själv är jag på RD 9 idag och kommer tidigast tjuvtesta på onsdag på RD12. Fortfarande molvärk som om mensen är här? Ömma bröst och hugger till i livmodern/ljumskarna ibland?

Vågar inte hoppas känns som mensen är på g.

Annars mår jag rätt risigt pga förkylningen vilar mest.

Hm jag hade inte vågat lita på det Iskristall. På mina test står det läs aldrig av testen efter utsatt tid på ca 3-5 min. Tror det blir fel när det står och drar sig. Håller tummarna för plus åt dig vännen! När testar du igen? Kram

Än en gång grattis till era plus och håller tummarna för alla ruvare! Kram

Tack! :)

Håller tummarna för dig.
    Kram
  • Regnbågsdröm
    Viscaria skrev 2015-12-20 12:12:49 följande:

Hittade denna tråd och hoppas kunna få svar på en fundering jag har. Har skrivit i andra också men inte fått något svar.

Är i start groparna för barnlöshet utredning och ska nu till en början lämna blodprover. Det är på cykeldagar 2 och sedan 7 dagar innan beräknad mens. Min fråga är om man kan ta dessa prover i olika cykler? Eller om det lämpligast ska vara från samma? Någon som har koll? Jag tycker inte det borde spela någon roll men kanske det gör det ändå? Någon som har kolla på detta?

Hej! Jag vet själv hur det är att skriva frågor utan att få svar, så därför vill jag inte ignorera dig när jag såg din fråga
    Däremot har jag inget ordentligt svar. Jag minns inte riktigt hur det var. Det där på mensdag 2 minns jag. Dock inte det där andra blodprovet. Men sambon säger att vi var och tog blodprover tillsammans en gång. Så kanske är då? I vilket fall som helst så vet jag inte om det var i samma cykel. Men jag tänker att om du är osäker så kan du väl fråga de som skickat dig för att ta proverna? Inga frågor är dumma. Ni kommer bli vana. Tro mig. Man har tusentals frågor under hela processen.

Lycka till med er resa!
  • Iskristall
    Viscaria skrev 2015-12-20 12:12:49 följande:

Jag har inte heller nåt svar åt dig. Men vet bara att testen på dag två där mäter de östrogennivåer och sen proverna 7dagar innan beräknad mens där kollar de dina progesteronvärden. Men om dessa måste göras i samma cykel vet jag inte. Men kan tänka mig att det är bra så får de en samlad bild över en cykel på dig. Men lyssna med de som bett dig ta proverna som Regnbågsdröm skriver, det är det bästa såklart!
  • Nmg

Va kul! Fick du oxå bf 25/8?

Lotten skrev 2015-12-20 13:51:06 följande:

Är också på 4+2 om jag räknat rätt :)

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-20 12:03:50 följande:

Åh tråkigt att höra men bra att du i så fall ställer in dig på en andra. Hoppas du får en annan "kur" då i så fall!

Ja, vi lär ju använda oss av våra 3 landstingsbetalda försök innan vi ger upp. Tänker lite redan på hur mycket man är villig att lägga ut för privata ivf om det skulle behövas.

Jag undrar också om eller vad för förändring i kuren de kan tänkas göra nästa gång?
  • Lotten
    Nmg skrev 2015-12-20 16:11:51 följande:

Va kul! Fick du oxå bf 25/8?

Haha ja! :)

Fast jag vet inte om jag räknat rätt. Jag satte in ett tredagars den 7/12, äggplock 4/12. Så jag har ju räknat 7e som ägglossning.
  • Nmg

Vad jag har läst så ger ju olika sprutor (kan ge) olika mycket ägg. Om du skulle behöva börja om så borde du få nån annan spruta eller annan dos..

Iskristall skrev 2015-12-20 16:30:24 följande:

Ja, vi lär ju använda oss av våra 3 landstingsbetalda försök innan vi ger upp. Tänker lite redan på hur mycket man är villig att lägga ut för privata ivf om det skulle behövas.

Jag undrar också om eller vad för förändring i kuren de kan tänkas göra nästa gång?

• Nmg

Ja de räknar ju Efter ÄP så därför har vi nog lika. Jag hade ÄP 4/12 och ET (5-dagars) 9/12. Hmmm men jag tror att du ska räkna 4e som ägglossning?

Lotten skrev 2015-12-20 16:30:45 följande:

Haha ja! :)

Fast jag vet inte om jag räknat rätt. Jag satte in ett tredagars den 7/12, äggplock 4/12. Så jag har ju räknat 7e som ägglossning.

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november