• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Iskristall
    jagvillhabarn skrev 2015-12-17 08:53:09 följande:

Jaaaaa!!! :)

Nu har vi fått se lill knodden :) 8 mm var den nu i v7+2 vilket var helt normalt och vi fick se det lilla hjärtat picka :)

nu har mf risken minskat från 20% till 4%. Tror vi e lyckligast i världen nu. Bara o hoppas att allt går vägen nu bara.

Härligt! Stort grattis!
  • Nmg

Tack! Håller tummarna för dig nu!

Iskristall skrev 2015-12-17 08:32:47 följande:

Grattis! Visste väl att ni skulle lyckas! Kram

• Nmg

Vad tråkigt Kan man inte blöda av lutinus?

Lotten skrev 2015-12-17 08:27:08 följande:

Så fruktansvärt ledsen. Vill inte gå utanför hemmet idag. Vaknade vid 5 inatt och såg en ljusrosa blödning. Väldigt vattnig. Nu ännu mera! Blod tas ju väldigt negativt, fast det står i papprerna att man kan blöda trots graviditet. Är på RD 10 idag.

Håller tummarna för oss allihop! Och stort grattis till er som plussat! :)

• FörstaIVF
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-15 21:20:30 följande:
    Okej. Hur tyckte du att det funkade att blanda och så? Tycker det verkar lite krångligt. Men är väl inte värre än att läsa hur man gör, så kan man det kanske efter en gång?

Det jag undrar mest över är det här med att man inte får skaka den när den har blandats (eller ska blandas) Vi ska resa i bil och den kommer vara blandad då. Tror du att det kan vara riskabelt? Har du varit med om att den typ blivit grumlig någon gång av att den skakats eller så? Sorry för många frågor. Hoppas du kan svara
    Jag kan säga att jag råka tappa min menopurflaska i golvet en gång men det gick bra ända! Har även haft med den i handväskan någon gång när jag skulle iväg på kvällen. Så jag tror inte det är någon större fara...:)
  • FörstaIVF

Hej!

har bläddrat och bläddrat men hittar inte vår lista?! Någon som råkar ha den nära tillhands?? :)

Kom ju till slut iväg på ett äggplock i tisdags och dom fick ut 8 ägg på tolv blåsor och 7 av dom blev befruktade. Så himla skönt att ha kommit ytterligare ett steg på vägen :) Återföring på söndag med blastocyst, och bim på nyårsafton!

Är det någon som vet om det är ok att använda tampong när man håller på med lutinus???

• FörstaIVF
    ina - äp v.44

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.51, bim 31/12, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49 bim 22/12, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim/TD 25/12, 38år

Hope88 - sprutstart 29/11, äp v.50, bim 26/12, TD 27/11 27 år 

Lotten - sprutstart 21/11, äp 4/12, TD 24/12, 27 år. 

Tjorven80- sprutstart 3/12, äp 16/12, bim? 35 år

Gravid! 

Mizziz BF 25 juli

Cutepoison BF 26 juli 

Hagnestahill BF 28 juli

Jagvillhabarn BF 1 augusti

HJohannesson BF 2 augusti

FruGrävling BF 10 augusti

Dirvas BF 10 augusti
  • hagnestahill

Till mig sa de att man inte skulle använda tampong. Det ökar infektionsrisken tydligen.

FörstaIVF skrev 2015-12-17 10:04:16 följande:

Hej!

har bläddrat och bläddrat men hittar inte vår lista?! Någon som råkar ha den nära tillhands?? :)

Kom ju till slut iväg på ett äggplock i tisdags och dom fick ut 8 ägg på tolv blåsor och 7 av dom blev befruktade. Så himla skönt att ha kommit ytterligare ett steg på vägen :) Återföring på söndag med blastocyst, och bim på nyårsafton!

Är det någon som vet om det är ok att använda tampong när man håller på med lutinus???

• Nmg

Vad härligt! Spännande!

Hej!

• Tjorven1980

Hej!

Grattis!

Jag hade äggplock igår och återföring på måndag. Troligtvis. Väntar på att dom ska ringa idag och meddela hur det går med befruktningen och ett besked om när återföringen blir. Fick ut 14 ägg så nått  borde bli användbart.

• Nmg

Tack så mycket! Känns overkligt än efter 2-års försök...

Lotten skrev 2015-12-17 08:24:05 följande:

Grattis! :)

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november