• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Iskristall
    stajlish skrev 2015-12-15 19:15:00 följande:

Va tråkigt! :( Men vi hoppas på det du ruvar på nu! Det behöver inte alls betyda att det är av samma skrot och korn som det andra som de odlade...lovar! Det kan va annat med det! Plus som du skriver, de bor ju i en bättre miljö än labbet! Håller tummarna! Kram

Tack! Jag håller tummarna så hårt för din "lilla eskimå"
    jagvillhabarn skrev 2015-12-15 19:55:22 följande:

Förstår att det känns jobbigt :(

Men de krävs ju som sagt bara 1 som är bra. Håller tummar o tår för att det går vägen nu :)

Tack för pepp, betyder massor!

Jag hoppas jag kan vara lika bra stöd när det behövs!
  • Nmg

Jag har tagit menopur

Regnbågsdröm skrev 2015-12-15 18:50:45 följande:

Hej vänner! Hoppas ni mår okej. Tänkte fråga om någon av er här tar menopur? Skulle vilja fråga lite grejer i så fall

• Nmg

Kram på dig!

Iskristall skrev 2015-12-15 18:43:23 följande:

Tack tack tack! Blir så rörd att ni bryr er! Jag har gråtit lite nu, känns lite bättre för stunden!

Ja jag hoppas på att vi fått guldägget såklart men hur naiv får man vara egentligen och tro att det ska ta sig på första försöket egentligen?! Haha knäpp man är.

Hoppas dina två ägg mår bättre hope88, du får nog brev du med snart.

Mensen bör annars komma runt den 22/12 om det vore normal cykel, men nu extra progesteron kan ju mensen förskjutas ett par dagar.

Kram på er tjejer, skönt att ni finns!

• Iskristall
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-15 18:50:45 följande:

Hej vänner! Hoppas ni mår okej. Tänkte fråga om någon av er här tar menopur? Skulle vilja fråga lite grejer i så fall

Nä, tyvärr använde Bemfola. Hoppas du får svar på dina frågor av Nmg tex!
  • Regnbågsdröm
    Nmg skrev 2015-12-15 20:53:53 följande:

Jag har tagit menopur

Okej. Hur tyckte du att det funkade att blanda och så? Tycker det verkar lite krångligt. Men är väl inte värre än att läsa hur man gör, så kan man det kanske efter en gång?

Det jag undrar mest över är det här med att man inte får skaka den när den har blandats (eller ska blandas) Vi ska resa i bil och den kommer vara blandad då. Tror du att det kan vara riskabelt? Har du varit med om att den typ blivit grumlig någon gång av att den skakats eller så? Sorry för många frågor. Hoppas du kan svara
  • Nmg

Hej! Jag tyckte det fick jättebra att blanda. Det var ju en plastförpackning med 2 förifyllda vätskesprutor som man skulle spruta i lilla burken med pulver. Jag snurrade runt flaskan lite som i en ring, skakade inte. Har inte varit med om att den blivit grumlig. Vet inte hur mycket det skakar i bilen men om du håller i den borde det ju gå bra? Fast jag vet ju inte hur långt du ska resa fråga på om det är nåt mer!

Regnbågsdröm skrev 2015-12-15 21:20:30 följande:

Okej. Hur tyckte du att det funkade att blanda och så? Tycker det verkar lite krångligt. Men är väl inte värre än att läsa hur man gör, så kan man det kanske efter en gång?

Det jag undrar mest över är det här med att man inte får skaka den när den har blandats (eller ska blandas) Vi ska resa i bil och den kommer vara blandad då. Tror du att det kan vara riskabelt? Har du varit med om att den typ blivit grumlig någon gång av att den skakats eller så? Sorry för många frågor. Hoppas du kan svara

• Regnbågsdröm
    Nmg skrev 2015-12-15 21:32:22 följande:

Hej! Jag tyckte det fick jättebra att blanda. Det var ju en plastförpackning med 2 förifyllda vätskesprutor som man skulle spruta i lilla burken med pulver. Jag snurrade runt flaskan lite som i en ring, skakade inte. Har inte varit med om att den blivit grumlig. Vet inte hur mycket det skakar i bilen men om du håller i den borde det ju gå bra? Fast jag vet ju inte hur långt du ska resa fråga på om det är nåt mer!

Tack för dina svar!
    Ja alltså, vi ska åka i ett par timmar. Så hålla i den kanske inte är optimalt. Kanske bättre om den är typ i en väska ståendes eller nått?
  • Nmg

Ja precis kanske lite skyddad så att den inte "studsar" för mycket

• Nmg

Har lätt huvudvärk nu. Första gången under hela den ivf period. Är orolig att det är mensen som

Spökar. Hade detta varit en naturlig cykel så hade jag få mens på fredag 18e. Könns inte så lovande med mina spökstreck? heller på testen.

• Daiwa 33

hej tjejer det var ett tag sen ,jag var senast här(ber om ursäkt mådde väldigt dåligt)...mitt senaste inlägget var den 20 november o vart så ledsen att fick avbryta våran behandling eftersom jag fick bara två stora blåsorpå höger sida :( o då dem sa till oss åk hem ta ovitrille o mys i sängen sen i 2 veckor skulle jag ta lutinus :) vart så ledsen att inte orkat skriva att jag hade mysslyckats osv :( hade tom.börjat röka igen o lite vin o rom då o då ...o jul bord o nån fylla.....men så hade vi bestämt med läkarna att vi ska påbörja allt igen i januari eftersom dem har julstängt! Så jag skulle ta lutinus 3 gången om dan ganska svårt på tanke ommitt jobb o mycked resande osv ...så vart nån dag utan oxå -eftersom jag trodde det var kört ändå (tänkte då nästa gång frågar jag dem ordentligt vad menas med lutinus osv ....-ftersom det e deras jobb o dem tror att vi vanligt folk e med på allt vad dem säger men egentligen 50% är en stor frågetecken :) igent mer om det så jag slutade med lutinus den 6 december (inte hela kuren :()o då kom jag på igår att den 14 jag skulle göra GRAV test ändå o bara ringa o säga att jag gjort -O TJEJER NI KOMMER INTE TRO MIG JAG GJORDE IDAG IMORSE JAG ÄR GRAVID I VECKA 4-5 <3 <3 <3 <3 <3 är i stor chock fast positivt -trodde att nå var på tok eftersom det hugger i ryggen hela tiden som jag svartnar ,ont i bröstet o nedre delen vid livmorden :) men ringde till läkare idag o dem grattade mig o sa va kul ....-nu vet inte näs vad som händer vidare bara vet att jag är lycklig -5 januari går jag på min första ultra ljud .----nu ere bara hålla tummarna att uteblir nå missfall! så med det tänkte jag säga tjejer tappa inte modet o hoppet det kommer o hoppas ni får mycket stöd i från era andra hälften -min man hjälpte mig till 100% ...är så tacksam ...tjejer jag håller tummarna för er o kom igåg hoppet dör sist ....puss o kram ska försöka lite läsa här har missat så mycket som hänt här ,men jag jobbat så mycket så inte haft tid---puss o kram på er o grattis till dem som blivit gravida o för andra det kommer för alla -kärlek 

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november