• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-15 17:37:34 följande:

Kram vännen! Vad tråkigt men du jag tror absolut inte att ägget du fick tillbaka är samma skrot och korn. Alla embryon är olika och kom ihåg det behövs bara ett guldägg och förhoppningsvis ruvar du på det ägget nu, jag håller tummarna för det och hoppas åt dig! Tänk på att livmodern är bättre miljö =) Förstår att det känns tungt men om det nu mot all förmodan inte tar sig denna gång blir säkert behandlingen annorlunda nästa gång och då får ni kanske ut fler ägg också! Och kom ihåg hur fint det såg ut vid insättningen med delning och allt =)

Tror det är kört för våra 2 ägg också. De skulle skicka brev vid frysning om det gick att frysa efter helgen dvs igår så då borde brevet kommit idag..

Men hoppet finns än för våra ruvande ägg!

Kram

Nmg skrev 2015-12-15 18:35:03 följande:

Åh vad tråkigt att höra gumman! Blir oxå ledsen nu, vi började ju typ samtidigt så det känns nära på nåt sätt. Du får

Tänka att livmodern är böttre än ett skåp så det behlver inte vara kört än! När är det annars tänkt att mensen kommer? Förstår att det inte könns roligt att börja om om det inte tar sig, håller med helt och håller, skulle inte heller se fram emot det men som hope88 skrev så får du en annan behandling då så det resulterar säkert i fler ägg! Stor kram**

Tack tack tack! Blir så rörd att ni bryr er! Jag har gråtit lite nu, känns lite bättre för stunden!

Ja jag hoppas på att vi fått guldägget såklart men hur naiv får man vara egentligen och tro att det ska ta sig på första försöket egentligen?! Haha knäpp man är.

Hoppas dina två ägg mår bättre hope88, du får nog brev du med snart.

Mensen bör annars komma runt den 22/12 om det vore normal cykel, men nu extra progesteron kan ju mensen förskjutas ett par dagar.

Kram på er tjejer, skönt att ni finns!
  • Regnbågsdröm

Hej vänner! Hoppas ni mår okej. Tänkte fråga om någon av er här tar menopur? Skulle vilja fråga lite grejer i så fall

• hope88
    Nmg skrev 2015-12-15 18:31:40 följande:

Ja lika bra att nyttja de man har hemma!

Exakt ;) Men ska låta testmonstret vila lite till iaf :p
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-15 18:43:23 följande:

Tack tack tack! Blir så rörd att ni bryr er! Jag har gråtit lite nu, känns lite bättre för stunden!

Ja jag hoppas på att vi fått guldägget såklart men hur naiv får man vara egentligen och tro att det ska ta sig på första försöket egentligen?! Haha knäpp man är.

Hoppas dina två ägg mår bättre hope88, du får nog brev du med snart.

Mensen bör annars komma runt den 22/12 om det vore normal cykel, men nu extra progesteron kan ju mensen förskjutas ett par dagar.

Kram på er tjejer, skönt att ni finns!

Klart vi bryr oss och vi finns här <3

Gråt du det är helt okej ibland måste man tömma lite på alla känslor som bygga upp inom en. Det här tar på krafterna! Det hoppas jag med ni fått =) Haha ja du vi kan ju kalla det människans inre hopp, klart man önskar att det ska gå på första även om statistiken säger att det tar lite fler försök än så. Vi vill ju så gärna detta allihopa så det är svårt att inte tro på det.

Får se kommer det inget brev imorgon så är det kört för de 2 äggen.

Kram
  • hope88
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-15 18:50:45 följande:

Hej vänner! Hoppas ni mår okej. Tänkte fråga om någon av er här tar menopur? Skulle vilja fråga lite grejer i så fall

Hej =) det pendlar mellan bra och dåligt. Själv?

Tyvärr inte vi använde gonal-f
  • stajlish
    hope88 skrev 2015-12-15 10:42:15 följande:
    Åh vad tråkigt vännen :( Men du 2016 kommer bli ett år och vårt år! Så det så <3 Håller stenhårt tummarna för ert FET i januari att detta bli bebis :)

Peppkramar!
    Tack <3 Det blir FET v.3 =) Hoppas den lille överlever upptiningen bara! Ja, det ska det VERKLIGEN bli! Kram tillbaka
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-12-15 17:28:43 följande:

Nu är jag besviken, ledsen och det känns som mitt hopp försvann. Idag fick vi reda på att embryot som de försökt odla vidare inte gått att frysförvara. Så nu är det bara att ställa in sig på sprutor, ÄP och illamående om det inte tar sig nu. Vilket jag tyvärr inte tror längre då jag får för mig, trots att jag vet att livmodern är bättre miljö än labbet, så har embryot jag fick återinsatt också dött, för det antagligen var av samma skrot och korn och inte heller skulle klarat sig vidare!

Va tråkigt! :( Men vi hoppas på det du ruvar på nu! Det behöver inte alls betyda att det är av samma skrot och korn som det andra som de odlade...lovar! Det kan va annat med det! Plus som du skriver, de bor ju i en bättre miljö än labbet! Håller tummarna! Kram
  • Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2015-12-15 18:58:25 följande:
    Hej =) det pendlar mellan bra och dåligt. Själv?

Tyvärr inte vi använde gonal-f
    Tack som frågar. Det är bra här. Fick ett sjukt migränanfall igår. Annars inte mycket mer biverkningar än huvudvärk av synarelan än så länge. Tagit den ett par dagar nu, så kommer väl mer. Men än så länge är det okej
  • hope88
    stajlish skrev 2015-12-15 19:13:46 följande:

Tack <3 Det blir FET v.3 =) Hoppas den lille överlever upptiningen bara! Ja, det ska det VERKLIGEN bli! Kram tillbaka

Kommer säga swish så är det v.3 och dags för FET =) Håller tummarna för upptiningen! Jajamensan =)

Kram
  • jagvillhabarn
    Iskristall skrev 2015-12-15 17:28:43 följande:

Nu är jag besviken, ledsen och det känns som mitt hopp försvann. Idag fick vi reda på att embryot som de försökt odla vidare inte gått att frysförvara. Så nu är det bara att ställa in sig på sprutor, ÄP och illamående om det inte tar sig nu. Vilket jag tyvärr inte tror längre då jag får för mig, trots att jag vet att livmodern är bättre miljö än labbet, så har embryot jag fick återinsatt också dött, för det antagligen var av samma skrot och korn och inte heller skulle klarat sig vidare!

Förstår att det känns jobbigt :(

Men de krävs ju som sagt bara 1 som är bra. Håller tummar o tår för att det går vägen nu :)
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november