• Anonym (Tjejen)

Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?

En vän till mig dog för ca 2 veckor sedan. Det hela var väldigt plötsligt.

Det var inte en nära vän till mig men jag känner mig ändå så "påverkad" av detta.

Min chef vet om det, då jag ville byta ett arbetspass.

Jag har ju jobbat sedan händelsen.

Idag fick jag veta hur hen dog och det hela känns nu ännu värre. Jag känner mig alldeles splittrad och sorgsen. Jag kämpar för att hålla ihop för att kunna klara jobba nu i några dagar, men vet inte om jag klarar det. Har svårt att fokusera för tankar på detta hemska susar genom huvudet hela tiden.

Kanske måste jag tillåta mig själv att bryta ihop och sen börja bygga upp mig igen?

Jag blir så berörd av hela händelsen och ändå var det ingen vän jag träffade själv privat sådär...

Finns det någon möjlighet att bli sjukskriven bara denna vecka? Bara i några dagar? Hur går jag tillväga i sådana fall?

Hoppas någon kan svara!!

• Svar på tråden Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?
  • Anonym (Fluff)

Jag hoppas att du sover gott, Natalia.

Trots att du trampat på en tjej som mår kasst.

• natalia89
    Anonym (Tjejen) skrev 2015-08-31 23:54:11 följande:

Jaha?? Jag är väldigt ledsen och chockad över stt en vän tagit livet av sig. Hur sveper jag en kofta då tycker du?

Jag ger upp. Du fattar liksom bara inte, hur man än formulerar sig.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (M) skrev 2015-08-31 23:53:38 följande:

Du kan inte istället kolla med din arbetsgivare om du har möjlighet att ta ut semester så att du kan åka någonstans och skingra tankarna?

Att gå hemma bara tror jag inte gör dig bättre.

Har tagit all semester redan. Jag tänker inte bara gå hemma, har för flera år sedan varit deprimerad så aktar mig för att snudda vid det igen. Och det är ju bara i några dagar, sen tänker jag att jag ska klara av att jobba igen.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (M) skrev 2015-08-31 23:53:38 följande:

Du kan inte istället kolla med din arbetsgivare om du har möjlighet att ta ut semester så att du kan åka någonstans och skingra tankarna?

Att gå hemma bara tror jag inte gör dig bättre.

Har tagit all semester redan. Jag tänker inte bara gå hemma, har för flera år sedan varit deprimerad så aktar mig för att snudda vid det igen. Och det är ju bara i några dagar, sen tänker jag att jag ska klara av att jobba igen.
  • natalia89
    Anonym (Fluff) skrev 2015-08-31 23:55:45 följande:

Jag hoppas att du sover gott, Natalia.

Trots att du trampat på en tjej som mår kasst.

Natti natti
  • Anonym (Fluff)

Håller med! Gör vad du tycker är bäst TS.

Du känner att du inte är kapabel att arbeta, då

är det smart att inte gå till jobb.

Så får övriga göra vad de tycker är rätt när de är med om sorg.

• Anonym (Tjejen)
    natalia89 skrev 2015-08-31 23:56:05 följande:

Jag ger upp. Du fattar liksom bara inte, hur man än formulerar sig.

Tack, det var allt jag ville.

Hej då
  • Anonym (Fluff)

Tacksam att inte ha dig som kollega. De flesta brukar föregå med gott exempel istället för att värdera andras orsaker till sjukskrivning. Du mognar säkert snart.

• Anonym (Tjejen)
    Anonym (Sorg är sorg) skrev 2015-08-31 23:54:37 följande:

Gud vilka kräk som flockats i denna tråden.

Ts stanna hemma och lämna tråden. Du ser ju själv att flera i tråden är psykiskt ostabila och empatilösa. Skrämmande.

Anonym (Fluff) skrev 2015-08-31 23:58:10 följande:

Håller med! Gör vad du tycker är bäst TS.

Du känner att du inte är kapabel att arbeta, då

är det smart att inte gå till jobb.

Så får övriga göra vad de tycker är rätt när de är med om sorg.

Tack för ert stöd!!
  • Anonym (M)
    Anonym (Tjejen) skrev 2015-08-31 23:56:22 följande:

Du verkar inte förstå att det bästa är att vara ärlig med varför du känner att du behöver vara hemma?

Om din arbetsgivare säger nej,kan du då ta det?
Svar på tråden Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?