Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Osaltat smör är perfekt till våra små!
Jag tyckte det blev lättare att göra samma mat till alla då mina äldsta blev lite större o kunde äta lite bitar. Bara att komma ihåg att ta av lite innan man saltar. Innan dess gjorde jag i ordning o frös in olika rätter med lite variation.
Provade att söva om lillan på lunchvilan och då sov hon 1,5 timmar till. Tack för tipset Blicka :) hoppas det håller i sig
Provade att söva om lillan på lunchvilan och då sov hon 1,5 timmar till. Tack för tipset Blicka :) hoppas det håller i sig
Kan tipsa om att man kan blötlägga torkade aprikoser/katrinplommon o efter ett par timmar koka o mixa till puré. Om man inte vill köpa alltså.
Nu har lillan somnat vid 19.30 två kvällar i rad o kunnat läggas i sin säng från den tiden. Skönt men lite trixigt att få alla i säng ungefär samtidigt... Måste hitta en rutin på det!
Nu har lillan somnat vid 19.30 två kvällar i rad o kunnat läggas i sin säng från den tiden. Skönt men lite trixigt att få alla i säng ungefär samtidigt... Måste hitta en rutin på det!
Det är så roligt att gå på babysång nu för hon känner igen alla sångerna. Sjunger jag dem hemma blir hon jätteglad :) synd att det slutar i veckan
Det är så roligt att gå på babysång nu för hon känner igen alla sångerna. Sjunger jag dem hemma blir hon jätteglad :) synd att det slutar i veckan
Har ni andra börjat byta ut ngt mål amning/ersättning mot vanlig mat? Vi har inte riktigt kommit så långt ännu men på god väg. Känns lite dubbelt att snart börja byta ut ngt mål... Tycker det är så smidigt att amma! Dessutom tid till mys!