Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Gjorde sötpotatis- och päronpure idag. En dunderhit :)
Jag skulle försöka sova om efter lunch om hon vaknar efter 20 minuter. Kanske en sömnskarv som gör att hon vaknar just efter 20 minuter. Var sover hon? Vagn/säng?
Kan man flytta en vilostund? Lillan sover 20 min efter frukost och lunch och sedan gärna två timmar mellan 16-18 :O behöver jag säga att hon är svårsövd sen? Skulle gärna ha de tvärtom :)
BVC o läkarkontroll idag för lillan. Gick bra! Sex månader i slutet av veckan, 66 cm lång o 7045 gram tung. Tror tänder är på gång här med! Dagsömnen koncentrerad till tre lurar, ibland fyra. Mat är kul o nu ska vi börja introducera lite kött/fisk/kyckling.
Va kul :D
Visst är det kul o laga mat till de :) här gillas bara hemlagat hehe men det är ju inte så konstigt då burkmat är fööör puréat för min lilla + att det smakar ju inget, knappt några kryddor i så förstår att hemlagat är godast :p
Osaltat smör är perfekt till våra små!
Jag tyckte det blev lättare att göra samma mat till alla då mina äldsta blev lite större o kunde äta lite bitar. Bara att komma ihåg att ta av lite innan man saltar. Innan dess gjorde jag i ordning o frös in olika rätter med lite variation.
Vad äter ni för något som hon också kan äta? Känner att vi måste lägga om vår kost, så är så nyfiken på vad andra lagar hemma som även de små kan äta?
Äppelkompott med kanel lät gott vad är det? :) fmjust det, skorpor kanske är bra ja, vi äter inte det själva så brukar inte köpa hem sånt men kanske får provas :) men det blir inte för mjukt så de kan ' bita av' bitar? O får de äta smör? :) det har jag inte tänkt på ens :p perfekt ju, ska provas här oxå :)